4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41-42-43. Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41-42-43. Cevapları Fersa Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 41-42-43 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Zihinden Çıkarma İşlemi Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41-42-43. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Zihinden Çıkarma İşlemi Cevapları
1. Ünite: Zihinden çıkarma işlemlerini kolaylaştıran stratejileri ve yöntemleri anlatıyor. Bu bölümde, sayıları çözümleme, ritmik sayma ve yuvarlama gibi tekniklerle zihinden hızlı ve doğru çıkarma yapmayı öğreniyoruz.
İçindekiler
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Fersa Yayıncılık
600 – 80 işleminin sonucunu zihinden bulmak için hangi yöntemler kullanılabilir? Söyleyiniz
Cevap:
80’i 100 olarak düşünelim, 600 – 100 = 500
Fazladan 20 çıkarmadık, o yüzden 500 + 20 = 520
Sıfır Atık; israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, oluşan atık miktarının azaltılması gibi hedefleri olan bir projedir.
Sıfır Atık Projesi kapsamında Engin Arık İlkokulu öğrencileri atık kutularına 341 şişe attılar. Şişelerden 70 tanesi camdır. Plastik şişe sayısını zihinden bulmak için nasıl bir yöntem kullanılabilir? Tartışınız.
Cevap:
341’den 70’i çıkarmak için önce 341’den 100 çıkarıp sonra fazlalığı geri ekleyebiliriz:
341 – 100 = 241
241 + 30 (çünkü 70 = 100 – 30) = 271
Yapalım, Öğrenelim
776’dan başlayıp geriye doğru onar ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: 776 – 766 – 756 – 746 – 736 – 726 – 716
776’dan başlayıp geriye doğru yüzer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: 776 – 676 – 576 – 476 – 376 – 276 – 176
Ritmik saymalara hangi sayıdan başladınız?
Cevap: Ritmik saymalara 776’dan başladık.
Bu sayıdan her bir ritmik saymada kaç eksilttiniz?
Cevap: Geriye doğru onar ritmik saymada 10, geriye doğru yüzer ritmik saymada 100 sayı eksilttik.
Ritmik saymaların sonunda hangi sayılara ulaştınız?
Cevap: Ritmik sayıların sonunda 716 ve 176 sayısına ulaştık.
Yaptığınız bu geriye doğru ritmik saymalar hangi zihinden çıkarma işlemlerinin modeli olabilir? Tartışınız.
Cevap: Bu işlem 10’ar eksiltme ve 100’er eksiltme modeliyle benzerlik gösteriyor.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Fersa Yayıncılık
Sıra Sizde
Siz de 841 – 40 ve 918 – 600 işlemlerini sayıları çözümleme yöntemine göre zihinden yapınız.
Cevap:
841 – 40
800 + 40 + 1
40’ı çıkaralım:
800 + 40 + 1 – 40 = 800 + 0 + 1 = 801
Cevap: 801
918 – 600
900 + 10 + 8
600’ü çıkaralım (yüzler basamağından):
900 – 600 = 300
Onlar ve birler basamağı değişmez: 10 + 8 = 18
Toplayalım:
300 + 18 = 318
Cevap: 318
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları Fersa Yayıncılık
Alıştırma Yapalım
1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri zihinden yaparken hangi yöntemi kullandığınızı açıklayınız.
Cevap:
664 – 30 = 634
642 – 20 = 622
821 – 700 = 121
574 – 70 = 504
415 – 200 = 215
908 – 900 = 8
Tüm sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak çıkarma yapabiliriz Örneğin 664-30 işlemine bakalım.
664 → 660 (En yakın onluğa yuvarlama)
660 – 30 = 630
Fazlalığı ekleyelim: 664 – 30 = 634
2. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. Çıkarma işlemleri ile uygun farkları ok çizerek eşleyiniz.
Cevap:
915 – 400 = 515
951 – 500 = 451
717 – 400 = 317
771 – 300 = 471