4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71. Cevapları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 67-68-69-70-71 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çanakkale Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çanakkale Türküsü (Dinleme Metni) Cevapları
2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk: Millî Mücadele’nin kahramanlık ve fedakarlık dolu anlarını, bir türkü üzerinden aktararak hem tarihsel bilinci pekiştirir hem de vatan sevgisi gibi duygusal değerleri işler.
İçindekiler
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları ADA Yayınları
Metne Hazırlık
Millî Mücadele’yle veya Atatürk’le ilgili bildiğiniz türkü ya da şarkılar var mıdır? Varsa bunlardan birini arkadaşlarınıza söyleyiniz. İsterseniz gruplar hâlinde de söyleyebilirsiniz.
Cevap:
“Hoş gelişler ola Mustafa Kemal Paşa
Askerin milletin bayrağınla çok yaşa
Artık düşmanlar geriye dönüyor
Zaferinle övünüyor her ana…”
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları ADA Yayınları
1. Etkinlik
Metni dikkatlice dinleyiniz. Aşağıdaki dizelerde verilmeyen ifadeleri yazınız.
Cevap:
2. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yanlarına yazınız. Tahminlerinizin doğru olup olmadığını sözlüklerinizden kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
çarşı: Alışveriş yapılan meydan.
selvi: Uzunca, uzun boylu.
bürümek: Sarmalamak, sarmak.
fırka: Siyasi parti
harp: Savaş.
testi: Toprak kap
ümit: umut, olmasını istediğin şeyi düşlemek.
CÜMLELERİM:
- Annemle alışveriş için çarşıya çıktık.
- Selvi boylu bir yiğitti babam.
- Sobadan çıkan duman bütün evi bürüdü.
- Cumhuriyetin ilk yıllarında birden fazla fırka kurulmuştu.
- Atatürk harp akademilerini başarıyla tamamlamıştır.
- Çiçekleri testiye doldurduğu su ile suladı.
- Yarın varsa, ümit her zaman vardır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları ADA Yayınları
3. Etkinlik
Metnin konusu olan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
4. Etkinlik
Türküyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Türküde hangi dönem anlatılmaktadır?
Cevap: Türküde Çanakkale Savaşı dönemi anlatılıyor.
2. Çanakkale’ye giden gençlerin özellikleri nelerdir?
Cevap: Çanakkale’ye giden gençler, yiğit, cesur ve fedakardır.
3. Çanakkale içindeki çarşının adı nedir?
Cevap: Çanakkale içindeki çarşının adı Aynalı Çarşıdır.
4. “Çanakkale üstünü duman bürüdü/on üçüncü fırka harbe yürüdü.” dizeleriyle anlatılmak istenen nedir?
Cevap: Savaş sırasında Çanakkale’yi top, barut dumanı sardığını, askerlerin gözünü kırpmadan ölüme yürüdüğünü anlatmaktadır.
5. Türküde en yoğun hissedilen duygu hangisidir? Neden?
Cevap: Bu türküde en çok acı ve hüzün duyguları hissedilmiştir. Çünkü nice yiğitlerin ölüme gittiği anlatılmaktadır.
5. Etkinlik
Metni beğenip beğenmediğinizi nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap: Metni çok beğendim. Çünkü kahraman şehitlerimize yazılmış bir türküyü anlatmaktadır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları ADA Yayınları
6. Etkinlik
Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde kullanılan noktalama işaretlerinin adlarını söyleyiniz.
Emre de bizimle gelecek mi?
Mehmet’in “Onu bir daha görmek istemiyorum!” demesine çok kırıldım.
Cümlelerde kullanılan noktalama işaretleri nokta (.), soru işareti (?), kesme işareti (’), tırnak işaretidir (“ ”) .
Soru işareti (?), tırnak işareti (“ ”) ve kesme işareti (’) dilimizde genellikle şu görevlerde kullanılır:
Aşağıdaki cümlelerde verilmeyen noktalama işaretlerini ( ) içine yazınız.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları ADA Yayınları
7. Etkinlik
Kamu kurum ve kuruluşları ile dernek, vakıf gibi sivil toplum kuruluşlarınca hazırlanan veya hazırlatılan bilgilendirici, eğitici nitelikteki film ve seslere kamu spotu denir. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında izlediğiniz 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü’yle ilgili kamu spotunu eğer imkânınız varsa bir kez de sınıfta izleyiniz. Aşağıdaki soruları kamu spotuna göre cevaplandırınız.
1. Kamu spotunun konusu nedir?
Cevap: Kamu spotunun konusu 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Gününü anlatmaktadır.
2. Sizce bu kamu spotu kimler için hazırlanmış olabilir? Neden?
Cevap: Bütün vatandaşlara hazırlanmıştır. Çünkü birlik beraberlik gününü anlatmaktadır.
3. Kamu spotunu beğendiniz mi? Neden?
Cevap: Evet, kamu spotunu beğendim. Çünkü birlik beraberliğimiz anlatılmıştır.
4. Bir kamu spotu hazırlamış olsaydınız kimler için, nasıl bir video hazırlardınız? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Bir kamu spotu hazırlamış olsaydım. Sokak hayvanlarının sahiplendirilmesi ve korunması için hazırlardım. Çünkü onlara sahip çıkmamız gerektiğinin bilincini oluşturmak isterdim.
8. Etkinlik
Aşağıdaki görseli inceleyiniz.
Defterinize, izlediğiniz veya okuduğunuz haberlerden, büyüklerinizden duyduklarınızdan hareketle 15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü’nün önemini anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda çevrenizden örnekler veriniz. Ayrıca kelimeleri, gerçek, mecaz veya terim anlamlarıyla doğru yerlerde kullanınız.
Cevap: Milletimizin birlik ve beraberlik gücünü bir kez daha gösterdiği günün adıdır 15 Temmuz. Ülkemize pusu kurmak isteyen düşmanlara bütün millet tek yürek olmuş ve karşı gelmiş yapmak istedikleri bu girişimi geri püskürtmüşlerdir. Bu zafer Yüce Türk Milletinindir.