4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56. Cevapları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56. Cevapları Fersa Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 54-55-56 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Zihinden Toplama İşlemi Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Zihinden Toplama İşlemi Cevapları

2. Ünite: Zihinden toplama işlemlerinde sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlayarak veya ritmik sayma yöntemiyle hızlı sonuçlar elde edebiliriz. Bu yöntemler, matematiği günlük hayatta daha pratik hale getirir.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

Hatırlayalım

70 + 300 işleminin sonucu hangi zihinden işlem yöntemleri kullanılarak bulunabilir? Söyleyiniz.
Cevap: En yakın yüzlüğe yuvarlayarak bulabiliriz. 70 sayısının en yakın yüzlük sayısı 100 olduğu için 100 kabul edilir. 100 + 300 = 400 yapar.


Dünya Okul Sütü Günü nedeniyle Mehmet Akif Ersoy İlkokulunda süt dağıtım kampanyası düzenlendi. Kampanya için okuldaki 1145 öğrenciye normal süt dağıtıldı. Süt tükettiğinde sindirim problemleri yaşayan öğrencilere de 600 kutu laktozsuz süt dağıtıldı.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

Kampanyada Mehmet Âkif Ersoy İlkokulunda kaç öğrenciye süt dağıtıldığı zihinden nasıl bulunabilir?
Cevap:

  • 1145 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlanır ve en yakın yüzlük 1200’dür.
  • 1200 normal süt ile 600 laktozsuz süt toplanır.
  • 1200 + 600 = 1800 öğrenciye süt dağıldığını bulabiliriz.

Yapalım Öğrenelim

➤ Dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Görev paylaşımında adaletli olunuz.
➤ Aşağıdaki elmalardan biri kırmızı, diğeri yeşil olacak şekilde iki elma seçiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık1

➤ Seçtiğiniz elmaların üzerinde yazan sayıları kareli kâğıdın her bir karesine bir rakam yazılacak şekilde alt alta yazınız.
➤ Sayıların aynı basamaklarındaki rakamları çizgi çizerek bire bir eşleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık2


➤ Toplama işleminde sıfırın etkisini anlatınız.
Cevap: Sıfır , toplama işleminde etkisiz elemandır, sayıya hiçbir değer katmaz.


➤ Rakamlarını eşlediğiniz sayıların zihinden nasıl toplanabileceğini açıklayınız.
Cevap:

  • İki sayının rakamlarını yukarıdan aşağıya sırayla alt alta yazarız.
  • Her satıra eşit basamak değerleri geldiğine dikkat edilmeli.
  • Her satırdaki rakamları toplar karşılarına yazarız.
  • Yeni rakamları yan yana getirerek toplam sonucu buluruz.

Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Fersa Yayıncılık

Sıra Sizde

Siz de aşağıda verilen işlemleri ritmik sayma yöntemini kullanarak zihinden yapınız.
Cevap:

4446 + 500 için 5 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
4446 → 4546 → 4646 → 4746 → 4846 → 4946

5084 + 500 için 8 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
5084 → 5184 → 5284 → 5384 → 5484 → 5584 → 5684 → 5784 → 5884

3233 + 600 için 6 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
3233 → 3333 → 3433 → 3533 → 3633 → 3733 → 3833


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık

Alıştırma Yapalım

1. Aşağıdaki tabloda verilen toplama işlemlerini zihinden yaparak işlemlerin sonuçlarını tabloya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık


2. Aşağıda verilen toplama işlemlerinin sonuçlarını zihinden bulup yazınız. Kullandığınız zihinden işlem yöntemini yazarak belirtiniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık1


Sonraki Ödevler