8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109-111-112-113-114. Cevapları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109-111-112-113-114. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 109-110-111-112-113-114 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109-111-112-113-114. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Hezarfen Ahmet Çelebi Metni Cevapları
5. Tema Bilim ve Teknoloji: Bilim ve teknoloji tarihi, Farabi gibi bilginlerin katkılarından Edison’un ampul icadına kadar birçok önemli gelişmeyi barındırır. Bu buluşlar, insanlık hayatını kolaylaştırarak medeniyetin ilerlemesine katkı sağlamıştır.
İçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
1. Türk-İslam bilginlerinden biriyle ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Türk-İslam Bilgini: Farabi
Farabi, 870 yılında Farab şehrinde doğmuş ünlü bir Türk-İslam bilginidir. Felsefe, mantık, müzik ve matematik alanlarında önemli çalışmalar yapmıştır. “Muallim-i Sani (İkinci Öğretmen)” olarak tanınır.
En bilinen eserleri Erdemli Şehir, Bilimlerin Sayımı ve Müzik Kitabıdır.
Farabi, bilime ve akla verdiği önemle Türk-İslam dünyasının gelişmesine büyük katkı sağlamıştır.
2. Sizce tarihteki en önemli buluşu kim yapmıştır? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bana göre tarihte yapılan en iyi buluş ampulün icadıdır. Bunu Thomas Edison yapmıştır. İnsanlar ampul sayesinde hava karardıktan sonra bile işlerini yapabilmiş, verimlilikleri artmıştır. Aynı zamanda konfor alanında da rahatlama olmuştur.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
A) Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi aşağıya yazınız.
Yelken bezi: Yelkenlerde yön için kullanılan bez.
Şema: Tablo, plan oluşturma.
Tüccar: Esnaf, ticaret yapan kişi.
Kümes: Hayvanların konulduğu kafes.
B) Tahminlerinizi kelime veya kelime gruplarının TDK Güncel Türkçe Sözlük’teki açıklamaları ile karşılaştırarak kontrol ediniz.
Yelken bezi: Gemilerde hareketi sağlayan sağlam bez.
Şema: Verilerin oluşturulduğu tablo, taslak.
Tüccar: Ticaret yapan kişi.
Kümes: Horoz, tavuk gibi hayvanların barınıp beslendiği alan.
2. Etkinlik
Aşağıda, Hezarfen’in ilk uçuş denemesini anlatan olaylar karışık şekilde verilmiştir. Bu olayları metinden hareketle örnekteki gibi numaralandırarak sıralayınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
“Zamanda yolculuk yapma şansınız olsaydı hangi buluşun yapıldığı döneme giderdiniz? Bu buluşun mucidine neler söylemek isterdiniz?” sorularından hareketle hazırlıksız bir konuşma yapınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.
Cevap: Zamanda yolculuk yapabilme şansım olsaydı, telefonun yapıldığı zamana giderdim. Bu buluş mucidi olan Alexander Graham Bell’e yaptığı icadın günümüzü çok kolaylaştırdığını, bizim için uzakların yakın ettiğini, azmine ve zekasına hayran kaldığımı söyleyerek minnet ve teşekkürlerimi sunardım.
4. Etkinlik
A) Aşağıdaki çocuk bilim şenliği afişini inceleyiniz.

B) Yukarıda bilgileri verilen bilim şenliğinin ilinizdeki bir üniversitede gerçekleştirildiğini hayal ederek afişteki boşlukları doldurunuz. Bu bilim şenliğine en yakın arkadaşlarınızı davet ettiğiniz bir e-posta yazınız. E-postanızda bilim şenliğiyle ilgili bilgiler vermeyi unutmayınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları
5. Etkinlik
Bir mucit olsaydınız nasıl bir icat yapardınız? Aşağıdaki yönergelerde verilen adımları takip ederek icadınızı tanıtınız.
Cevap:
İcadımın adı: Elektronik okul çantası
İcadım için kullanacağım malzemeler: Çanta, ışık, düğme, düzenleyici, pil ve diğer aparatlar.
İcadım ne işe yarayacak?: İcadımız sayesinde okul çantasındaki bütün kitaplarımız düzenli bir şekilde kalacak ve bir tuşla istediğimiz şey neyse (kitap, defter, kalem, silgi, ödev) kolaylıkla ulaşabileceğiz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları MEB Yayınları
6. Etkinlik
A) Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Bu cümlelerden tek yüklemli olanların başındaki kutuları çarpı (X) ile örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

B) Tek yüklemli iki cümle kurarak aşağıya yazınız.
Cevap:
- Yarın sinemaya gidiyoruz.
- Akşam olunca yemeğimi yedim.
Gelecek Derse Hazırlık
Dijital ayak izi ile ilgili araştırma yapınız.
Kısa Cevap: Dijital ayak izi kişilerin dijital alanda yaptığı her işin kaydolmasıdır. İnternet üzerinde yapılan tüm işlemlerin, kullanılan bütün verilerin kaydolmasıdır. Sosyal medya paylaşımları, web aramaları, konum verileri, çevrim içi alışverişler ve çerezler dijital ayak izimizi oluşturmaktadır.
Detaylı Cevap:
Dijital Ayak İzi Nedir?
Dijital ayak izi, internet üzerinde yaptığımız her hareketin geride bıraktığı izlerin tümüdür. Bir web sitesine girmek, sosyal medyada paylaşım yapmak, fotoğraf yüklemek, videolara yorum yazmak, oyun oynamak, uygulama indirmek gibi her etkinlik dijital ayak izi oluşturur.
Dijital Ayak İzi Türleri
1. Aktif Dijital Ayak İzi
Kişinin kendi isteğiyle bıraktığı bilgilerdir.
Örnek:
- Sosyal medyada fotoğraf paylaşmak
- Yorum yapmak
- Bir form doldurmak
2. Pasif Dijital Ayak İzi
Kişi farkında olmadan oluşan izlerdir.
Örnek:
- Bir sitenin çerezler (cookies) aracılığıyla bilgileri kaydetmesi
- Konum bilgisinin otomatik olarak alınması
Dijital Ayak İzinin Önemi
- İnternette nasıl göründüğümüzü belirler.
- Güvenli kullanım için dikkat edilmesi gerekir.
- Olumsuz davranışlar internette kalıcı olabilir.
- Kötü amaçlı kişileri engellemek için bilinçli olmak önemlidir.
Dijital Ayak İzini Koruma Yolları
- Güçlü ve karmaşık şifreler kullanmak
- Kişisel bilgileri herkesle paylaşmamak
- Gizlilik ayarlarını kontrol etmek
- Tanımadığınız bağlantılara tıklamamak
- Gereksiz uygulama ve sitelere izin vermemek












