4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 161-162-163-164-165 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kır Kahvesi Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164-165. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Kır Kahvesi Metni Cevapları
5. Tema Doğa ve Evren: Doğa yolculukları hem bedenimizi hem de ruhumuzu dinlendirerek bize huzur verir. Bu yolculuklar sayesinde çevremizi daha yakından tanır ve doğanın korunması gerektiğini anlarız.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışmadan hareketle defterinize yazdıklarınızı okuyunuz. Doğadaki yolculuğun önemi hakkında konuşunuz.
Cevap: Geçen hafta ailemle doğa yürüyüşüne çıktım. Kuş sesleri ve temiz hava beni çok rahatlattı. Yolda dereyi, ağaçları ve çiçekleri izlemek huzur verdi.
Doğada yürüyüş yapmak hem bedenimizi hem de zihnimizi dinlendirir. Ayrıca çevremizi tanımamıza ve doğayı korumamız gerektiğini anlamamıza yardımcı olur.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki kelimeleri anlamlarından hareketle bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap:

- Ağız boşluğunun tavanı. — DAMAK
- Dutgillerden… yapraklarıyla ipek böceği beslenen ağaç. — DUT
- Yorgunluğu gidermek için duraklama. — MOLA
- Bilinip unutulan bir şeyi akla getirmek, hatırlamak. — ANIMSAMAK
- İçecek koymaya yarar, cam, plastik vb.-den yapılan kap. — SÜRAHİ
- Üzüntüsü, sıkıntısı, tedirginliği olmama durumu. — RAHATLIK
- Kahve, çay, ıhlamur içilen, hafif yiyecekler bulunduran yer. — KAHVE
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları ADA Yayınları
2. Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Şair ve ailesi nerede mola veriyorlar?
Cevap: ıssız bir kış bahçesinde mola veriyorlar.
2. Şair ve ailesi mola verdikleri yerde hangi ağacın gölgesine oturuyorlar?
Cevap: dut ağacında gölgesinde oturuyorlar.
3. Kahveci ortalığı sulayınca neler oluyor?
Cevap: Doğa kokusu havalanıyor.
4. “Doğa koktu dilimiz damağımız…” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap: Doğanın huzurunu anlatmak istemiştir.
5. Şairin, yaşadıklarını güzel bir anı olarak görmesinin nedeni nedir?
Cevap: Şairin, yaşadıklarını güzel bir anı olarak görmesinin nedeni doğa ve ailesiyle huzurlu ve keyifli bir gün yaşamasıdır.
3. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Metnin konusu: Şairin ailesiyle yaşadığı huzurlu bir anı.
Metnin ana duygusu: Doğanın verdiği huzur ve mutluluk.
4. Etkinlik

Görsellerde verilen mola yerlerini inceleyiniz. Bu mola yerlerinden hangisinde dinlenmek isterdiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap: İlk görseldeki mola yerinde dinlenmek isterdim. Çünkü doğayla iç içe huzurlu ve temiz havası olan bir ortam vardır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları ADA Yayınları
5. Etkinlik
Özge ve ailesinin çıkacakları yolculukla ilgili belirledikleri yolu inceleyiniz. Yolculuğa çıkmadan önce gideceğiniz yol ya da yolları belirliyor musunuz? Harita üzerinde yol belirlerken haritadaki sembol ve işaretlerden faydalanıyor musunuz? Söyleyiniz. Ardından harita sembolleriyle ilgili verilen bilgileri okuyunuz.
Cevap: Evet, yolculuktan önce gideceğimiz yolu belirliyoruz. Haritaya bakarken de sembolleri kullanarak yolları ve önemli yerleri daha kolay buluyorum.

Sınıfınızda ve kitaplarınızda bulunan haritalardaki sembol ve işaretleri inceleyiniz. Yukarıdaki şemada bulunmayan bir harita işaretini çizerek ne anlama geldiğini yazınız.
Cevap: Şemada şehir merkezlerinin olduğu kısmı işaret eden işaret ve havalimanlarını gösteren işaret bulunmamaktadır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları ADA Yayınları
6. Etkinlik
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak yazıp sınıfa getirdiğiniz anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız. Yolculuk anında hissettiğiniz duygular ve gördüğünüz yerler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda anlamlarını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız.
Cevap: Geçen yaz ailemle bir yolculuğa çıktım. Yolda ilerlerken geniş tarlaları ve dağ manzarasını izlemek beni çok mutlu etti. Bazı yerlerde kurumuş ağaçlar ve çöpler görünce üzüldüm. Bu durumu fark edince çevreyi korumanın ne kadar önemli olduğunu düşündüm. Yolculuk boyunca hem huzur hem de biraz üzüntü hissettim.
7. Etkinlik
Öğretmeninizin kontrolünde arkanıza yaslanarak gözlerinizi kapatınız. Sınıfça bir yolculuğa çıktığınızı, her yanı ağaçlarla çevrili bir yoldan geçtiğinizi hayal ediniz. Gözlerinizi açarak duygularınızı söyleyiniz. Ardından yolculuk yaparken kullandığınız yolların nasıl görünmesini istediğinizi, ne tür yolculuklara çıkmak istediğinizi aşağıya yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra hayalinizdeki yolu çiziniz.
Cevap: Her yanı ağaçlarla çevrili bir yoldan geçtiğimizi hayal etmek huzurlu ve heyecanlı hissettirdi. Yolculuk yaparken kullandığımız yolun bir tarafının denizin hemen yanı başında diğer tarafının eşsiz güzellikteki dağları göstermesini isterdim.

Sonraki Derse Hazırlık
Ülkemizde dört mevsimin tamamı yaşanmasına rağmen bazı ülkelerde yılın tamamında sadece kış ve yaz mevsimleri yaşanmaktadır. Mevsimlerin özelliklerini araştırınız.
İlkbahar: Ilık bir havası vardır. Bitkiler yeşerir ve çiçek açar. Hayvanlar canlanır ve uykudan uyanırlar.
Yaz: Sıcak ve kuru bir havası vardır. Güneş yakıcı olur. Meyve ve sebzeler olgunlaşır.
Sonbahar: Hava yavaş yavaş soğumaya başlar. Yağmurlar artar. Bitkiler sararır ve yaprak döker. Hayvanlar yuvalarına girer, kuşlar göç eder.
Kış: Hava iyice soğur. Kar, fırtına, dolu, yağmur gibi hava olayları gerçekleşir. Hayvanlar kış uykusuna yatar.



















