4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-157-158-159-160. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-157-158-159-160. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 155-156-157-158-159-160 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Plastiğin Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155-157-158-159-160. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Plastiğin Yolculuğu Metni Cevapları
5. Tema Doğa ve Evren: Plastik ürünler hayatımızda kolaylık sağlasa da doğada uzun süre parçalanmadığı için çevre kirliliğine neden olur. Geri dönüşüm, bu kirliliği azaltarak doğal kaynaklarımızı korumamıza yardımcı olur.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
1. Evinizde kullandığınız plastik ürünler nelerdir?
Cevap: Evimizde plastikten saksılar, ayakkabılık, saklama kapları, kova, çöp kovası, sandalye kullanıyoruz.
2. Plastik ürünleri kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Plastik ürünleri kullanırken sıcakla temas ettirmemeye, en iyi plastikten yapılmış olmasına dikkat ediyorum.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki kelimeleri okuyunuz. Bu kelimelerin size çağrıştırdığı ilk kelimeyi, ilgili olduğu şişenin altına yazınız. Ardından kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırdıktan sonra bu kelimelerden beş tanesini cümlede kullanarak cümleleri yazınız.
Cevap:

Cümlelerim:
- Artan nüfus ile üretimin artmasına neden olmuştur.
- Fosil yakıtlar atmosfere zarar vermektedir.
- Geri dönüşüm atıkların artmasını önler.
- Enerji kaynaklarımızı tasarruflu kullanmalıyız.
- Dünyanın 2/3’si sularla kaplıdır.
- Midemiz zararlı besinleri sindirmekte zorlanır.
- Kimyasal maddeler suyu, toprağı ve havayı zehirler.
- Elektrik enerjisini güneşten üretmek ülke ekonomisini güçlendirir.
- Petrol araçların gıdasıdır.
- Yapay ürünleri tüketmek sağlığımıza ciddi zararlar verir.
- Doğal beslenmek sağlığımız için önemlidir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları ADA Yayınları
2. Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Plastik ürünler neden hayatın her yerinde kullanılıyor?
Cevap: Plastik ürünler daha kolay şekil aldığı, ekonomik ve hafif olmalarından dolayı hayatın her yerinde kullanılıyor.
2. Plastik nasıl elde ediliyor?
Cevap: Plastikler petrolün işlenip şekil verilmesiyle elde edilir.
3. Plastiğin geri dönüştürülmesi neden önemlidir?
Cevap: Plastikler doğada kaybolmazlar. Geri dönüştürülmesi hem doğayı korur, çevre kirliliğini önler ve tasarruf sağlar.
4. Geri dönüştürülebilir plastik atıklar nelerdir?
Cevap: Yiyecek içecek ambalajları, sulama boruları, yer döşemeleri, çöp torbaları, elbise askıları, ipler, deterjan şişeleri ve benzeri ürünler geri dönüştürülebilirler.
5. Okyanustaki plastik atıkların çoğunu ne oluşturuyor?
Cevap: Tek kullanımlık plastikler oluşturuyor.
6. Plastikler nasıl mikroplastiklere dönüşüyor?
Cevap: Plastikler güneşe ve tuzlu suya maruz kalarak yapıları bozulur ve parçalanarak mikroplastiklere dönüşürler.
7. İnsanlığın 2050 yılında yaşayacağı büyük tehlike nedir? Bu tehlikeyi önlemek için neler yapmamız gerekir?
Cevap: İnsanlığın 2050 yılında yaşayacağı tehlike çöp miktarının artması sonucu besinlerin tehdit altında olmasıdır. Bu tehlikenin önüne geçebilmek için doğayı korumalı, geri dönüşümü arttırmalı, tek kullanımlık ürünleri azaltmalıyız.
3. Etkinlik
Metinden çıkarılacak önemli sonuçları maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
- Yiyecek ambalajları, borular, çöp torbaları, askılar, ipler ve deterjan şişeleri geri dönüştürülebilir.
- Plastikler petrolün işlenmesiyle yapılır.
- Plastikler kolay şekil verilebilir, ucuz ve kolay ulaşılabilirlerdir.
- Dünya 2050 yılında dünya atıkları yüzünden tehdit altındadır.
4. Etkinlik
Bilgilendirici türdeki metinlerde terim anlamında kullanılan pek çok kelime vardır. Metinde terim anlamında kullanılan dört kelime belirleyiniz. Bunları, metindekinden farklı olacak şekilde cümle içerisinde kullanınız.
1. Mikroplastik
– Tabloya parlak görünmesi için mikroplastik sim kattık.
2. Fosil yakıt
– Projede fosil yakıt yerine hayalî bir enerji kullandık.
3. Enerji tasarrufu
– Evimizde enerji tasarrufu için gereksiz ışıkları kapatıyoruz.
