8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-24-25-26-27 Cevapları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 22-23-24-25-26-27 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Umutla Umutsuzluk Metni Etkinlik Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-24-25-26-27 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Umutla Umutsuzluk Metni Cevapları
1. Tema: Okuma Kültürü: Umutla umutsuzluk arasındaki ince çizgide, kitaplar bir pusula gibidir. Bu metin, o pusulanın ışığında kaybolmuş bir ruhu yeniden yola koyma hikayesini anlatır. Her sayfa, karanlıktan aydınlığa atılmış bir adımdır.
İçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
Kitap okumanın ruhsal sağlığımıza etkileri ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kitap okumak stres seviyemizi azaltır. Dünyaya olan bakış açılarımızı değiştirir ve geliştirir, özgüvenimizi arttırır. Bizleri olumlu yönde etkiler.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
A) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri ve kelime gruplarını anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
B) Aşağıya, anlamını öğrendiğiniz kelimelerden üç tanesini kullanacağınız bir paragraf yazınız.
Cevap: Nicedir en sevdiği arkadaşlarıyla görüşemeyen Aysel, bu durum için arkadaşlarına sitem etti. Aysel’in bu sitemi üzerine arkadaşları bir araya gelerek onu mutlu etmek istediler. Bir anda kalabalıkça toplanıp Aysel’e sürpriz yaptılar ve Aysel heyecanla şaşaladı.
2. Etkinlik
A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1. Yazar, yaşama sevincini niçin kaybetmiştir?
Cevap: Yazar, evden çalışmak zorunda kaldığı için, biriken ve bitmeyen dosyalar yüzünden ve eline ulaşmayan kitaplar yüzünden yaşama sevincini kaybetmiştir.
2. Sorunlarını çözmek için yazarın ilk düşündüğü yöntem nedir?
Cevap: Sorunlarını çözmek için ilk önce çiçeklerden medet ummuştur.
3. Eve gelen kitaplar, yazarın ruh hâlinde nasıl bir değişikliğe neden olmuştur?
Cevap: Yazarın olumsuz ruh halin değiştirmiş ve ona umut verip yeniden hayata döndürmüştür.
4. Okuduğunuz kitaplar sizin hayata bakışınızı nasıl etkiliyor? Örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: Okuduğum kitaplar benim hayata bakışımı olumlu yönde etkiliyor. Örneğin okuduğum ”Martı” kitabı bana pes etmemeyi azimli olmayı öğretmişti.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları MEB Yayınları
B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap:
1. Kapının çalması yazarı sinirlendirmiştir çünkü kendi kendini çalışmaya motive etmek için iki saattir uğraş veriyordu.
2. Yazar kaybettiği zamana zaman eklemek istemediği için gelen kitapları okumaya hemen başlamak istiyordu.
3. Meyveleri afiyetle yiyen yazar, sorunları hazırladığı listeyi iptal ederek evde yapılacaklar listesi hazırladı.
4. “Çıkmadık candan umut kesilmez.” cümlesi yazar için yeniden başlama motivasyonu olabilirdi.
3. Etkinlik
“Kitaplar insanların dünyasını aydınlatan bir güneş gibidir.” cümlesinde kitaplar bir güneşe benzetilerek benzetme sanatı kullanılmıştır. Siz de aşağıdaki cümleleri benzetme sanatından yararlanarak tamamlayınız.
Cevap:
Yaşam köklü bir ağaç gibidir. Çünkü hayata derinlemesine tutunur, dallanır budaklanır ve meyve verir.
Umut mum ışığı gibidir. Çünkü az yansa da çevreyi aydınlatır ve karanlığa teslim olmayı engeller.
Okumak merdiven çıkmak gibidir. Çünkü merdiven çıktıkça hedefine ulaştığın gibi okudukça da hedeflerine ulaşabilirsin.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik
A) • Okuduğunuz metinde geçen “ Umudun olduğu yerde her soruna bir çözüm bulunur.” cümlesinin sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
• Belirlediğiniz bir konu ve ana fikir etrafında giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan bir metin taslağı oluşturunuz.
• Gelişme bölümünde düşünceyi geliştirme yollarını kullanarak, kanıtlar sunarak ve günlük hayatınızdan örnekler vererek görüşlerinizi ifade ediniz.
• Sonuç bölümünde görüşlerinizi mantıksal temellendirme yaparak bir sonuca bağlamayı unutmayınız.
Cevap:
Umut insanları zorluklara rağmen ayakta tutan güçlü bir psikolojidir. Hayatımızda sorunlar üst üste geldiğinde bir şeyler ters gittiğinde, bir çıkış kapısı ararız. İşte umut o kapının deliğinden içeriye sızan ışıktır bizim için. İnsan psikolojisini yatıştırır, rahatlatır ve bizi daha istekli, azimli olmaya hazırlar. Yani ne kadar sorunumuz olursa olsun umudun olduğu yerde her sorunun bir çözümü vardır. Umut ışığınız hep sizinle olsun.
B) Yazdığınız metni öğretmeninizle yazım ve noktalama kuralları açısından gözden geçiriniz. Varsa hatalarınızı düzeltiniz.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
5. Etkinlik
A) Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiilimsilerin altını çiziniz. Fiilimsilerin türünü (isim-fiil, sıfat-fiil, zarf-fiil) belirleyerek tablodaki ilgili bölümü örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
B) İçinde isim-fiil, sıfat-fiil ve zarf-fiil bulunan üç cümle kurunuz. Cümleleri aşağıya yazınız. Cümlelerin sonundaki yay ayracın ( ) içine cümlede kullandığınız fiilimsi türünü yazınız.
Cevap:
Kitap okumak insanı yeni bir dünyaya hazırlar. ( isim-fiil)
Yazılmamış kitapları ilk okuyan olmak çok büyük bir heyecandır. ( sıfat-fiil)
Konuşurken çok dikkatli olmalısın çünkü üslubun kimliğindir. (zarf-fiil)
6. Etkinlik
Karekodu okutarak fiilimsilerle ilgili elektronik içerikte verilen etkinliği yapınız.
Cevap:
Gelecek Derse Hazırlık
Atatürk’le ilgili yazılmış kitaplar üzerine bir araştırma yapınız.
Cevap:
Çankaya – Falih Rıfkı Atay
Sarı Zeybek – Can Dündar
Andrew Mango – Atatürk
Uğur Dündar: Ya Atatürk Olmasaydı
Sinan Meydan: Atatürk ve Türklerin Saklı Tarihi
Şevket Süreyya Aydemir: Tek Adam 3 Cilt Takım