3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 204-207-208-209. Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 204-207-208-209. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 204-205-206-207-208-209 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Uzunluk Ölçme Cevapları” ve “Metre ve Santimetre Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 204-207-208-209. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


3. Sınıf Matematik Uzunluk Ölçme Cevapları

6. Ünite: 1. Bölüm: Uzunluk Ölçme: Standart olmayan ölçü araçlarından metre ve santimetreye geçişi sağlayarak, uzunluk ölçme becerisini somut deneyimlerle geliştirir ve matematiksel kavramların günlük hayattaki yerini keşfettirir.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları MEB Yayınları

Sözcük Avı

Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız
Cevap
:
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 202 Ders Kitabı Cevapları


Hangi suluk daha uzundur? Pelin ile Atakan sulukların uzunluklarını nasıl ölçebilirler? Düşünelim.
Cevap: Mavi suluk daha uzundur. Pelin ile Atakan cetvel ya da metre ile uzunluklarını ölçebilirler.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları MEB Yayınları

Yapalım

Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin uzunluklarını standart olmayan uygun ölçme araçları (kulaç, adım, karış, ip, tel, vb.) ile ölçelim. Ölçme sonuçlarını tablodaki ilgili alana yazalım.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Matematik Metre ve Santimetre Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları MEB Yayınları

Murat kaç tane 1 cm’lik uzunluk çizmiş olabilir? Düşünelim.
Cevap:60 cm’lik bir uzunluk çizmiş olabilir.


Etkinlik

Oluşturduğunuz bu ölçme aracı 100 cm uzunluğundadır. Bu uzunluğu metre cinsinden nasıl ifade edersiniz?
Cevap: 1 metre 100 cm’dir. Yani 100 cm uzunluğundaki ölçme aracı 1 metredir.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları MEB Yayınları

Yapalım

1. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çevirelim.
Cevap:
1 m = 100 cm
100 cm = 1 m
5 m = 500 cm
600 cm = 6 m
1 m 25 cm = 125 cm
725 cm = 7 m 25 cm
4 m 50 cm = 450 cm
576 cm = 5 m 76 cm


Bu bölümde, uzunluk ölçme ve metre-santimetre birimlerini öğrendiniz. Uzunluk ölçme becerisi, günlük hayatta sıkça karşılaştığımız bir durumdur. Metre ve santimetre birimlerini kullanarak nesnelerin uzunluklarını doğru bir şekilde ifade edebilirsiniz. Bu beceriler, matematiksel düşünmenizi geliştirir.


Sonraki Ödevler