4. Ambalaj
– Hediyemi renkli bir ambalajla süsledim.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları ADA Yayınları
5. Etkinlik
Geri dönüşüm sembolleri ve anlamlarıyla ilgili verilen bilgileri okuyunuz. Bu sembollerle daha önce nerelerde karşılaştınız? Bu sembolleri bilmenin size ve çevreye ne gibi faydaları olacağını açıklayınız.
Cevap: Bu sembollerle poşetlerin üzerinde, plastik kapların üzerinde, yiyecek ve içecek ambalajlarının üzerinde gördüm. Bu sembolleri bilirsek plastikleri kategorilerine göre ayırabilmeyi ve çevre bilincinin oluşmasını sağlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları ADA Yayınları
6. Etkinlik
(Bu soru iki defa cevaplandı)
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışmadan hareketle sınıfa getirdiğiniz pet şişeleri, öğretmeninizin kontrolünde sınıfınızın içine rastgele bırakınız. Beşer kişilik gruplar hâlinde sınıf tahtasının önüne gelerek sınıfınızın durumunu gözlemleyiniz. Her yanı plastik atıklarla dolu bu sınıfta ders işlemek ister miydiniz? Çevreleri plastikle sarılı, yaşam alanları kirletilmiş deniz canlıları ne hissediyor olabilir? Düşününüz. Okyanus ve denizlerin plastik atıklardan temizlenebilmesi için yapılması gerekenler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Plastik atıklarla dolu sınıfta ders işlemek istemezdim. Çevresi atıklarla sarılı canlılar çaresiz, mutsuz ve üzgün hissediyordur. Okyanus ve denizlerin atıklardan temizlenmesi için insanlar bilinçlenmeli, tek kullanımlık plastik kullanımı azaltılmalı, caydırıcı cezalar getirilmeli ve sularımızı koruyalım etkinlikleriyle buralar temizlenmelidir.
6. Etkinliğin beş ayrı soru-cevaba ayrılmış hali (isteğe bağlı)
1. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışmadan hareketle sınıfa getirdiğiniz pet şişeleri, öğretmeninizin kontrolünde sınıfınızın içine rastgele bırakınız.
Cevap: Pet şişeleri sınıfın farklı yerlerine gelişi güzel bıraktığımızı varsayıyorum.
2. Beşer kişilik gruplar hâlinde sınıf tahtasının önüne gelerek sınıfınızın durumunu gözlemleyiniz.
Cevap: Sınıfın dağınık, kirli ve rahatsız edici olduğunu gözlemleriz.
3. Her yanı plastik atıklarla dolu bu sınıfta ders işlemek ister miydiniz?
Cevap: Hayır, böyle bir sınıfta ders işlemek istemezdim; hem rahatsız edici hem de sağlıksız olurdu.
4. Çevreleri plastikle sarılı, yaşam alanları kirletilmiş deniz canlıları ne hissediyor olabilir?
Cevap: Korkuyor, sıkışıyor, beslenmekte zorlanıyor ve tehlikede olduklarını hissediyorlardır.
5. Okyanus ve denizlerin plastik atıklardan temizlenebilmesi için yapılması gerekenler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Plastik kullanımını azaltmak, geri dönüşümü artırmak, denizlere çöp atılmasını engellemek ve temizlik çalışmaları yapmak gerektiğini konuşuruz.
7. Etkinlik
Geri dönüşümle ilgili edindiğiniz bilgilerden hareketle geri dönüşüm ve geri dönüşüm kutularının önemini anlatan bir metin yazınız. Metninizi bitirdikten sonra kontrol ediniz. Varsa yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. Metninizi arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap: Geri dönüşüm; kağıt, metal, cam ve plastik gibi maddelerin yeniden işlenerek kullanılmasını sağlar. Bu süreç çöp miktarını azaltır, doğal kaynakları korur ve enerji tasarrufu sağlar. Geri dönüşümün yaygınlaşması için insanların bilinçlenmesi ve okullara, hastanelere, mahallelere geri dönüşüm kutularının yerleştirilmesi gerekir. Böylece atıkları ayrıştırmak daha kolay olur.
Sonraki Derse Hazırlık
Ailenizle çıktığınız bir doğa yolculuğunda yaşadıklarınızı yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap: Sınıfça kamp yapmaya gittik. Gittiğimiz ormanda ağaçların seyrekleştiğini görünce çok üzüldüm. Çadırlarımızı kurduktan sonra doğa yürüyüşüne çıktık. Yürüdüğümüz her yerde üzüntüm arttı; çünkü gövdelerinden kesilmiş ağaçlar ve çöplerle kaplı göl kenarları vardı. Bu manzarayı görünce öğretmenimize, fotoğraf çekip yetkililere bildirmek istediğimi söyledim. Öğretmenim de benimle aynı fikirdeydi ve hemen gerekeni yaptık.



















