4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-51-52-53-54. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-51-52-53-54. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-51-52-53-54. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Ömrümün En Güzel Rüyası Metni Cevapları
2. Tema: Millî Mücadele ve Atatürk: Bir rüya üzerinden Atatürk’e duyulan sevgi ve saygıyı işleyerek, Millî Mücadele temsiliyetini ve bu büyük lidere duyulan bağlılığı anlatıyor.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
1. Rüya görüyor musunuz? Görüyorsanız bir rüyanızı anlatınız.
Cevap: Evet, rüya görüyorum. Rüyamda denizin ortasında bir tekneyle yolculuk yaptığımı görmüştüm.
2. Daha önce okulunuzu kimler ziyaret etti? Bu ziyaretler esnasında neler hissettiniz? Açıklayınız.
Cevap: Daha önce okulumuzu polisler ziyaret etti. Bize görevlerinin ne kadar önemli olduğunu ve vatana olan bağlılıklarını anlattıklarında çok heyecanlanıp gururlanmıştım.
3. Aşağıda görselleri verilen kişiler okulunuzu ziyaret etseydi neler hissederdiniz? Neden?
Cevap: Bu resimdeki kişiler okulumu ziyaret etseydi çok mutlu olur, heyecanlanır ve gururlanırdım. Çünkü hepsi de ülkemiz için çok değerli ve faydalı kişilerdir.
Metni tahmin ederek okuma yöntemine göre okuyunuz. Bu yöntemin amacı, okuma sürecinde sizi etkin kılmaktır. Bunun için öğretmeniniz metni okurken bazı yerlerde okumayı durdurup size metnin devamıyla ilgili sorular yöneltecektir. Metnin sonunda tahminlerinizin doğru olup olmadığını değerlendiriniz.
Cevap: Metinde yazarın hayal ettiği mesleği yaptığını rüyasında görmesi anlatılıyor olabilir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Aşağıda verilen kelimeleri ve kelime gruplarını örnekteki gibi anlamlarıyla eşleştiriniz. Ardından bu kelimeleri ve kelime gruplarını bulmacada bulup işaretledikten sonra sözlü olarak birer cümlede kullanınız. Bulmacada kelimeler sağdan sola, yukarıdan aşağıya ve çapraz olarak verilmiştir. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri ve anlamlarını sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.
Cevap:
- Tatlı kedi sessizce yanıma ilişti.
- Geçmişi anımsamak hepimize çok iyi geldi.
- Bu konuların baş göstermesi herkesi sarstı.
- Bu sene sınava hazırlanmak için dershaneye yazıldım.
- Atatürk ilkelerinin izindeyiz.
- Tarihteki devrimcileri araştırma görevi bana düştü.
- Giyim kuşam için gelen kurallar bizi ileriye taşıdı.
- Ders çalışmaktan usanınca mola verdim.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları ADA Yayınları
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metnin kahramanı kimdir? Bu kişi okuyucularına başından geçen hangi olayı anlatıyor?
Cevap: Yazar metnin kahramanıdır. Okuyuculara Atatürk ile ilgili gördüğü rüyayı anlatıyor.
2. Çocuklar bahçede neden toplanıyorlar?
Cevap: Çocuklar bahçede Atatürk geleceği için toplanıyorlar.
3. Çocuklar, Mustafa Kemal Atatürk’ün okula geleceğini öğrendiğinde nasıl davranıyorlar?
Cevap: Atatürk’ün okula geleceğini öğrendiklerinde şaşırıyor ve kendi aralarında konuşuyorlar.
4. Mustafa Kemal Atatürk, kaç kişilik bir grupla okula geliyor?
Cevap: On kişilik bir grupla okula geliyor.
5. Mustafa Kemal Atatürk’ün giyim kuşamı nasıldır? Giysilerinin dikkat çekmesinin nedeni ne olabilir?
Cevap: Şapkalı ve şık bir kıyafet okula gelmiştir.. Giysilerinin dikkat çekmesinin nedeni ise özenli ve şık durmasıdır.
6. Anlatıcının rüyasında aşırı heyecanlanmasının nedeni nedir? Siz onun yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız? Neden?
Cevap: Rüyasında Atatürk’ün masasının önüne gelmesi ve elini masasına koyması heyecanlanmasına sebep olmuştur. Ben onun yerinde olsam bende çok heyecanlanırdım. Çünkü Atatürk’ü bende çok seviyorum.
3. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Metnin konusu: Yazarın Atatürk’ü rüyasında görmesi.
Metnin ana fikri: Atatürk’e olan sevgi.
4. Etkinlik
Metni bir kez daha okuduktan sonra metindeki olayları oluş sırasına göre özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Yazar rüyasında Atatürk’ü görür. Atatürk’ün okullarına geldiğini görür ve çok heyecanlanır. Sınıflarına gelen Atatürk masasına elini koyar. Atatürk yazarla temas edince çok heyecanlanır ve bağırır. Sonrasında da rüyasından uyanır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları ADA Yayınları
5. Etkinlik
Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin, bulundukları cümleye kattıkları anlamın aynı olup olmadığını düşününüz.
“Delice çayı bahar gelince farklı akıyor.”
“Kardeşim çayı masaya döktü.”
“çay” kelimesi, birinci cümlede dereden daha büyük akarsu, ikinci cümlede içecek anlamında kullanılmıştır. Yazılışları ve okunuşları aynı fakat anlamları farklı olan kelimelere eş sesli kelimeler denir.
Aşağıda verilen “ekmek” kelimesini iki farklı anlamda cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Ekmek
1. Anlam: Babam eve gelirken 2 ekmek almıştı.
2. Anlam: Okulda fidan ekmek için birlik olduk.
6. Etkinlik
Mustafa Kemal Atatürk’ün okulunuzu ziyaret edeceğini hayal ediniz. Okulunuzda ve sınıfınızda ne gibi hazırlıklar yapar, ona neler sorar, onunla neler hakkında konuşurdunuz? Nedenleriyle birlikte aşağıdaki yazma alanına yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Yazınızı okuyarak paylaşabileceğiniz gibi genişleterek A4 boyutunda bir kâğıda yazabilir, sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Cevap: Atatürk okulumuzu ziyaret edecek olsaydı katıldığı savaşlarla ilgili sunumlar hazırlar, panoları süslerdim. Aynı zamanda onun için ikramlıklar hazırlardım. Atatürk’le başarıları hakkında konuşur. Ona buralara gelmek için nasıl çalıştığını sorardım.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları ADA Yayınları
7. Etkinlik
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen çalışma doğrultusunda sunumunuzu yapınız.
Konuşmacı arkadaşlarınızı dinlerken nezaket kurallarına uyunuz. Sunumunuzu bitirdikten sonra kendinizi aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:
“Hayır” olarak işaretlediğiniz ölçütler için nasıl bir çalışma yapmanız gerektiği hakkında öğretmeninize ve arkadaşlarınıza danışabilir, onlardan yardım alabilirsiniz.
8. Etkinlik
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız çalışmadan hareketle Atatürk hakkındaki konuşmanızı yapınız. Sunumunuz için araştırma yaptığınız www.atam.gov.tr sitesinde Atatürk’ün hayatının yanı sıra düşünceleri ve yaptığı yenilikler dışında birçok fotoğraf bulunmaktadır. Genel ağda araştırma yaparken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk Türkiye Cumhuriyetinin kurucusudur. 1881 yılında Selanik’te doğmuştur. Annesi Zübeyde Hanım, babası Ali Rıza Efendi’dir. Asker olup bir çok cephede savaşmıştır. Kurtuluş Savaşını başlatmıştır. 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu ve ilk cumhurbaşkanı oldu.
Sonraki Derse Hazırlık
Millî Mücadele’nin kahramanlarını güvenilir genel ağ sitelerinden yararlanarak araştırınız. Bu kişilerden birinin hayatını kısaca defterinize yazınız.
Cevap:
- Mustafa Kemal Atatürk
- Kazım Karabekir
- Fevzi Çakmak
- İsmet İnönü
- Halide Edip Adıvar
- Sütçü imam
- Şerife Bacı
- Nene Hatun,
Şerife Bacı: Milli Mücadele döneminde kucağında bebeğiyle cepheye mermi taşıyan cesur bir Türk kadınıdır. Çok soğuk ve karlı havada cephaneler ıslanmasın diye üstlerini kendi battaniyesiyle örttü ve kendisi, bebeğiyle donarak şehit oldu.