1. ÜNİTE 2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA TOPLAMA İŞLEMİ: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50. Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
Soru: Okul müdürü, 3. sınıflara geri dönüşüm malzemesi toplama görevi verir. Sınıflar topladıkları geri dönüşüm malzemelerini getirir. 3/A sınıfı 215 kilogram, 3/B sınıfı ise 183 kilogram geri dönüşüm malzemesi getirir. Toplam kaç kilogram geri dönüşüm malzemesi topladıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim
Cevap: İki sınıfın getirdiği geri dönüşüm malzemelerini toplayarak buluruz.
215 + 183 = 398 geri dönüşüm malzemesi toplanmıştır.
MEB Yayınları
Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım.
Cevap:
MEB Yayınları
Tahtadaki işlemleri inceleyelim. İşlemlerin benzerlik ve farklılıkları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap: Sayılar yer değiştirmiştir fakat sonuçlar aynıdır. Sayılar yer değiştirse de basamaklar değişmediği sürece toplam değişmez.
Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
MEB Yayınları
1 .Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki eldeli toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
3. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
4. Aşağıdaki toplama işlemlerinde eksik olan yerlere uygun sayıları yazınız.
Cevap:
4 + (8 + 5) = (4 + 8) + 5
(13 + 5) + 22 = 13 + (5 + 22)
563 + 281 = 281 + 563
(45 + 33) + 28 = 45+ (33 + 28)
5. Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyiniz. Noktalı yerlere uygun sayıları yazınız
Cevap:
Geri dönüşüm sayesinde tekrar kullanılabilecek olan ürünlerin çöp yığını halinde dünya yüzeyinde kalması önlenmiş aynı zamanda sadece doğadan tüketim alışkanlığı bir nevi son bulmuş oldu.