3. Tema Milli Kültürümüz: 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91. Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin size hatırlattıklarını yazınız.
Cevap:
b. Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Ülke: Ülkemin her yerini çok seviyorum.
Dostluk: Dostluk çok güçlü bir bağdır.
Neşe: Bayramları neşe ile kutlarız.
Sevgi: Sevgi ve saygı içinde büyüdüm.
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Türkiye hangi özelliğiyle dünyanın tek ülkesiymiş?
Cevap: Çocuklara bayram vermesiyle dünyanın tek ülkesiymiş.
2. “Siyah, beyaz, sarı olsun,” derken şair kimlerden bahsetmiş?
Cevap: Farklı insanlardan bahsetmiştir.
3. Şair kimlerin neşemize ortak olmasını istemiş?
Cevap: Dünyadaki bütün çocukların neşemize ortak olmasını istemiştir.
Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını şiirden bulup karşılarına yazınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Siyah (Beyaz): Beyaz bir gömlekle etkinliğe katıldı.
Kapalı (Açık): Açık olan kapıdan içeri girdi.
Düşman (Dost): Dostluk çok güzel bir duygu.
Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki görsellere uygun zıt anlamlı kelimeleri yazınız.
Cevap:
a. Aşağıya 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap:
23 Nisan
Atamdan armağan
Bana ve tüm dünyaya
Yaşarız hep bu anı
Coşkuyla, oynaya oynaya
Süslenir sınıflar okullar
Giyinir güzelce çocuklar
Kutlar neşeyle, sevgiyle
Bütün dünyada çocuklar
Karagöz ve Hacivat hakkında araştırma yapınız. Sınıfa Karagöz ve Hacivat resimleri getiriniz.
Cevap: Karagöz ve Hacivat halk arasında büyük bir sevgi ve ilgiyle karşılanan geleneksel Türk tiyatro karakterleridir. Bu komik ikili, Osmanlı İmparatorluğu döneminde ortaya çıkmıştır. Karagöz ve Hacivat, Türk kültürünün önemli bir parçası olarak kabul edilir ve halk tiyatrosunun en eğlenceli örneklerinden biridir.
Kızımla beraber ödevini tamamladıktan sonra burdan gelip bakıyoruz hatalarımıza bugün iyi bir iş çıkarmışız. Sadece 2 hatamız çıktı o da ufak tefek.