2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-30-31. Cevapları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-30-31. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 26-27-28-29-30-31 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Güvercin Tini Metni Etkinlikleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-28-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Güvercin Tini Cevapları

1. Tema Değerlerimizle Varız: Azim, Çalışkanlık, Nezaket, Öz Denetim, Saygı, Sevgi ve Sorumluluk Alma


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Birinci Kitap

Başlığı ve görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde montunu arkadaşıyla paylaşan bir güvercinden bahsediliyor olabilir.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Birinci Kitap

Sözlük Özgürlüktür

Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:

Güvercin Tini, her zaman nazik ve kibar konuşurdu.
Ömer kibar bir şekilde silgimi istedi.

Kibar
Tahminim: Nazik kişi.
Sözlük Anlamı: Davranışlarında nezaketli olan kimse.

Serçe, Güvercin Tini’ye kaba davranıyordu.
Kardeşim kaba konuşunca onu uyardım.

Kaba
Tahminim: Konuşmalarında ve davranışlarında kırıcı olan.
Sözlük Anlamı: Kalın, büyük şey.


Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle metin yazınız.
Cevap: Yaşamı boyunca kaba olan Mehmet bir gün parkta otururken yanına 3 yaşlarında bir kız çocuğu yaklaşır ve simidini uzatır. Mehmet kıza tersçe bakar ve önüne döner. Kız çocuğu tekrar Mehmet’e simidi uzatır ve bir şey yerken etrafımdakilere ikram etmeden yapamam yer misiniz bir parça der. Mehmet daha 3 yaşındaki bir kızın böylesine akıllı ve sevecen olduğunu görünce şaşırır ve simitten bir parça yer. O bir parça simitten sonra sihirli bir değnek değmiş gibi her zaman güler yüzlü ve paylaşımcı olan Mehmet’in hayatı çok değişir.


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Birinci Kitap

Metindeki olayları arkadaşlarınızla canlandırınız.


Metinle ilgili soruları cevaplayınız.

1. Metnin konusu nedir?
Cevap: Nezaketli olmanın önemi.


2. Küçük serçe, güvercin Tini’nin montunu neden istedi?
Cevap: Isınmak için istedi.


3. Güvercin Tini, serçeye montunu neden hemen vermedi?
Cevap: Güvercin Tini, serçeye montunu kibarca istemediği için vermedi.


4. Güvercin Tini, serçeye montunu hangi şartla verebileceğini söyledi?
Cevap: Güvercin Tini, serçeye montunu kibarca isterse verebileceğini söyledi.


5. Siz olsaydınız küçük serçeye nasıl davranırdınız? Ona ne söylerdiniz?
Cevap: Bende küçük serçeye güvercin gibi davranarak kibarca istemesini rica ederdim.


Güvercin Tini ile küçük serçenin özelliklerini karşılaştırınız. Güvercin Tini’nin özelliklerinin başındaki çiçeği sarıya, küçük serçeninkileri mora, her ikisinde olanları ise maviye boyayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Birinci Kitap

 


2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları Birinci Kitap

Metindeki tırnak işareti (“ ”) içinde yazılmış cümleleri okuyunuz. Cümleleri kimin söylediğini örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları Birinci Kitap


Öğretmeninizin size söylediği sözleri düşününüz. İki tanesini tırnak işareti içinde yazınız.
Cevap:

  • Öğretmenim ”Planlı çalışman için seni tebrik ederim” dedi.
    Öğretmenim ”haftaya bir deney yapacağız” dedi.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Birinci Kitap

Metne Yolculuk Başlıyor

Kimlere “iyi insan” denir? Çevrenizdeki iyi insanlara örnekler veriniz. Yapabileceğiniz iyilikleri kavram haritasına yazınız.
Cevap: Çevresindeki canlı cansız tüm her şeye merhametle yaklaşanlara iyi insan denir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Birinci Kitap


Sonraki Ödevler