8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120-125-126. Cevapları ADA Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 120-121-122-123-124-125-126 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Özdeşlikler Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120-125-126. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. ÜNİTE: 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125-126. Cevapları ADA Yayıncılık
Pazarcı Ali Bey 1 kg domatesi alış fiyatının 2 TL eksiğinin 3 katı fiyatla satıyor. Pazarcı Ahmet Bey ise aynı domatesin 1 kg’ını alış fiyatının 3 katının 6 TL eksiği fiyatla satıyor.
Ali Bey ile Ahmet Bey müşterilerine çürük ve ezik domatesleri satmıyorlar. Ali Bey, Ahmet Bey’e göre domatesi daha ucuza sattığını iddia ediyor. Sizce Ali Bey haklı mıdır? Nedenini açıklayınız.
Cevap:
Domates’e x TL fiyattan aldıklarını varsayalım.
Ali Bey’in satış fiyatı (x-2) . 3
Ahmet Bey’in satış fiyatı 3x-6
Ali Bey haksızdır, ikisi de aynı fiyatta ürün satmaktadır. Bunu anlamak için dağılma özelliğine bakabiliriz.
1. Tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramında ifade doğru ise D yönündeki ok, yanlış ise Y yönündeki ok takip edilir.
Cevap:
Tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramı ifadelerin doğru ya da yanlışlığına göre ifade edildiğinde son adımdaki işlemin sonucu kaç olur?
Cevap:
2. Alanı 25a² birimkare olan bir kontrplaktan, alanı 9b² birimkarelik bir parça kesiliyor. Kalan parçanın kaç birimkare olduğunu aşağıdakilerden hangisi gösterir?
Cevap: C) (5a – 3b) · (5a + 3b)
3. Bir çiftçi bir kenarı 5x metre olan kare şeklindeki bahçesinde, her birinin kenar uzunluğu 2y metre olan belli sayıda karesel bölge belirlemiştir. Bahçede karesel bölgeler dışında kalan bölgenin alanı (5x – 8y) ·(5x + 8y) metrekare olduğuna göre belirlenen karesel bölge sayısını bulunuz.
Cevap:
4. Uzun kenarının uzunluğu “p”, kısa kenarının uzunluğu “r” olan, eş dikdörtgensel bölgeler, yanda verilen şekildeki gibi birleştiriliyor. Şekildeki boyalı bölgenin alanını cebirsel olarak ifade ediniz.
Cevap:
5. Aşağıdaki ifadelerin özdeşlerini bulunuz.
Cevap:
6. Aşağıdaki ifadelerden özdeş olanları eşleştiriniz.
Cevap:
7. a²–△ = (a – 13) ·(a + 13) eşitliği veriliyor. △ yerine yazılması gereken sayıyı bulunuz.
Cevap:
8. a² + b² = 97 ve ab = 36 olduğuna göre a + b’nin alabileceği değerleri bulunuz.
Cevap:
9. (a-b)² = 64 ve a² + b² = 70 olduğuna göre a . b’nin değerini bulunuz.
Cevap:
Bu siteyi okuldakiler bilmiyor o yüzden hep buradan bakıyorum boşlarımı buradan dolduruyorum hiç ruhları bile duymuyor kısacası bu siteyi öneririm