1. Tema Erdemler: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29. Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları
1. Komşularınızla ilişkilerinizin nasıl olduğunu anlatınız.
Cevap: Komşularım tarafından çok sevilirim. Her zaman komşularıma selam verir, yardıma ihtiyacı olduklarında yanlarına gidip elimden geldiğince yardım ederim.
2. Komşular arası yardımlaşmanın önemine örnekler veriniz.
Cevap: Eşya taşıma, tesisat işlerine yardım etme, yemek yardımı, şeker ve tuz gibi bazı gıdaların ihtiyaç olduğu zaman istenmesi.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelere uygun görselleri işaretleyiniz.
Cevap:
b. Metinde geçen, anlamlarını bilmediğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kunduz ailesi nerede yaşıyormuş?
Cevap: Kunduz ailesi derede yaşıyormuş.
2. Kunduz ailesi kimi ziyarete gitmiş?
Cevap: Kunduz ailesi, büyük annelerinin ziyaretine gitmişler.
3. Kunduzlar, yuvalarına döndüklerinde neden şaşırmışlar?
Cevap: Kunduzlar, yuvalarına döndükleri zaman başka bir kunduzun yuvalarının yanına yuva yaptığını görünce şaşırmışlar.
4. Anne kunduz bir komşusu olmasını neden istememiş?
Cevap: Anne kunduz, komşusunun atıklarının kendi yuvasına doğru gelmesinden korktuğu için komşu istememiştir.
5. Anne kunduzun yavruları niçin sele kapılmış?
Cevap: Anne kunduz, komşusunun yuvasını dağıttığı sırada serbest kalan odunların kendi yuvasına zarar vermesinden dolayı yavrular yuvadan fırlayıp sele kapılmışlar.
6. Yavru kunduzları selden kim kurtarmış?
Cevap: Yavru kunduzları selden, komşu kunduz kurtarmış.
7. Olayı duyan Kral Kuskunduz ne demiş?
Cevap: Kral Kuskunduz, haksızlığına uğradığımızda haksızlıkla kapatmamamızı öğütlemiştir.
a. Metinde gerçek bir olayın mı, gerçek olmayan bir olayın mı anlatıldığını söyleyiniz.
Cevap: Olayda gerçek olmayan bir olay anlatılmıştır. Çünkü metinde hayvanlar konuşturulmuş, birbirlerine insan gibi davranmışlardır.
b. Verilen kelimeleri kullanarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız. Hikâyede “yer”, “olay” ve “varlık kadrosu”nun ne olduğunu öğreniniz.
Olay: Hikâyede anlatılan yaşantı ya da durumdur.
Varlık kadrosu: Olayın oluşmasında etkili olan ya da olayı yaşayan kişi (şahıs) veya varlıklardır.
Yer: Olayın yaşandığı çevre veya mekândır.
c. “Komşu Kunduzlar” başlıklı metnin varlık kadrosunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Metindeki olayların oluş sırasına göre aşağıdaki cümleleri numaralandırınız.
Cevap:
Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki hikâyeyi birkaç cümle yazarak tamamlayınız. Yazınızda harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluk bırakınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Bunu gören karınca avlanmak üzere olan güvercine tüm sesiyle bağırmış ve avcının peşinde olduğunu söylemiş. Güvercin sesi duyar duymaz avcıyı görür ve hızlanarak avcıdan kaçar. Güvercin ve karınca orman içine kaçtıktan sonra buluşurlar ve güvercin, karıncaya hayatını kurtardığı için teşekkür eder.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.