4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 61-62-63-64-65-66 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Türk Bayrağı Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61-63-64-65-66. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Türk Bayrağı Metni Cevapları

2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk: Türk bayrağının sembolik anlamı ve tarihi derinliği üzerinden, vatan sevgisi ve bağımsızlık duygusunu işleyerek millî bilinci ve duyarlılığı güçlendirir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları ADA Yayınları

Metne Hazırlık

1. Aşağıdaki alana bayrağımızın resmini çiziniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları ADA Yayınları

2. Aşağıda verilen bayrakları inceleyiniz. Türk bayrağını diğer bayraklardan ayıran özellikleri söyleyiniz.
Cevap: Türk Bayrağını diğerlerinden ayıran rengi ve hikayesidir. Kırmızı rengi şehitlerimizin al kanını ifade eder. Hilal İslam’ı yıldız ise Türklüğü


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları ADA Yayınları

1. Etkinlik

Şiiri beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap: Şiiri beğendim. Çünkü şiir şanlı Türk Bayrağına yazılmıştır.


2. Etkinlik

Aşağıda karışık verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturarak anlamlarının yazılı olduğu kutucuklardaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları ADA Yayınları


Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları ADA Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları şiirden hareketle cevaplayınız.

1. Bayrağımızın rengi nereden gelmektedir?
Cevap: Bayrağımızın rengi şehitlerimizin kanından gelmektedir.

2. Türk evlatlarının muradı nedir?
Cevap: Türk evlatlarının muradı bayrağın gölgesinde can vermektir.

3. “Seni ister şu toprağın her yanı” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap: “Seni ister şu toprağın her yanı” dizesiyle şair  vatanın bütün topraklarının bayrağımızı istediğini anlatmıştır.

4. Şair, bayrağımıza karşı hangi duygular içerisindedir?
Cevap: Şair, bayrağımıza karşı büyük bir sevgi ve gurur duyguları içindedir.


4. Etkinlik

Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Şiirin konusu: Türk bayrağı sevgisi ve önemi

Şiirin ana duygusu: Bayrak sevgisi


5. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri okuyarak “ocak” kelimesinin anlamı üzerinde düşününüz. Ardından “ocak” kelimesinin sözlük anlamlarını okuyunuz. Cümlelerdeki “ocak” kelimesinin hangi sözlük anlamıyla kullanıldığını açıklayınız.
Cevap:

a. Annemle teyzem ocakta ateş yakıp ekmek pişirdiler.→ 1. Ateş yakmaya yarayan, pişirme, ısıtma, ısınma vb. amaçlarla kullanılan yer.

b. Dedem ocağı devam etsin diye büyük mücadeleler vermiş.→3. Ev, aile, soy.

c. Ocağı söndürmeden evden çıkmamalısın.→2. Isı vererek üzerine veya içine konulan maddeleri ısıtan, pişiren, kaynatan, eriten araç veya alet.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları ADA Yayınları

6. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı ikişer kelime belirleyiniz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Gerçek anlamlı kelimeler: Yiğit-Bayrak
Cümlelerim:

  • Türk milletinin evladı yiğittir.
  • Şanlı bayrağımız bizim şerefimizdir.

Terim anlamlı kelimeler: Destan, şehit
Cümlelerim:

  • Bu milletin zaferleri nice destanlara konu olmuştur.
  • Bizim için kahramanca can veren şehitlerimizi minnetle anıyoruz.

Mecaz anlamlı kelimeler: Gölge-Kucak
Cümlelerim:

  • Annemin gölgesinde bir ömür yaşarım.
  • Öğretmenimiz konuşmasıyla hepimizi sevgiyle kucakladı.

7. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde zıt anlamlı kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimelerin yerine zıt anlamlılarını koyarak cümleleri yeniden yazınız. Cümlelerin anlamında meydana gelen değişiklikleri söyleyiniz.
Cevap:

Nice düşman kalesine uzandın.→ Nice dost kalesine uzandın.

Gökyüzüne çıkmak mıdır muradın?→ Gökyüzüne inmek midir muradın?

O, sınıfımızın en çalışkan öğrencisidir.→ O, sınıfımızın en tembel öğrencisidir.

Dostlarımın varlığı beni hep mutlu etmiştir.→ Dostlarımın yokluğu beni hep mutlu etmiştir.

O şartlarda mücadele etmek kolay değildi.→ O şartlarda mücadele etmek zor değildi.

Askerlerim gece boyunca sessizce ilerlediler.→ Askerlerim gündüz boyunca sessizce ilerlediler.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları ADA Yayınları

8. Etkinlik

Bayrağımıza karşı hissettiklerinizden hareketle bir şiir yazınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız. Bitirdikten sonra yazdıklarınızı gözden geçirerek gördüğünüz yazım ve noktalama yanlışlarını düzeltiniz. Şiirinizi arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Bayrağım

Bayrağım benim şanım
Ana kucağında evladım
Sevgisi bağrımda canım
Gölgesinde hür olduğum bayrağım

Sevgisi içimde volkan
Uzatamaz elini hiç bir insan
Bayrak demek namus demek
Gölgesi cennet demek


9. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenilen araştırma sonuçlarını da kullanarak “ülkemizin bağımsızlığı” konusunda bir konuşma yapınız. Konuşmanızda defterinize yazdığınız sözleri doğru yerde kullanmaya özen gösteriniz. Konuşmanızda uygun hitap ve nezaket ifadeleri kullanmaya, arkadaşlarınızı dinlerken de onların sözünü kesmemeye dikkat ediniz.
Cevap: Milletimiz yüz yıllardır hep bağımsızlık mücadelesi içinde olmuştur. Bağımsızlık bizim en hassas noktamızdır. Zaten bu vatanda bağımsızlık duygusuyla kazanılmıştır. Atalarımızdan beri süren bu duygu var olduğu sürece bayrağımız dalgalanmaya devam edecektir.


Sonraki Derse Hazırlık

Çoklu medya kaynaklarından yararlanarak 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü konulu kamu spotları izleyiniz.


Sonraki Ödevler