Anasayfa Kitap Cevapları
9 Ocak 2024, 17:04 - Sena Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81-82-83-84. Cevapları ADA Yayıncılık

Bölme İşlemi Cevapları

3.Ünite Doğal Sayılarla Çarpma işlemi: 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81-82-83-84. Cevapları ADA Yayınları


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları ADA Yayıncılık

Meltem Hanım, fiyatı 999 TL olan bir çamaşır makinesi almış. Çamaşır makinesinin ücretini 9 eşit taksitle ödeyecekmiş.
Meltem Hanım’ın ödeyeceği her bir taksit miktarı hangi işlemle hesaplanabilir? Bu işlem nasıl yapılabilir?
Cevap: Meltem Hanım’ın ödeyeceği taksit miktarı bölme işlemi yapılarak hesaplanır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları ADA Yayıncılık


Etkinlik

• 693 ÷ 3 işlemini yapmak için taban bloklarıyla 693 sayısını modelleyelim.
• Modeldeki yüzlükleri 3 gruba ayıralım.
• Modeldeki onlukları 3 gruba ayıralım.
• Modeldeki birlikleri 3 gruba ayıralım.
• Gruplardaki yüzlük, onluk ve birlik sayılarına göre 693 ÷ 3 işleminin sonucunu söyleyelim.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları ADA Yayıncılık1


• 693 ÷ 3 işlemini aşağıda taban bloklarını kullanmadan defterimizde yapalım.
Cevap: 693 ÷ 3 = 231


• Aşağıdaki bölme işlemlerinin sonuçlarını hesap makinesi kullanarak bulalım
Cevap:

512 ÷ 4 = ..128..
728 ÷ 8 = ..91..
378 ÷ 9 = ..42..
644 ÷ 2 = ..322..


• Bölünenlerin yüzler basamağındaki rakamlarla bölenleri karşılaştıralım.
Cevap: 512 ve 644 sayısında bölen küçükken, 728 ve 378 sayısında bölen büyüktür.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248-249-250. Cevapları MEB Yayınları

• Bölünenin yüzler basamağındaki rakamın bölenden büyük olduğu işlemlerde bölümün kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
Cevap: Bölen sayının bölünen sayının yüzler basamağındaki sayıdan büyük olması durumunda sonuç iki basamaklı olmaktadır.


• Bölünenin yüzler basamağındaki rakamın bölenden küçük olduğu işlemlerde bölümün kaç basamaklı olduğunu söyleyelim.
Cevap: Bölen sayının bölünen sayının yüzler basamağındaki sayıdan küçük olması durumunda sonuç üç basamaklı olmaktadır.


• Bölünen ve bölüm arasındaki basamak sayısı ilişkisini açıklayalım.
Cevap: Bölen sayı bölünen sayıdan büyük olamaz.


• Bu ilişkiyi kullanarak bölme işleminin doğruluğunu nasıl kontrol edebileceğimizi tartışalım.
Cevap: Bölme işlemi yaparak doğruluğunu belirleriz.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları ADA Yayıncılık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları ADA Yayıncılık


Birlikte Yapalım

936 ÷ 9 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.
Cevap: Bölen sayı bölünen sayının yüzler basamağındaki sayı ile eşittir. Bu yüzden sonuç iki basamaklıdır.

936 ÷ 9 = 14


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

755 ÷ 5 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.
Cevap: Bölen sayı bölünen sayının yüzler basamağından küçük olduğu için sonuç üç basamaklı olur.

755 ÷ 5 = 151


Birlikte Yapalım

576 ÷ 8 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz
Cevap: Bölen sayı bölünen sayının yüzler basamağındaki sayıdan büyük olduğu için sonuç iki basamaklı olur.

576 ÷ 8 = 72


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

594 ÷ 54 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.
Cevap: Bölen sayı bölünen sayının onlar ve yüzler basamağından küçük olduğu için sonuç bölünenin basamak sayısından bir eksiktir.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40-41. Cevapları MEB Yayınları

594 ÷ 54 = 11


Birlikte Yapalım

360 ÷ 45 işleminin sonucunun kaç basamaklı olduğunu işlemi yapmadan söyleyiniz.
Cevap: Bölen sayı bölünen sayının onlar ve yüzler basamağından büyük olduğu için sonuç bölünenin basamak sayısından iki eksiktir.

360 ÷ 45 = 8


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları ADA Yayıncılık

Etkinlik

• 6393 sayısını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
• Modeldeki binlikleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki yüzlükleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki onlukları üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Modeldeki birlikleri üç tabağa eşit olarak paylaştıralım.
• Her bir tabaktaki blokların ifade ettiği sayıyı söyleyelim.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları ADA Yayıncılık


• Yukarıda yaptığımız paylaştırma işlemini bölme işlemiyle gösterelim.
Cevap: 6393 ÷ 3 = 2131


• İşlemdeki bölüneni, böleni, bölümü ve kalanı belirtelim.
Cevap:

Bölünen → 6393
Bölen → 3
Bölüm → 2131
Kalan → 0


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları ADA Yayıncılık


Birlikte Yapalım

8426 ÷ 7 işlemini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları ADA Yayıncılık1


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları ADA Yayıncılık

ALIŞTIRMALAR

1. Aşağıda verilen bölme işlemlerini yapınız. İşlemlerdeki bölünenleri, bölenleri, bölümleri ve kalanları yazarak gösteriniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları ADA Yayıncılık


2. Aşağıda verilen bölme işlemlerindeki bölümlerin basamak sayısını işlem yapmadan belirleyiniz. İşlemleri yapıp belirlediğiniz basamak sayılarına göre işlemlerin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları ADA Yayıncılık2


3. Aşağıda verilen bölme işlemlerini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları ADA Yayıncılık3

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap