4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları 118-119-120-121-123. Sayfa ATA Yayınları
Birden fazla maddenin bir araya gelmesiyle oluşan maddelere ne ad verilir? Tek cins madde içeren maddelere başka hangi örnekleri verebiliriz?
Cevap: Birçok maddenin bir araya gelmesi ile karışım oluşur. Tek cins olan maddelere örnek verecek olursak su, oksijen, altın, bakır gibi örnekler verebiliriz.
Aşağıdaki çizelgede verilen maddelerin saf madde mi yoksa karışım mı olduğunu belirleyip işaretleyelim.
Cevap:
Makarna piştikten sonra su ve makarnayı birbirinden ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Makarnayı ve suyu ayırmak için süzgeci kullanmalıyız.
Kum içindeki çakılları ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: 3. Resimde gösterilen eleği kullanarak kumu ve taşı ayırabiliriz.
Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Elek yardımı ile unun içinde olan yabancı maddeleri ayırabiliriz.
Düğmelerin içine karışmış çok sayıdaki iğneyi ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?
Cevap: Mıknatıs yardımı ile iğneleri ayırabiliriz.
Süzgeçte hangi madde kaldı? Neden?
Cevap: Süzgecin içinde pirinç kalmıştır. Çünkü pirinç tanecikleri süzgecin deliklerine göre büyüktür.
Elekte madde kalmasının nedeni nedir?
Cevap: Elekte talaş kalmıştır. Çünkü eleğin delikleri talaşa göre küçüktür.
Karışımların mıknatısla ayrılması için hangi özelliğe sahip olması gerekir?
Cevap: Karışımlardan birinin metal özelliğine sahip olması gerekir.
Her karışımın farklı bir yöntemle ayrılmasının nedeni nedir?
Cevap: Her maddenin farklı özellikleri vardır. Bundan dolayı farklı yöntemler kullanılmaktadır.
Projemizi hazırlamak için boş bırakılan yerleri dolduralım.
1. Çevremizdeki maddelerden karışım oluşturabileceklerimizi seçelim.
Cevap: Bu maddelerin isimleri: Su, makarna, ataç, talaş, un, pirinç
2. Seçtiğimiz maddelerle çeşitli karışımlar oluşturalım.
Cevap:Oluşturabileceğimiz karışımların isimleri: Su ve makarna karışımı, ataç ile talaş karışımı, un ile pirinç karışımı.
3. Bu karışımları süzme, eleme ve mıknatısla ayırma yöntemlerinden hangisini kullanarak ayırabileceğimiz konusundaki hipotezimizi aşağıda boş bırakılan yere yazalım. Ayırabileceklerimizi seçelim.
Cevap: Hipotezim: Su ve makarna karışımını süzgeç yardımıyla, Ataç ile talaş karışımını mıknatıs ile, un ile pirin karışımını elek yardımı ile ayırırız.
4. Hipotezimizi test edelim.
Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerden hangisi doğrudur?
Cevap: Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerin hepsi doğrudur.
Birden çok maddenin bir araya gelmesi ile karışım ortaya çıkar. Tek cinsten oluşan maddelere ise su, oksijen, altın, bakır gibi maddelerle örnek verebiliriz.
Çok yardımcı oldu çok teşekkür ederim çok ama çok teşekkür ederim.
Çok teşekkür ederim güzel cevaplar
Çok yardımcı oldu teşekkür ederim
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.