3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63. Cevapları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 59-60-61-62-63 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “3. Sınıf Matematik 1. Ünite Değerlendirme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
3. Sınıf Matematik 1. Ünite Değerlendirme Cevapları
1. ÜNİTE 2. BÖLÜM – DOĞAL SAYILARLA TOPLAMA İŞLEMİ
İçindekiler
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları
1.Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
571 : beş yüz yetmiş bir 642 : altı yüz kırk iki
453 : dört yüz elli üç 909 : dokuz yüz dokuz
856 : sekiz yüz elli altı 123 : yüz yirmi üç
2.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap: C
A) 104 B) 144 C) 114
3.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap: B
A) Altı yüz on beş B) Altı yüz beş C) Altı yüz elli
4.Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız
Cevap:
5.Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
6.Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap:
456, 457, 458, 459 ,460 , 461, 462 , 463
718, 728, 738 , 748 , 758, 768. , 778, 788 , 798
275, 375 , 475, 575 , 675 , 775 , 875, 975
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları
7.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap: A
A) 450 B) 445 C) 400
8.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap: C
A) 800 B) 750 C) 700
9.Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve “>”, “<“, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız
Cevap:
Küçükten büyüğe sıralayınız.
816, 675, 400, 89, 109 : 89 < 109 < 400 < 675 < 816
575, 256, 618, 256, 49 : 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
600, 760, 772, 88, 171 : 772 > 760 > 600 > 171 > 88
75, 542, 613, 300, 542 : 613 > 542 = 542 > 300 > 75
10.Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
11.Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz
Cevap:
12. Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
Cevap:
13.Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap:
14. 274 – 361 – 342 – 193
Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 361 + 193 = 554 → Çift
Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 274 + 342 = 616 → Çift
Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız
Cevap: 274 + 361 = 635 → Tek
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
15.Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap:
16.Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız
Cevap:
17.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız
Cevap:
18.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap:
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
19.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
20.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Bu değerlendirme çalışması, 1. ünite kapsamında öğrendiğiniz doğal sayılar, basamak değerleri, ritmik sayma, sayı örüntüleri, tek ve çift sayılar, Romen rakamları ile toplama ve çıkarma işlemleri gibi temel konuları pekiştirmenize olanak tanır. Bu alıştırmaları çözerek öğrendiğiniz bilgileri nasıl uygulayacağınızı görebilir, eksik olduğunuz alanları belirleyebilir ve matematik temelinizi güçlendirebilirsiniz.