4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19-22-23-24-25-26-27. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19-22-23-24-25-26-27. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 19-20-21-22-23-24-25-26-27 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sürpriiiiiiiz! Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19-22-23-24-25-26-27. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Sürpriz Metni Cevapları Cevapları
1. Tema Çocuk Dünyası: Metni anlama, kelime bilgilerini geliştirme ve yazılı anlatım becerilerini kazanmasına yardımcı olur.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
1. Sevdiğiniz bir kişi size sürpriz yaptığında neler hissedersiniz?
Cevap: Sevdiğim birisi bana sürpriz yapsa çok şaşırır ve çok mutlu olurum. Güzel bir şey yapmışsa ona mutlaka teşekkür eder ve sarılırdım.
2. Daha önce, sevdiğiniz birine sürpriz yaptınız mı? Yaptıysanız yaşadıklarınızı anlatınız.
Cevap: Anneme daha doğum günü zamanında babam ve kardeşlerimle sürpriz yaptık. Hepimiz bir odada toplanıp gelmesini beklemiştik. O geldiğinde ise konfeti patlatıp doğum günün kutlu olsun diye bağırdık.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin anlamlarını cümledeki bağlamından hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğünüzden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazarak bunları birer cümlede kullanınız.
Cuma günü son derste, öğretmenimiz pazartesi günü bize bir sürprizinin olacağını söyledi.
sürpriz: Beklenilmeyen, mutlu eden bir olay
Cümlem: Akşam yemeğinden sonra babamın bize bir sürprizi olduğunu öğrendim.
Bazen de güzel bir öykü okur.
öykü: Gerçek olayların yaşanmadığı, olayların ilgi çekici şekilde anlatıldığı yazı türü
Cümlem: Dersten sonra öykü anlatma sırası bana geldi.
Öğretmenimiz masalı okumaya başlamadan önce fikir yürütmeye çalıştık.
fikir: Düşünce
Cümlem: Kulüp toplantısındaki fikrimi söylemek için söz istedim.
Zamanla ilgili düşüncelerimizin çok müthiş olduğunu düşünüyordu herhâlde.
müthiş: Çok beğenilen bir olay
Cümlem: Yaptığım resme arkadaşım “Müthiş bir şey olmuş!” diyerek hayran kaldı.
Babasının tayini Ankara’dan İstanbul’a çıkınca ailece İstanbul’a taşınmışlardı.
tayin: Devlet görevi nedeniyle zorunlu olarak taşınmak
Cümlem: Babasının tayini Giresun’a çıkınca arkadaşlarıyla vedalaşmaya başladı.
2. Etkinlik
Metne, iki farklı başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve belirleme nedenlerinizi yazınız.
Birinci başlığım: Öğretmenimizin Sürprizi
Belirleme nedenim: Çünkü metindeki öğrenciler hafta boyunca öğretmenin sürprizini merak etmektedir.
İkinci başlığım: Yeni Arkadaşımız Hamza
Belirleme nedenim: Çünkü metnin sonunda asıl sürprizin yeni öğrenci Hamza’nın sınıfa katıldığı olduğu ortaya çıkar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları ADA Yayınları
3. Etkinlik
Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
4. Etkinlik
Bütün metinlerin bir konusu olduğu gibi ana fikri de vardır. Ana fikir, yazarın metnini yazarken okuyucuya vermek istediği mesajdır. Metnin ana fikri bir cümleyle ifade edilir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi metnin ana fikridir? İşaretleyiniz.
Cevap:
5. Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Öğretmen, öğrencilerine sürpriz yapacağını ne zaman söylüyor?
Cevap: Öğretmen, sürpriz yapacağını Cuma günü son ders sırasında söylüyor.
2. Öğretmenin, öğrencilerine sürprizi nedir?
Cevap: Öğretmenin sürprizi sınıfa yeni gelecekleri arkadaşları Hamza’dır.
3. Öğrenciler, sürprizi gördüklerinde nasıl davranıyorlar?
Cevap: Öğrenciler önce şaşırıyor ardından hep birlikte Hamza’ya “Hoş geldin” diyerek selamlıyorlar.
