1. ÜNİTE Okulumuzda Hayat: 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 56-57-58. Cevapları MEB Yayınları
A. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
Yüzüne, yardımlaşmaya, ihtiyaçlarımız, tebrik, isteklerimizi
C doğru seçeneği boyayınız.
1. Aşağıdakilerden hangisi fiziksel özelliktir?
Cevap: Sarı saçlı olmak.
2. Aşağıdakilerden hangisi kişisel özelliktir?
Cevap: Yardımsever olmak.
3.
Ali: Futbol oynamayı seviyorum.
Eda: Sarı kıvırcık saçlarım var.
Arda: Kahverengi gözlerim var.
Yukarıdaki çocuklardan hangisi ilgi alanları ile ilgili bir etkinliği söylemiştir?
Cevap: Ali futbol oynamakla ilgili ilgisini söylediği için cevap Ali’dir.
4. Aşağıdakilerden hangisi sınıf kuralıdır.
Cevap: Sınıfta söz alarak konuşmak.
5. Zeynep, Pelin ile silgisini paylaştı. Bu durumda Pelin arkadaşına ne söylemelidir?
Cevap: Pelin’in Zeynep’e Teşekkür etmesi gerekir.
D. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
1. Arkadaşınız oynadığınız oyunu bozduğunda neler hissedersiniz?
Cevap: Üzülürüm. Arkadaşıma oyunu bozmak yerine oyun kurallarına uyarak eğlenebileceğimizi kibarca söylerdim.
2. Okulunuzda ısınma için hangi kaynak kullanılıyor? Bu kaynakların tasarruflu kullanılması için ne yapabilirsiniz?
Cevap: Okulumuz kömürle ısınmaktadır. Kalorifer yandığı zaman pencere ve kapıları kapalı tutmalıyız.
Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşlukları uygun kelimelerle tamamlayıp şifreyi çözünüz.
1. Bireysel farklılıklara ….saygı…. duymalıyız. (Ç)
2. Çantamızı ders …programına… göre hazırlamalıyız. (A)
3. Sınıfımızla ilgili … kararları … hep birlikte alırız. (L)
4. Okula giderken ….güvenli…. yolları kullanmalıyız. (I)
5. Kaynaklarımızı … tasarruflu… kullanmalıyız. (Ş)
6. Grup çalışmaları …dostluğu… geliştirir. (K)
7. İstemediğimiz durumlarda …hayır… diyebilmeliyiz. (A)
8. Dinlerken konuşanın …yüzüne… bakmalıyız. (N)
ŞİFRE: ÇALIŞKAN
Hayatımızda da yaşayıp uygulayacağımız bu konuların değerlendirmesini yapmak öğrendiklerimizi pekiştirmemiz açısından önemlidir. Nezaket, görgü, farklılıklara saygılı olmak, tasarruf gibi kavramlar her zaman karşımıza çıkacaktır.
Toplum içerisinde bulunan farklı ve benzer özellikleri olan insanların her birine ne birey denir.
Bireylerin benzer yönleri: Vücut şeklimiz birbirine benzer. Her insanın bir anne ve babadan dünyaya gelir. Hepimizin bir ismi vardır.
Tüm insanlarda sevgi, saygı, hoşgörü, kızgınlık, korku gibi ortak duygular vardır. Yaşamak için beslenmemiz gerekir. Bireyleri eşsiz yapan onu diğer insanlardan ayıran şeye bireysel farklılıklar denir. Bireysek farklılıkların bazıları fiziksel, bazıları yeteneksel, bazılarıda duygusaldır. a)Fiziksel Farklılıklarımız:İnsanların dış görünüşü ile ilgili olan özelliklere fiziksel özellikler denir.
Boyumuz, göz ve ten rengimiz, saçımız, yüzümüzün şekli bireyler arasındaki fiziksel farklılıklarımızdır.b) İlgi ve Yeteneksel Farklılıklarımız:İnsanların ilgi istek ve yetenekleri farklıdır. Birey bu farklılıkları ile bu toplumda kabul görür.
Bazı insanlar çok güzel resim yapar, bazı insanlar çok güzel satranç oynar. Bazı insanlar çok iyi müzik aleti çalar.c)Duygusal Farklılık Çevremizdeki olay veya kişilerin bizim iç dünyamızda uyandırdığı hissettirdiği hislerdir.
Korku sevgi, saygı, öfke gibi.Sonuç olarak hepimizin benzer ve farklı yönleri vardır. Farklılıkları kabul etmek barış ve huzur içinde yaşamamız için çok önemlidir.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.