4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 129-130-131-132-133 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bayram Sabahı Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Bayram Sabahı Metni Cevapları

4. Tema Millî Kültürümüz: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, çocuklara armağan edilen özel ve anlamlı bir gündür. Bu bayramda yaşanan coşku ve birlik duygusu, milli değerlerin yaşatılmasına önemli katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları ADA Yayınları

Metne Hazırlık

1. Millî bayramlarımızın adlarını söyleyiniz.
Cevap: 

  • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
  • 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
  • 30 Ağustos Zafer Bayramı
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na nasıl hazırlanıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Erkenden uyanıyorum, en güzel giysilerimi giyiyorum, elime bayrağımı alıp coşkuyla bayram kutlamaya gidiyorum.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları ADA Yayınları

1. Etkinlik

Aşağıda metinden alınan bazı kelimelerin harfleri karıştırılarak verilmiştir. Harfleri doğru sıraya koyarak kelimeleri bulunuz. Metinden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeleri anlamlarının bulunduğu kutucuklara yazınız. Bu kelimelerden beşini birer cümlede kullanınız.
Cevap:

  • Marş: Ritmi, yürüyen bir kimsenin veya topluluğun adımlarını hatırlatan müzik parçası.
  • Coşmak: Duygu ve düşünceleri güçlü bir tepki ile dışarı vurmak.
  • Ağlama: Acı, üzüntü belirten kesik sesler çıkarmak.
  • Işık: Cisimleri görmeyi, renkleri ayırt etmeyi sağlayan fiziksel enerji.
  • Gür: Bol ve güçlü olarak çıkan veya fışkıran.
  • Ilık: Soğukla sıcak arası, ne soğuk ne sıcak.
  • Dağ: Yer kabuğunun çıkıntılı, yüksek, eğimli yamaçlarıyla çevresine hâkim bölümü.
  • Meydan: Düz, açık ve geniş yer, alan, saha.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları

  1. Kamp yaparken marş söyleyerek yürüdük.
  2. Dağa çadır kurup kamp yaptık.
  3. Gür ağaçlı bir ormanda gezdik.
  4. 23 Nisan kutlamalarını meydanda yaptık.
  5. 10 Kasım’da atamızı anarken hepimizi ağlama tuttu.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları ADA Yayınları

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Ayşe sabah kaçta uyanıyor?
Cevap: Saat beşte uyanıyor.

2. Ayşe uyandıktan sonra ne yapıyor?
Cevap: Uyandıktan sonra giyinip kuşanıyor.

3. Çocuklar nereye, niçin koşuyorlar?
Cevap: Meydana, 23 Nisan’ı kutlamaya koşuyorlar.

4. Dağlar nasıl inliyor?
Cevap: Dağlar şiir, şarkı ve marşlarla inliyor.

5. Çocukların seslerini kimler dinliyor?
Cevap: Çocukların seslerini bütün dünya dinliyor.


3. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Metnin Konusu: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Metnin Ana Duygusu: Çocuk bayramında yaşanılan neşe ve gurur.


4. Etkinlik

Şiire iki yeni başlık ile bu başlıkları neden belirlediğinizi yazınız.
Cevap:

Birinci başlığım: Çocukların Bayramı
Seçme nedenim: 23 Nisan’da çocuklara armağan edilen özel bir bayram olduğu için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım: Sevinç ve Özgürlük Günü
Seçme nedenim: Bu bayramda çocuklar hem sevinç dolu olur hem de özgürlüğün anlamını yaşarlar, bu yüzden bu başlığı seçtim.

Veya…

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları ADA Yayınları


5. Etkinlik

Şiirin en beğendiğiniz bölümünü nedenleriyle yazınız.
Cevap: Şiirin en çok son kıtasını beğendim. Çünkü o coşkuyu bende hissettim.

Şiir, şarkı, marşlarla
Dağlar, taşlar inliyor!
Onların gür sesini
Bütün dünya dinliyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayınları

6. Etkinlik

Ayşe, hep gülümsüyor
Bakışı tatlı, ılık,
Yemyeşil gözlerinde
Mutluluk ışık ışık.

Şiirden alınan yukarıdaki dörtlüğü okuyunuz. Dörtlükte bulunan altı çizili kelimeye dikkat ediniz. Sizce altı çizili kelime neden bu şekilde yazılmış olabilir? Bu tür kelimelerle daha önce karşılaştınız mı? Söyleyiniz.
Cevap: Yeşil kelimesini pekiştirmek için bu şekilde yazılmıştır. Evet daha önce bu tür pekiştirme içeren kelimelerle karşılaştım. Bunlar; çepeçevre, sımsıcak, mosmor vb. kelimelerdi.


Edindiğiniz bilgilerden faydalanarak aşağıda verilen kelimeleri pekiştirerek yazınız. Kelimelerden beş tanesinin pekiştirilmiş hâllerini cümle içinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayınları

  1. Odası karmakarışık görünüyordu.
  2. Yemyeşil ağaçlarla dolu büyük bir ormandı.
  3. Üşüdüğü için atkısına sımsıkı sarıldı.
  4. Kuşlar etrafını çepeçevre sarmıştı.
  5. Soğuktan cildi kupkuru olmuştu.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları ADA Yayınları

7. Etkinlik

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilgili aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.

Büyük Önder Atatürk’ün dünya çocuklarına armağan ettiği Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlu olsun. Başkent’in dört bir yanında düzenlenecek etkinliklerle Ankaralı çocuklar 23 Nisan coşkusunu yaşayacak. Çocuklar Ata’yı ziyaret edecek, Anıtkabir çocuk sesleriyle şenlenecek.
Basından (Kısaltılmıştır.)

Millî bayramların millî değerlere katkıları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanarak konuşma kurallarına uyunuz.
Cevap: Milli bayramlar sayesinde birlik ve beraberlik oluşur. Vatana olan sevgi, bağlılık, minnet duyguları gelişir. Bunlar da milli değerlere katkı sağlar.


8. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından siz de millî bayramlardan biriyle ilgili kısa bir şiir yazınız. Şiirinizde pekiştirmeli sözcükleri de kullanınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:

Çocuk Bayramı

Armağan tüm dünya çocuklarına
Yaşasın 23 Nisan
Yankılanır sokaklarda
Yaşasın 23 Nisan
Dolar taşar insanlar
Kutlar sevinç ile
Atamızı anarız içimizde minnet ile…


Sonraki Derse Hazırlık

1. İstiklâl Marşı’mızın hangi şartlar altında yazıldığını araştırınız. Araştırma sonucunda ulaştığınız bilgilerin özetini yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap: İstiklal Marşı’mız Milli Mücadele döneminde milletimiz zor şartlar altındayken yazılmıştır. Mehmet Akif Ersoy bu marşı yüce Türk milletine armağan etmiştir.

2. İstiklâl Marşı’mızın tamamını ezberleme çalışması yapınız. Ezberleme yaparken istekli olmanız gerektiğini unutmayınız.


Sonraki Ödevler