4. Hamza İstanbul’a neden geliyor?
Cevap: Hamza’nın babası polistir. Babasının tayini Ankara’dan İstanbul’a çıktığı için ailesiyle beraber İstanbul’a gelmiştir.
5. Sürprizden sonra sınıfta neler yaşanıyor?
Cevap: Sürprizden sonra öğrenciler kendilerini Hamza’ya tanıtıyorlar ve sınıfta kaynaşmaya çalışıyorlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları ADA Yayınları
6. Etkinlik
Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin yerlerini değiştirdiğinizde cümlelerin anlamlarında bir değişiklik meydana geliyor mu? Düşününüz.
Cevap: Cümledeki kelimelerin yerlerini değiştirdiğimizde anlam değişmez çünkü her iki kelimede aynı renktir sadece yazılışları farklıdır.
“Ahmet kırmızı bir gömlek giymişti.” “Özge kendine al bir etek aldı.”
Yazılışları farklı, anlamları aynı olan kelimelere eş anlamlı kelimeler denir. “Kırmızı” ve “al”, yazılışları farklı olmasına rağmen anlamları aynı olan eş anlamlı iki kelimedir. Bu bilgiye göre aşağıda verilen kelimeleri örnekteki gibi eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
7. Etkinlik
“Okulum Açılıyor” metni ile “Sürpriiiiiiiz!” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Hangi özellik hangi metne aitse onun altındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları ADA Yayınları
8. Etkinlik
“Sürpriiiiiiiz!” metninden alınan aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerini söyleyiniz.
Yukarıda verilen bilgilerden faydalanarak aşağıdaki cümlelerde ( ) gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazınız.
Cevap:
(—)Yarınki geziye Ahmet(,) Nehir ve Filiz de gelecek(.)
(—)Belki ben gelemem(.) Kendimi iyi hissetmiyor(,) arabaya binince daha kötü olacağımdan korkuyorum(.)
(—)Dişlerimi fırçaladım(,) saçlarımı taradım(,) kıyafetlerimi giyindikten sonra evden çıktım(.)
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları ADA Yayınları
9. Etkinlik
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda hazırlamış olduğunuz yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz. Siz de onların yazdıklarını dinleyiniz. İstiyorsanız öğretmeninizin kontrolünde tahtaya çıkarak yazdıklarınızı okuyabilirsiniz. Ardından arkadaşlarınızla boş vakitlerinizde zamanınızı nasıl geçirdiğiniz hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken kelimeleri anlamına uygun kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap: Boş vakitlerimde sık sık kitap okurum. Son zamanlarda SAFTİRİK isimli seriyi okuyorum ve bitirmek üzereyim. Kitap okumadığım zamanlarda arkadaşlarımla dışarıda oyun oynar veya arkadaşlarımla yürüyüş yaparım. Yürüyüş sırasında arkadaşlarımla sohbet eder, keyifli vakit geçiririm. Evde olduğum zamanlarda varsa derslerimi yapar, yoksa müzik dinlerim veya kardeşimle oyalanırım.
10. Etkinlik
Aşağıda verilen görseli inceleyerek paragrafı okuyunuz.
Sınıfınıza yabancı bir ülkeden yeni bir öğrencinin geldiğini düşününüz. Onun kendini daha iyi hissetmesi ve okulunuza alışması için neler yapar, ona nasıl davranırdınız? Aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanarak yazınıza başlık koymayı unutmayınız. Yazınızı bitirdikten sonra tekrar okuyunuz. Yazım ve noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Yazınızı arkadaşlarınıza okuyarak paylaşınız.
Cevap: Sınıfımıza gelen öğrenciyi güler yüzle karşılayıp ona “Hoş geldin” derim. Yabancılık hissetmemesi ve çekimser olmaması için yanına oturur, ilk adımları ben atarak onu sınıfımıza kaynaştırmaya çalışırım. Teneffüs zamanlarında oyunlarımıza çağırır, bizimle vakit geçirmesini sağlardım.