4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mehmet Akif Ersoy Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. TEMA Milli Mücadele ve Atatürk: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57. Cevapları MEB Yayınları
1. Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Milli marşımız ve bayrağımız Kurtuluş Savaşı’nda yapılan fedakarlıkları, hayatını kaybeden şehitlerimizi, milletimizin bağımsızlık ve egemenliğini simgelediği için çok önemlidir.
2. İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.
Cevap: İstiklal Marşını okumak tüylerimi diken diken eder. Bu marşı okurken hem şehitlerimiz için hüzün hem de bağımsızlığımız için gurur duyuyorum.
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Üstat
Tahmin: İşinin ehli
Sözcük Anlamı: Bir alanda üstün bilgiye ulaşmış kimse
Cümlem: Heykel üstadı en son yanında yetiştirecek çırak arıyordu.
Müddet
Tahmin: Zaman
Sözcük Anlamı: Süre
Cümlem: Borcumuzu ödemek için verilen müddet git gide azaldı.
Vaziyet
Tahmin: Yapılması gereken iş
Sözcük Anlamı: Durum
Cümlem: Bu zor vaziyette ödevi bitirmekten başka çaremiz yok.
Heyet
Tahmin: Mesaj iletmek için belirlenen grup, topluluk
Sözcük Anlamı: Kurul
Cümlem: Gençler, askerlik görevi için heyetin karşısına sırayla çıkıyorlar.
Mütevazı
Tahmin: Gösterişten uzak
Sözcük Anlamı: Alçak gönüllü, gösterişsiz
Cümlem: Zengin adam gözden uzak, mütevazı bir düğün töreni hazırladı.
Sorulan metne göre cevaplayınız.
1. Mehmet Akif yarışmaya neden katılmak istememiştir?
Cevap: Mehmet Akif, yarışmanın sonunda para ödülü konulduğu için katılmak istememiştir.
2. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif’i millî marş yazmaya ikna etmek için neler söylemiştir?
Cevap: Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif’i ikna etmek üzere Balıkesir Milletvekili Hasan Basri Bey ile bir not göndermiştir. Notta pekte anlamı olmayan şeyler yazmaktaydı. Bunun üzerine
Mehmet Akif, notu getiren Hasan Basri Bey’in yanına gitti. Hasan Basri Bey, Mehmet Akif’e bu işin para ödülünden çok fazla olduğunu, bunun bir vatan meselesi olduğunu söyleyince Mehmet Akif Ersoy ikna olmuş ve bunu bir yarışma yerine artık vatan meselesi olarak görmeye başlamıştır. Bunun üzerine marşı yazmaya koyulmuştur.
3. Mehmet Akif’in yazdığı millî marş Mecliste nasıl karşılanmıştır?
Cevap: Mehmet Akif’in yazdığı milli marş, meclisteki tüm vekiller tarafından hemen tanınmış ve tamamına yakını beğenmiştir. Mecliste marş okunurken salondakiler adeta kendinden geçmiş gibiydi.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
KONU: İstiklal Marşı’nın yazılma süreci ve Mehmet Akif’in tutumu.
ANA FİKİR: Vatan görevi kişisel düşüncelerden daha üstündür.
İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.
Cevap: Bu sırada tüylerim diken diken olur, büyük bir gurur ile marşı okuyan kişiyi dinler ve duygulanırdım.
Verilen “Saat Kulesi” metnini okuyarak “Mehmet Akif Ersoy” metni ile karşılaştırınız. Metin türlerinin özellikleri açısından farklılıklarını ve benzerliklerini kutulara yazınız.
BENZERLİKLER: Her iki metinde düzyazı şeklinde yazılmıştır. Gerçek konulardan esinlenilmiştir. Her iki metinde açıklamalar yer almaktadır.
FARKLILIKLAR: Mehmet Akif Ersoy metni bir anıyı konu alırken Saat kulesi metni öğretici bir metindir ve bu metin öyküleyici bir anlatımla yazılmıştır.
a. Davranışların, olayların ve durumların sebebini öğrenmek için “neden, niçin” sorularını sorarız. Verilen cümlelerin nedenlerini ve sonuçlarını belirleyerek yazınız.
Cevap:
İstiklâl Marşı okunduğu için çok duygulanmıştı.
Neden: İstiklal marşının okunması.
Sonuç: Çok duygulanması.
Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Millî Mücadeleyi kazandık.
Neden: Milli birlik ve beraberlik içerisinde hareket edilmesi.
Sonuç: Milli mücadelenin kazanılması.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı sınıfımızı süsledik.
Neden: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları.
Sonuç: Sınıfın süslenmesi
b, Verilen cümleleri neden-sonuç ilişkisi belirten ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
Konuşma çizgisi ve kısa çizginin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.
Cevap:
İstiklâl Marşının son kıtasını kendinize özgü gazı stiliniz ile yazınız.
Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. Aldığınız notları arkadaşlarınızla paylasınız.
Cevap: Ordumuz Milli Mücadele döneminde erzak sıkıntısı, kıyafet sıkıntısı, teçhizat ve silah gibi en temel askeri ihtiyaçların karşılanmasında büyük sorunlar yaşamıştır. Ayrıca tıbbi malzemelerin bulunamaması bir yana psikolojik sorunlara karşı gelecek doktorların olmaması büyük sorunlar oluşturmuştur.
Çok iyi bu cevaplar olmasaydı ne yapardım ben.Bu cevapları verdiğiniz için teşekkür ederim.
Oğlumla beraber ödev yaparken burdan yardım alıyorum. Bizim için iyi oluyor. Bazen karşılaştırıyoruz bazen anlamayıp hepsine bakıyoruz cevapların.
Çok sağ ol canım benim ya
Çok tefekkür ediyorum oğlumun ödevini yaptırırken hiç yanlış yaptırmadan yaptırıyorum bu çok çok iyi
bu çok iyi ödevlerinden bireyi anlamayınca bundan bakıyorum ve doğrumu değil mi öğreniyorum bu cevapları verdiğiniz için teşekkür ederim