Anasayfa Kitap Cevapları
7 Şubat 2024, 1:49 - Zülal Güneş Yazdı

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-123. Cevapları ATA Yayıncılık

Saf Madde ve Karışım Cevapları

4. ÜNİTE MADDENİN ÖZELLİKLERİ: 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 118-119-120-121-123. Sayfa ATA Yayınları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları ATA Yayınları

Saf Madde ve Karışımı Tanıyalım Cevapları

Birden fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşan maddelere ne ad verilir? Tek cins madde içeren maddelere başka hangi örnekleri verebiliriz?
Cevap: Birçok maddenin bir araya gelmesi ile karışım oluşur. Tek cins olan maddelere örnek verecek olursak su, oksijen, altın, bakır gibi örnekler verebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları ATA Yayınları

Uygulayalım

Aşağıdaki çizelgede verilen maddelerin saf madde mi yoksa karışım mı olduğunu belirleyip işaretleyelim.
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları ATA Yayınları


Karışımların Ayrılması Cevapları ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları ATA Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları ATA Yayınları

Makarna piştikten sonra su ve makarnayı birbirinden ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Makarnayı ve suyu ayırmak için süzgeci kullanmalıyız.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 103-105-106. Cevapları MEB Yayınları

Kum içindeki çakılları ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: 3. Resimde gösterilen eleği kullanarak kumu ve taşı ayırabiliriz.


Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Elek yardımı ile unun içinde olan yabancı maddeleri ayırabiliriz.


Düğmelerin içine karışmış çok sayıdaki iğneyi ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Mıknatıs yardımı ile iğneleri ayırabiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları ATA Yayınları

Deney Yapalım

Süzgeçte hangi madde kaldı? Neden?
Cevap:  Süzgecin içinde pirinç kalmıştır. Çünkü pirinç tanecikleri süzgecin deliklerine göre büyüktür.

Elekte madde kalmasının nedeni nedir?
Cevap: Elekte talaş kalmıştır. Çünkü eleğin delikleri talaşa göre küçüktür.

Karışımların mıknatısla ayrılması için hangi özelliğe sahip olması gerekir?
Cevap: Karışımlardan birinin metal özelliğine sahip olması gerekir.

Her karışımın farklı bir yöntemle ayrılmasının nedeni nedir?
Cevap: Her maddenin farklı özellikleri vardır. Bundan dolayı farklı yöntemler kullanılmaktadır.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 66-67-68-69-70-71. Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları ATA Yayınları

Proje Yapalım

Projemizi hazırlamak için boş bırakılan yerleri dolduralım.

1. Çevremizdeki maddelerden karışım oluşturabileceklerimizi seçelim.
Cevap: Bu maddelerin isimleri: Su, makarna, ataç, talaş, un, pirinç


2. Seçtiğimiz maddelerle çeşitli karışımlar oluşturalım.
Cevap:Oluşturabileceğimiz karışımların isimleri: Su ve makarna karışımı, ataç ile talaş karışımı, un ile pirinç karışımı.


3. Bu karışımları süzme, eleme ve mıknatısla ayırma yöntemlerinden hangisini kullanarak ayırabileceğimiz konusundaki hipotezimizi aşağıda boş bırakılan yere yazalım. Ayırabileceklerimizi seçelim.
Cevap: Hipotezim: Su ve makarna karışımını süzgeç yardımıyla, Ataç ile talaş karışımını mıknatıs ile, un  ile pirin karışımını elek yardımı ile ayırırız.


4. Hipotezimizi test edelim.
Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerden hangisi doğrudur?
Cevap: Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerin hepsi doğrudur.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap