8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-153-154-155-156-157. Cevapları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-153-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 151-153-154-155-156-157 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Umut Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-153-154-155-156-157. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Umut Metni Cevapları

6. Tema Duygular: Umut, insanın hayata bakışını şekillendiren en önemli duygulardan biridir. Umutlu insanlar hayaller kurarak geleceği daha parlak görürken, umutsuzluk yaşamı anlamsızlaştırır.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

Defterinize yazdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

UMUT
Uzanırız güzel yarınlara,
Mavi bir düş taşır içimiz.
Umutla büyür her adım,
Tutunduğumuz ışık olur bize.


YAŞAMA SEVİNCİ
Yeni bir günle başlar neşemiz,
Anların değeri artar paylaşınca.
Şeffaf bir mutluluk dolar içimize,
Ay gibi parlar yüzümüzdeki gülüş.
Merakla karşılarız her güzelliği,
Atilan her adım bir umuttur.
Sevgiyle çoğalır sevinçler,
Etrafımız ışır içtenlikle.
Ve biz yaşamayı daha çok severiz,
İnançla sarılırız hayata.
Nice güzel günlere açılır kapımız,
Canlanır içimizdeki yaşam coşkusu.
İyi ki var bu sevinç!


MUTLULUK
Mavi gökyüzü gibi ferah duygudur,
Umutla beslenir kalbimizde.
Tat verir yaşadığımız anlara,
Lafla değil, hisle anlaşılır.
Uzaklarda değil, içimizdedir,
Leyla gibi hafifletir bizi.
Uzun sürsün diye dileriz her gün,
Kalbimizi ısıtan bu mutluluk.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

A) Aşağıdaki ipuçlarından hareketle metinde geçen kelimeleri bularak örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları


B) İpuçlarından hareketle bulduğunuz kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten araştırınız.
Cevap:

Hayal: Gerçekleşmesini istediğimiz düş.
Tutku: Bir şeye karşı istek duyma.
Kuşku: Şüphe etme durumu.
Talih: Kişinin elinde olmadan gerçekleşen şans.
Hedef: Kişinin gerçekleştirmeyi planladığı şey.


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Geleceğe ilişkin elimizdeki seçenekler nelerdir? Yazar, bu seçeneklerden hangisini önermektedir? Açıklayınız.
Cevap: Geleceğe ilişkin elimizdeki seçenekler umutlu ya da umutsuz olmaktır. Yazar, bu seçeneklerden umutlu olmayı önermektedir. Yazara göre umutlu insan hayal kurabilir ve geleceğini güzelleştirir.


2. Umutlu insanlarla umutsuz insanların yaşamları arasındaki farklar nelerdir?
Cevap: Umutlu insanların hayatı neşeli, enerjik, coşkuluyken, umutsuz insanların hayatı geçmişe takılmış, değersiz ve geleceğe dair güvensizlerdir.


3. Kişinin umutlu olmasıyla kendine verdiği değer arasında nasıl bir ilişki bulunmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Kişinin umutlu olması kendine değer vermesi ve geleceğe dair hayaller kurmasıyla ilişkilidir.


4. Yazar, başarısızlık karşısında ne yapmamızı önermektedir? Siz bu öneriye katılıyor musunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Yazar, başarısızlık karşısında umudumuzu kaybetmemeyi önermektedir. Ben bu öneriye katılıyorum çünkü umutlu olmak hayata karşı hep mücadeleci olmayı sağlar. Umudu kaybetmek olumsuzlukları beraberinde getirir.


5. “Hayatta her zaman yeniden başlayabilecek bir yeni başlangıç noktası bulabilirsiniz.” sözüyle anlatılmak istenen düşünce nedir? Hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Bu sözle anlatılmak istenen hayatta yeni fırsatlarla karşılaşabileceğimiz durumlar her zaman olur. Örneğin bir sınavı kazanamamış olmamız yolun sonu olmaz ve tekrar denememiz gerekir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Bir duygu seçiniz. Bir gün uyandığınızda seçtiğiniz bu duygunun insanlar tarafından artık hissedilmediğini hayal ediniz. “Sizce bu duygunun yokluğu yaşamınızda neleri değiştirirdi?” sorusundan hareketle aşağıya öyküleyici bir metin yazınız.
Cevap:

Bir sabah uyandığımda içimde tuhaf bir sakinlik vardı. Günlük hayatta beni kızdıran hiçbir şey artık tepki uyandırmıyordu. Kahve bardağım yere düştü, kırıldı ama içimde en ufak bir öfke kıpırtısı bile oluşmadı.

Dışarı çıktığımda herkes aynıydı. Trafikte kimse bağırmıyor, kimse tartışmıyordu. İlk başta bunun iyi bir şey olduğunu düşündüm. Fakat gün ilerledikçe öfkenin yokluğunun aslında büyük bir eksiklik olduğunu fark ettim. İş yerinde bir arkadaşımın hakkı yenildi ama kimse ses çıkarmadı. Ben bile tepki veremedim.

O an anladım ki öfke sadece kızgınlık değil; haksızlığa karşı bizi harekete geçiren bir güçmüş. Onsuz dünya sakin görünse de adaletsizliğe karşı sessiz kalıyordu.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

A) Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Gazetecinin sorusuna cevap veren yazarın açıklamasında boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB YayınlarıCevap: C) Roman


B) Aşağıdaki ifadelerden hangisi, etkinliğin A bölümünde ulaştığınız metin türünde yazılmış bir eserde yer almaz?
Cevap: C) Prenses, hapsedildiği kulenin kapısında nöbet tutan ejderhanın bir anlık dalgınlığından yararlanarak dışarı çıkmayı başarmıştı.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

Daha önce okumadığınız kitaplardan birini öğretmeninizle seçiniz. Bu kitabı, öğretmeninizle belirleyeceğiniz sürede okuyarak aşağıdaki formu doldurunuz. Okuduğunuz kitabı, formdaki bilgilerden hareketle arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap:

Kitabın Adı: Şeker Portakalı
Yazarı: José Mauro de Vasconcelos
Basım Yılı: 1968
Sayfa Sayısı: 182
Kitabı Okumaya Başladığım Tarih: 20 Kasım
Kitabı Okumayı Bitirdiğim Tarih: 30 Kasım
Konusu: Yoksul bir ailede büyüyen Zeze isimli bir çocuğun şeker portakalıyla kurduğu hayali dostluk, yaşadığı hayal kırıklığı ve sert aile ortamında yaşadığı hayatı anlatılmıştır.
Kahramanları: Zeze, Portuga, Totoca, Gloria, Jandira, Luis, Zeze’nin annesi ve babası.
En Sevdiğim Kahraman ve Özellikleri: Portuge – Zeze’yi seven ve anlayan, şefkatli ve güven veren biridir.
En Sevdiğim Bölümün Özeti: Zeze ve Portuga’nın dostluğunun pekiştiği, beraber gezip, Zeze’nin kendini güvende hissettiği bölümler.
Kitaptan Öğrendiklerim:

  • Anlayış çocukların ihtiyacı olan bir duygudur.
  • Sevgi, insanları değiştirir.
  • Umut insanı hayatta tutar.

Kitap Hakkındaki Düşüncelerim: Şeker Portakalı, bir çocuğun acı olaylar yaşadığı hayat hikayesi ve sevginin iyileştirici gücü ele alınmış okunması gereken bir romandır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerin yüklemlerini bularak bu yüklemlerin altlarını çiziniz. Bu yüklemleri nesne-yüklem ilişkisine göre değerlendirerek yüklemin bulunduğu cümle numaralarını örnekteki gibi ilgili bölüme yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları


Gelecek Derse Hazırlık

“Zaman” ile ilgili atasözü ve deyimler araştırınız.
Cevap:

Atasözü:

  • Zaman akar su gibi.
  • Zaman, en iyi ilaçtır.
  • Vakit nakittir.

Deyim:

  • Zaman kazanmak
  • Zaman kaybetmek
  • Zamanla yarışmak

Sonraki Ödevler