4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 18-19-20-21-22-23 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Evimizdeki Kütüphane Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. TEMA Okuma Kültürü: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23. Cevapları MEB Yayınları
1. Kütüphanede bulunduğunuz zaman neler hissediyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Mutlu oluyorum, kitapların içinde olmak bana huzur veriyor.
2. Sınıf kitaplığınız hakkında bilgi veriniz. Sınıf kitaplığında yapılmasını istediğiniz değişiklikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sınıf kitaplığımızda sadece ansiklopediler, ders kitapları bulunuyor. Ben kitaplığımızda daha çok roman olmasını istiyorum.
a. Metinde geçen kelimelerin ve kelime grubunun anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Kelimeleri ve kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Düzen
Tahminim: Plan
Sözlük Anlamı: Belirli bir yönteme göre oluşturulmuş olan
Cümlem: Kendi evinde güzel bir düzen oluşturdu.
Hizmet
Tahminim: İş
Sözlük Anlamı: Görev
Cümlem: Yeni açılan dershane hizmete başladı.
Kategori
Tahminim: Sıralama<
Sözlük Anlamı: Bölüm
Cümlem: Kitaplarımı kategorilerine göre ayarladım.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kütüphanelerin ortamı nasıldır?
Cevap: Sessiz ve sakin bir ortamı vardır.
2. Evimizde kütüphane oluşturmak için nelere ihtiyacımız vardır?
Cevap: Kitaplık, raf ve kitaplara ihtiyacımız var.
3. Evimizde oluşturacağımız kütüphanedeki kitapları daha kolay bulabilmek için ne yapılabilir?
Cevap: Kitaplarımızı kategorilerine göre sıralayabiliriz.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Konu: Kütüphane oluşturma
Ana fikir: Evde kütüphane kurmak
”Türkçe Konuş” ve ”Evimizdeki Kütüphane” metinlerini verilen özellikler bakımından karşılaştırarak metne uygun özelliği işaretleyiniz.
Cevap:
Noktanın verilen kullanım alanlarına uygun örnek cümleler yazınız.
Cevap:
Kısaltmalarda→Av. Sena Alpay ilk duruşmasına çıktı.
Cümle sonunda→Bugün çok güzel bir gün.
Saat-dakika arasında→ Saat 18.00’da toplantım var.
Sıra bildirimlerinde→Yedeklerde 50. sırada görünüyorum.
a. Verilen kelimelerin zıt anlamlılarını bularak numaralı yerlere yazınız.
Cevap:
b. Bitiş, taze, kuzey, sık kelimelerinin zıt anlamlılarını cümle içinde kullanarak yazım alanına yazınız.
Cevap:
Burak, Ayşe, Kamil ve Sibel okul kütüphanesine gitmiştir. Kütüphanede raflar harflerle isimlendirilmiş, kitaplar da konularına göre raflara dizilip numaralandırılmıştır. Onlara verilen bilgiler doğrultusunda yardımcı olunuz.
1. Burak, matematik öğretmeninin araştırma ödevi olarak verdiği ”Kesirler” konusuyla ilgili araştırma yapmak istemektedir. İhtiyaç duyduğu kitap hangi harf ve sıradadır?
Cevap: Burak’a lazım olan kitap C rafında ve 5. sıradadır.
2. Ayşe, Fen Bilimleri dersine destek olması için aldığı ”Besinlerimiz” kitabını geri vermek istemektedir. Fakat hangi rafa yerleştireceğini bilmemektedir. Ayşe’nin kitabı bırakacağı raf ve sıra hangisidir?
Cevap: Ayşe kitabı Ç bölümü 1. sıraya koymalıdır.
3. Kamil, macera kitapları okumayı sevmektedir. Ona en uygun kitap hangi harf ve sıradadır?
Cevap: A rafında 3. sırada en uygun kitabı bulur.
4. Sibel, Sosyal bilgiler dersi sunumu için aldığı ”Kültür” adlı kitabı hangi harf ve sıraya yerleştirmelidir?
Cevap: Sibel kitabı A rafında 3. sıraya yerleştirmelidir.
İnternet ortamında güvenilir bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılır? Araştırınız.
Cevap: Girdiğimiz internet sitelerinin ”gov ve edu” uzantılı olmasına dikkat etmeliyiz.
Kütüphanede bulunduğumda huzur ve merak içindeyim, sayısız bilgiye ve hikayeye erişme imkanı beni heyecanlandırır