Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 25 Ekim 2024 - Yazar: Zülal Güneş

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-85-87. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-85-87. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 82-83-84-85-86-87 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. ““Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu Cevapları”” ve “Grafik ve Tablolar ile İlgili Problem Çözme Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82-84-85-87. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu Cevapları

Veri İşleme: 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları 82-83-84-85-86-87. Sayfa MEB Yayınları


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları

MEB Yayınları
Soru: Leyla Hanım, dükkânı için çiçek siparişi vermek ister. Bunun için öncelikle dükkânındaki çiçekleri sayar. Hangi tür çiçekten kaçar tane ihtiyacı olduğunu belirler. Leyla Hanım ihtiyacı olan çiçek sayılarını toptancıya “düzenli ve anlaşılır bir şekilde” nasıl ifade edebilir? Düşünelim.
Cevap: Bir tablo oluşturarak çiçekleri kategoriye ayırıp sayılarını yazarak ifade edebilir.


Soru: Sınıfınızdaki arkadaşlarınıza aşağıdaki tabloda bulunan yemeklerden en çok hangisini sevdiklerini sorunuz. Aldığınız cevapları bir kâğıda not ediniz.  Bu notlardan yararlanarak hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini belirleyiniz. Hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini karşılarına yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları


Verilerin tablo hâlinde düzenlenmesi ne gibi kolaylıklar sağlar?
Cevap: Tablo halinde düzenlendiği zaman daha anlaşılır bir şekilde ifade edilmiş oldu.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları

MEB Yayınları
Yukarıdaki şekil grafiğine göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını dolduralım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları


Grafik ve Tablolar ile İlgili Problem Çözme Cevapları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları

MEB Yayınları
Aşağıdaki boşlukları oluşturduğumuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak dolduralım
Cevap:

a) Kümeste 16 tane tavuk vardır.
b) Kümeste 8 tane hindi vardır.
c) Kümeste 12 tane kaz vardır.
ç) Kümeste en çok tavuk vardır.
d) Kümeste en az hindi vardır.
e) Kümeste toplam 36 hayvan vardır.
f) Kümesteki hindi ile kaz sayıları arasında 4 fark vardır


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları

MEB Yayınları
Yandaki çetele tablosunda verilen bilgilere göre nesne grafiği oluşturalım. Grafiği oluştururken aşağıda kutu içinde verilmiş olan simgeleri kullanalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları


TABLOYA AİT PROBLEMLER

Güneşli gün ile bulutlu günün toplamı karlı günden kaç azdır?
Cevap:

2 + 1 = 3
4 – 3 = 1 fazladır.


Bulutlu gün karlı günden kaç gün azdır?
Cevap: 4 – 1 = 3 fazladır.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları

MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki sıklık tablolarında verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayalım

İlkokul öğrencilerinin müzeleri en çok ziyaret ettiği ay hangisidir?
Cevap: En çok Haziran ayında ziyaret etmişlerdir.


Ortaokul öğrencilerinin müzeleri en az ziyaret ettiği ay hangisidir?
Cevap: En çok haziran ayı olmuştur.


Lise öğrencilerinin müzeleri en çok ziyaret ettiği ay hangisidir?
Cevap: Lise öğrencileri müzeyi en çok Temmuz ayında ziyaret etmişlerdir.


Temmuz ayında toplam kaç öğrenci müzeleri ziyaret etmiştir?
Cevap: 112 + 91 + 123 = 326


Öğrenciler en çok hangi ayda müzeleri ziyaret etmiştir?
Cevap: En çok haziran ayında ziyaret etmişlerdir.

Haziran: 184 + 132 + 87 = 403
Temmuz: 112 + 91 + 123 = 326
Ağustos: 75 + 110 + 84 = 269


Öğrenciler en az hangi ayda müzeleri ziyaret etmiştir?
Cevap: En az Ağustos ayında ziyaret etmişlerdir.

Haziran: 184 + 132 + 87 = 403
Temmuz: 112 + 91 + 123 = 326
Ağustos: 75 + 110 + 84 = 269



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap