3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 51-52-53-54-55-56 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çıkarma İşlemi Etkinlik Cevapları” ve “Zihinden Çıkarma İşlemi Etkinlik Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-54-55-56. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
3. BÖLÜM DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-54-55-56. Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
Taner’in doğum günü kutlamasında hatıra fotoğraflarının çekileceği bir köşe hazırlanır. Bunun için 183 balon kullanılır. Kutlama devam ederken balonlardan 12 tanesi patlar. Geriye kaç tane sağlam balon kaldığını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Asılan balonlardan patlayan balonları çıkardığımız zaman kalan balonu bulabiliriz.
183 – 12 = 171 balon kalmıştır.
MEB Yayınları
Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapalım.
Cevap:
3. BÖLÜM DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56. Cevapları MEB Yayınları
Soru: Ayhan, bir oyuncak dükkânında gördüğü 54 TL değerindeki oyuncak arabayı almak ister. Ancak Ayhan’ın 30 TL’si vardır. Buna göre Ayhan’ın oyuncak arabayı alabilmesi için kaç TL’ye ihtiyacı vardır? Zihinden nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Sonucu bulmak için oyuncağın parasından Ayhan’ın parasını çıkarmamız gerekir.
54 – 30 = 24 TL eksiği vardır.
MEB Yayınları
Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapalım. İşlemleri yaparken kullandığımız yöntemleri noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
MEB Yayınları
1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
3. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız ve sonuçları ile eşleştiriniz.
Cevap:
4. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Matematik, hayatımızın birçok alanında kullanılan önemli bir beceridir. Özellikle okul çağındaki çocuklar için matematik öğrenmek, temel becerilerinin gelişmesine yardımcı olur. Bu nedenle, 3. sınıftaki çocuklar için matematik öğrenimi büyük önem taşır. Bu makalede, özellikle çıkarma işlemi hakkında bilgi edinmek isteyen ebeveynler ve öğrenciler için 3. sınıf çıkarma işlemi nasıl yapılır konusunu ele alacağız.
İlk olarak, 3. sınıf çıkarma işlemi basit aritmetik işlemlerinden biridir. Bu işlem, sayıların farkını bulmayı gerektirir. Örneğin, 15 – 5 işlemi yapmak istediğinizde, 15’ten 5’i çıkararak sonucu 10 elde edersiniz.
Çıkarma işlemi yapmak için kullanabileceğiniz birkaç yöntem vardır. Bunlardan en yaygın olanı, doğrudan çıkarma yöntemidir. Bu yöntemde, büyük sayıdan küçük sayıyı çıkararak sonucu elde edersiniz. Örneğin, yukarıdaki örnekte olduğu gibi, 15-5 yapmak istiyorsanız, 15’ten 5’i çıkararak sonucu doğrudan elde edersiniz.
Bir başka yöntem ise, yerine koyma yöntemidir. Bu yöntemde, çıkarma işlemi karmaşık hale geldiğinde kullanılır. Örneğin, 78 – 35 işlemini yapmak istediğinizde, 35’ten 8’i çıkarmak zor olabilir. Bu durumda, 35’ten 30’u çıkararak 5’i elde edersiniz. Daha sonra, 78’den de 30’u çıkararak 48’i elde edersiniz. Son olarak, 48’den kalan 5’i çıkararak sonucu 43’e eşitlediğinizde işlem tamamlanır.
Bazı problemler, özellikle kelime soruları, daha karmaşık olabilir. Bu tür soruların çözümü için, öncelikle soruyu anlamaya çalışın ve verilen bilgileri dikkatlice okuyun. Daha sonra, sorunu parçalara ayırarak adım adım ilerleyin.
Sonuç olarak, 3. sınıf çıkarma işlemi basit aritmetik işlemlerinden biridir. Doğrudan çıkarma veya yerine koyma yöntemlerini kullanarak işlemi kolayca yapabilirsiniz. Karmaşık problemlerde ise, sorunu parçalara ayırarak adım adım ilerlemeniz gerekebilir. Matematik öğrenmek, hayatımızın birçok alanında kullanılabilecek önemli bir beceridir, bu nedenle 3. sınıf öğrencileri için bu temel becerilerin geliştirilmesi büyük önem taşır.
Matematik, çocuklar için biraz korkutucu olabilir. Ancak, öğretmenlerin, özellikle de ilkokul öğretmenlerinin, öğrencilerin matematikle ilgili zihnindeki engelleri kaldırmalarına yardımcı olmaları önemlidir. 3. sınıfta, öğrenciler genellikle basit çıkarma işlemleri ile tanışırlar ve bu işlemler zamanla daha karmaşık hale gelir. Bu yazıda, 3. sınıf çıkarma işlemleriyle ilgili örnekleri inceleyeceğiz.
1. 47 – 18 =
Bu işlemde, öğrencilerin 47’den 18’i çıkarmaları istenir. 7-8’i çıkaramadıkları için, öğrenciler 10’u 9 yapmak için 4’ü 3’e ekleyebilirler. Böylece, işlem şu şekilde oluşur: 47 – 18 = 29.
2. 125 – 60 =
Bu biraz daha karmaşık bir işlemdir ancak hala 3. sınıf öğrencileri tarafından yapılabilir. Öğrencilere, 125’ten 60’ı çıkarmaları söylenir. 5-0 = 5, 2-6 yapılamayacağı için, 12-6=6 ve son olarak 1-0=1. Bu şekilde işlem şu şekilde oluşur: 125 – 60 = 65.
3. 84 – 29 =
Bu işlemde, öğrencilerin 84’ten 29’u çıkarmaları istenir. Yine, 4-9 yapılamayacağı için, öğrenciler 8-1=7 ve 5-2=3 yaparlar. Böylece, işlem şu şekilde oluşur: 84 – 29 = 55.
4. 172 – 99 =
Bu işlem biraz daha zordur ve öğrencilerin daha fazla düşünmeleri gerekebilir. Önce, 2-9 yapılamadığı için, öğrenciler 12’den 9’u çıkararak 3 yapabilirler. Sonra, 6-9 yapılamadığı için, öğrenciler 16’dan 9’u çıkararak 7 yaparlar. En son olarak, 1-0=1. Bu şekilde işlem şu şekilde oluşur: 172 – 99 = 73.
Sonuç olarak, 3. sınıf öğrencileri basit çıkarma işlemleriyle başlayarak matematik becerilerini geliştirebilirler. Yukarıdaki örnekler, öğretmenlerin öğrencilere matematiği anlatırken yardımcı olabilecek basit işlemlerdir. Öğrencilerin her seferinde doğru cevaplar vermesi beklenmese de, bu tür örneklerle çalışarak zamanla matematik becerileri geliştirilebilir.
Valla dünyada gördüğüm en iyi şey Valla burası kolaylık sağlıyor Allah razı olsun
Dersimi yapmama yardımcı oldunuz. Allah size razı olsun daha ne diyim yani iyi yaşayın bu siteyi yapmak kolay değil yazılar falan yazıyorsunuz bunlar çok zor şeyler ellerinize emeğinize sağlık çok güzel bir site buraya sık sık girerim. mutlu kalın iyi yaşayın.