2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 14-15-18-19 Cevapları
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 14-15-18-19 Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 14-15-16-17-18-19 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “İyi Arkadaşlıklar İçin Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 14-15-18-19 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İyi Arkadaşlıklar İçin Cevapları
1. Öğrenme Alanı: Ben ve Okulum
İçindekiler
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Birinci Kitap
1. Görsellerdeki çocuklar neler yapıyor?
Cevap: Görseldeki çocuklar oyun oynuyor ve arkadaşlarıyla vakit geçiriyorlar.
2. Sizce bu çocuklar arkadaş mıdır? Neden?
Cevap: Evet, çünkü birlikte gülüp eğleniyor ve oyun oynuyorlar.
3. Arkadaşlık sizin için ne anlama geliyor?
Cevap: Arkadaşlık benim için birlik beraberlik anlamına geliyor.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Birinci Kitap
Uygulama adımlarını takip ederek etkinliği yapalım.
Sınıf arkadaşlarımızla 4-5 kişilik gruplar oluşturalım.
ı Örnek olayları okuyalım. Örnek olaylardan hangisinin olumlu, hangisinin olumsuz olduğunu tartışalım.
1. Sınıfımıza yeni katılan arkadaşımızı teneffüste hep beraber oynamaya çağırdık.
2. Öğretmenimin sorduğu soruyu bilemediğimde bazı arkadaşlarımın bana güldüğünü fark ettim
Okuduğumuz örnek olaylardan hareketle aşağıda verilen alana bir olumlu, bir olumsuz örnek olay yazalım. Yazdığımız örnek olayları grup arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Olumlu örnek olay: Arkadaşımız konuşurken hepimiz saygıyla onu dinledik.
Olumsuz örnek olay: Öğretmenimiz ders anlatırken arkadaşımızın kulağına bir şeyler fısıldadık.
Grup arkadaşlarımızla yazdığımız olaylardan birini canlandıralım.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Birinci Kitap
Tabloda boş bırakılan alanları metne göre dolduralım.
Cevap:
Olumlu
Duygu: Sakinlik, anlayış, arkadaşlık
Düşünce: “Ayla böyle davranmazdı, ne oldu acaba?” (Ece’nin düşüncesi)
Davranış: Ece’nin nazikçe konuşup ortamı sakinleştirmesi, Mert ve Ayla’nın konuşmaya katılması
Olumsuz
Duygu: Açlık, öfke, korku, rahatsızlık
Düşünce: “Hemen bir simit alırım, sırayı beklememe gerek yok.” (Ayla’nın düşüncesi)
Davranış: Ayla’nın sıraya girmeden öne geçmeye çalışması, Ayla’nın Mert’e bağırması
Olumsuz duygu, düşünce ve davranışlarınızı olumlu hâle getirmek için ne yapabilirsiniz?
Cevap: Kendimizi sakinleştirebilir, kibar davranmayı öğrenebiliriz.
2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Birinci Kitap
Aşağıdaki kontrol listesini inceleyelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi düşünerek listeyi işaretleyelim. Listeyi çoğaltıp hafta boyunca kullanabiliriz.
Cevap:
Zayıf Yönlerim: Ani bir şekilde sinirlenmek benim zayıf yönüm olabilir.
Güçlü Yönlerim: Arkadaşlarıma karşı nazik olmak ve empati yapmak güçlü yönlerim arasında yer alır.
Arkadaşlık ilişkilerimizdeki zayıf yönlerimizi geliştirmek için neler yapmamız gerektiğini düşünelim. Arkadaşlık ilişkilerimizi buna göre düzenleyelim.
Cevap: Zayıf yönlerimizi geliştirmek için; aynı tavırlar bize yapılsa ne derece hoşumuza gider diye düşünerek hareket etmeliyiz.