4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-152-153-154. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-152-153-154. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 148-149-150-151-152-153-154 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Martı Jonathan Livingston Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-152-153-154. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Martı Jonathan Livingston Metni Cevapları

5. Tema: Doğa ve Evren: Martı Jonathan’ın hikayesi, azim ve tutkuyla hedeflerine ulaşmanın önemini anlatır. Her canlının farklı özellikleri ve hayalleri vardır, bu özellikler onları özel kılar.

Martı Jonathan Livingston


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları ADA Yayınları

Metne Hazırlık

1. Size göre insanı ya da bir canlıyı özel kılan nedir?
Cevap: Bence bir canlıyı özel kılan düşünceleri ve karakteridir.


2. Bildiğiniz kuş adlarını söyleyiniz.
Cevap: Baykuş, yarasa, leylek, şahin, kartal, kırlangıç, güvercin, papağan, martı, karga..


3. Bir kuş türünü, diğer kuş türünden ayıran özellikler hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Bir kuş türünü diğerlerinden ayıran özellikler görünüşü, beslenme şekli, üreme şekli, biyolojik yapısı, yaşadığı ortamdır.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları ADA Yayınları

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Jonathan uçuş çalışmalarını nerede yapıyor?
Cevap: Sahilin ve teknenin çok ötesinde yapıyor.


2. Martı Jonathan’ı, diğer martılardan ayıran özellikler nelerdir?
Cevap: Uçmayı diğer martılar gibi beslenmek için değil tutku olarak görmesi, azimli ve meraklı olmasıdır.


3. Babası Jonathan’dan neyi öğrenmesini istiyor?
Cevap: Yiyecek bulmayı öğrenmesini istiyor.


4. Jonathan babasıyla konuşmasının ardından nasıl davranıyor?
Cevap: Diğer martılar gibi teknelerin etrafında dolaşarak yiyecek arıyor ve suya dalıyor.


5. Jonathan romanın devamında hangi özelliklerde iki martıyla karşılaşıyor? Onlarla neler yapıyor?
Cevap: Farklı uçuş stillerine sahip martılarla karşılaşıyor. Onlarla birlikte gezegenlerine gidiyor ve yeni şeyler öğreniyor.


3. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Metnin konusu: Martı Jonathan’ın uçma konusunda mücadelesi ve uçmayı tutku olarak görmesi.

Metnin ana fikri: Başarı azim, kararlılık ve cesaretle kazanılır.


4. Etkinlik

Metindeki gerçek ve hayalî ögelerden bazılarını aşağıya yazınız.

Gerçek Öğeler:

  • Martıların teknelerin etrafında dolanması
  • Martıların yemek araması
  • Martıların iletişim kurması

Hayali Öğeler: 

  • Martı Jonathan’ın başka bir gezegene gitmesi
  • Martıların gece ışık saçması
  • Martı Jonathan’ın konuşması
  • Martı Jonathan’ın yeni şeyler öğrenmek istemesi

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları ADA Yayınları

5. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen martı Jonathan’ın yerinde siz olsaydınız daha iyi uçabilmek için neler yapardınız? Hedefinizle aranıza giren engelleri diğer insanları kırmadan nasıl ortadan kaldırırdınız? Yazınız.
Cevap: Ben olsaydım daha iyi uçabilmek için önce planlı çalışırdım. Uçuşlarımı programlayarak saatlerini ve günlerini ayarlayarak düzenli çalışır ve kendimi geliştirirdim. Hedeflerimle arama giren engelleri kimseyi kırmadan anlatır ve uyararak sınırlarımı çizerdim.


6. Etkinlik

Martı Jonathan’ın ve babasının kişilik özelliklerini karşılaştırarak yazınız.

Jonathan’ın kişilik özellikleri: Meraklı, azimli, cesur, öğrenmeye açık.

Babasının kişilik özellikleri: Gerçekçi, sorumluluk sahibi.


7. Etkinlik

“Martı” metnini, olayların oluş sırasına dikkat ederek özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Jonathan, uçmayı çok seven ve sınırlarını zorlamak isteyen bir martıdır. Ailesi onun diğer martılar gibi davranmasını ister; o da bir süre suya dalıp balık avlamayı dener ama mutlu olmaz. Akşam uçuşlarından birinde ışık saçan iki martıyla karşılaşır ve onlarla başka bir yere gidip yeni bilgiler öğrenir. Daha sonra dünyaya dönerek öğrendiklerini diğer martılara öğretir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları ADA Yayınları

8. Etkinlik

Öğretmeninizin kontrolünde okul bahçesine çıkınız. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz yiyecekleri bahçede uygun bir yere koyunuz. Kuşların yiyecekleri nasıl yediklerini gözlemleyiniz. Ardından dışarıda yaşayan bütün canlılar için yiyecek bulmanın oldukça zor olduğu kış mevsiminde, kuşların ve diğer canlıların yiyecek bulabilmesi için neler yapılabileceği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya ve konuşma kurallarına uymaya dikkat ediniz.
Cevap: Kışın kuşların ve diğer canlıların yiyecek bulabilmesi için mahallelere kuş evleri ve hayvan barınakları yapılabilir. Su ve mama kaplarını kontrol edecek görevliler belirlenebilir. Ayrıca mahallede toplanan bağışlarla hayvanların beslenme ve sağlık ihtiyaçları karşılanabilir.


9. Etkinlik

Aşağıda Kuş Cenneti ile ilgili verilen bilgileri okuyunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları ADA Yayınları

Siz de canlılara ev sahipliği yapan, onlara besin sağlayan doğal mekânların nasıl korunacağıyla ilgili defterinize bir metin yazınız. Metninize başlık koymayı, metninizi bitirdikten sonra kontrol ederek varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltmeyi unutmayınız. Eğer istiyorsanız metninizi derste okuyabilir ya da sınıf panosunda sergileyebilirsiniz.
Cevap:

Doğal Mekanları Korumak

Doğal mekanlar hayvanların yaşadığı, beslendiği ve ürediği alanlardır. Bu alanların zarar görmesi, canlıların yok olması ve ekosistemin dengesinin bozulması demektir. Bu yüzden insanların bilinçlendirilmesi, giriş çıkışların sınırlandırılması ve ateş yakma ile ağaç kesme gibi faaliyetlerin yasaklanması gerekir.


Sonraki Derse Hazırlık

Güvenilir kaynaklardan yararlanarak geri dönüşüm konusunda araştırma yapınız. Sınıfınıza kullanmadığınız bir pet şişe getiriniz.
Cevap: Geri dönüşüm kağıt, cam, metal, kumaş ve benzeri maddelerin ayrıştırılarak işlenmesi ve yeni ürün elde edilmesidir. Geri dönüşüm ağaçların daha az kesilmesini, doğadaki atıkların azalmasına, ülke ekonomisinin güçlenmesine, enerji ve su tasarrufu yapılmasına olanak sağlar.


Sonraki Ödevler