3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40-42-43-44-45. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 40-41-42-43-44-45 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Romen Rakamları Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40-42-43-44-45. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. ÜNİTE 1. BÖLÜM – DOĞAL SAYILAR: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45. Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
1. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.
Cevap:
2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.
Cevap:
MEB Yayınları
1. Aşağıdaki kutularda verilen Romen rakamlarının sayı değerlerini yazalım. Sayı olarak verilenlerin de Romen rakamı karşılığını yazalım.
Cevap:
2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutularını boyayalım.
Cevap:
MEB Yayınları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyiniz. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazınız.
Cevap:
1 yüzlük + 0 onluk + 6 birlik
Sayı = 106
2. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız. Okunuşları verilen sayıları da rakamlarla yazınız.
Cevap:
3. Aşağıdaki tabloda 578 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
MEB Yayınları
4. 124’ten başlayıp birer ileriye ritmik sayınız. Uygun sayıları aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap: 124 – 125 – 126 – 127 – 128 -129 – 130 – 131
5. Aşağıdaki tırtılın boş bırakılan bölümlerine onar ileriye ritmik sayarak uygun
sayıları yazınız.
Cevap: 83 – 93 – 103 – 113 – 123 – 133- 143 – 153 – 163 – 173 – 183
6.Aşağıdaki ritmik saymada verilen hataları bulunuz. Bulduğunuz hataları düzelterek doğru sayıları vagonların üst kısmına yazınız.
Cevap:
7. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap:
8. 8, 163, 425, 72, 365 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak “büyükten küçüğe” sıralayınız.
Cevap: 425 > 365 > 163 > 72
9. 573, 64, 205, 32, 7 sayılarını karşılaştırınız. Sayıları sembol kullanarak
“küçükten büyüğe” sıralayınız.
Cevap: 7 < 32 < 64 < 205 < 573
10. Aşağıdaki kutuları, yanlarındaki ifadeler doğru ise maviye, yanlış ise kırmızıya boyayınız
Cevap:
MEB Yayınları
11. Aşağıdaki altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ileriye ritmik saymaları devam
ettiriniz.
Cevap:
36 – 42 – 48 – 54 – 60 – 66 – 72 – 78 – 84 – 90
16 – 23 – 30 – 37 – 44 – 51 – 58 – 65 -72 – 78
22 – 30 – 38 – 46 – 54 – 62 – 70 – 78 – 86 – 94
11 – 20 – 29 – 38 – 47 – 56 – 65 – 74 – 83 – 92
12. Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyiniz. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde devam ettiriniz.
Cevap:
13. Yandaki görselde gördüğünüz varlıkların sayılarına göre tek mi çift mi olduklarını bulunuz. İlgili kutulara “X” işareti koyunuz.
Cevap:
14. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazınız. Kutuların içindeki sayılar tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayınız.
Cevap:
15. Aşağıdaki ifadelerden yanlış olanları işaretleyiniz.
Cevap:
Çok açıklayıcı ve öğretici bir anlatım emeğinize sağlık. Çocuğumun eğitimine tamamen destek.siddetle tavsiye ederim
Merhaba çok güzel bir uygulama
Turbo matematikten çözmek istiyordum