Anasayfa Kitap Cevapları
7 Şubat 2024, 21:24 - Zülal Güneş Yazdı

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 230-231-232. Cevapları MEB Yayınları

Standart Sıvı Ölçme Araçları Cevapları

6. ÜNİTE 4. BÖLÜM: SIVI ÖLÇME: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 230-231-232. Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları MEB Yayınları

Can, her arkadaşına eşit miktarda limonata vermiş midir? Düşünelim.
Cevap: Hayır eşit miktarda vermemiştir.


ETKİNLİK

Ölçüm yaparken hangi bardağı en çok kullandınız? Neden?
Cevap: Ölçüm yaparken en çok 1. bardağı kullandım. Çünkü en küçük bardak ve az almaktadır.

Sonraki Ödev:  3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları EKOYAY Yayıncılık

Ölçüm yaparken hangi bardağı en az kullandınız? Neden?
Cevap: En az 3. bardağı kullandım. Çünkü En büyük bardak olduğu için.

Ölçümler neden farklı çıktı?
Cevap: Bardakların boyutu değişik olduğu için farklı çıktı.

Ölçümlerin standart olması için ne yapılabilir?
Cevap: Aynı bardaktan ölçüm yapılmalıdır.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları MEB Yayınları

Yapalım

1. Aşağıdaki görsellerde litreleri verilen sıvıların kaç yarım litre ettiklerini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları MEB Yayınları

2. Aşağıdaki ifadelerde verilen sıvıların kaç yarım litre ile ölçüldüklerini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

• 1 litrelik meyve suyu = 2 yarım litre
• 19 litrelik damacana su = 38 yarım litre
• 15 litrelik sıvı yağ = 30 yarım litre
• 20 litrelik duvar boyası = 40 yarım litre

Sonraki Ödev:  3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 147-149-150-151. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Sıvıların Miktarını Tahmin Etme Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları MEB Yayınları

Neriman Hanım vazoya bir miktar su doldurur. Kızının hediye ettiği çiçekleri vazoya koyar. Görseldeki vazoda bulunan suyun miktarı kaç yarım litre olabilir? Tahmin edelim.
Cevap: 1 litre olabilir.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap