4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75-76. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75-76. Cevapları ADA Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 74-75-76 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74-75-76. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


2. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Ada Yayınları

2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk: Tarihsel bir olayı (Sakarya Savaşı) ve bir liderini merkeze alarak, gerçek ve hayalî unsurları ayırt etme ile kelimelerin farklı anlamlarını keşfetme becerilerini geliştiriyor.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları ADA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları ADA Yayınları

(1-6. soruları metne göre cevaplayınız.)

1. Atatürk’e hediye edilen tablonun konusu nedir?
Cevap: Tablonun konusu Sakarya savaşıdır.

2. Tabloyu yapan ressam hangi duygular içindedir?
Cevap: Tabloyu yapan ressam heyecan ve gurur içindedir.

3. Tabloda Atatürk’ün atı nasıl resmedilmiştir?
Cevap: Atatürk’ün atı; güçlü, yiğit ve zırhlar içinde resmedilmiştir.

4. Atatürk, tabloyu görünce nasıl bir tepki veriyor?
Cevap: Tabloyu kimseye göstermemelerini söylüyor. Savaşın çok zor olduğunu daha doğru resmedilmesi gerektiğini söylüyor.

5. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Savaşın zorlu yüzünün abartılmadan gösterilmesi gerektiği metnin ana fikridir.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları ADA Yayınları

6. Metinden gerçek ögelere üç örnek veriniz.
Cevap:

  1. Atatürk’ün Cumhurbaşkanı olması.
  2. Sakarya Savaşı
  3. Atatürk’e hediye edilmek istenen tablo.

7. Aşağıda verilen eş sesli kelimeleri iki anlamı için de birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Tablo
→ Atatürk’ün resminin olduğu tabloyu duvara astık.
→ Çarpım tablosunu ezberledim.

Bin
→ Bisiklete bindi ve hızlıca gitti.
→ Binlerce kişi bu müzeyi gezmeye gelmişti.

Yaz
→ Yaz tatili için tekne kiraladık.
→ Çok güzel bir şiir yazdı.

Dal
→ Denize dalan insanları keyifle izledik.
→Kuş ağaç dalına konmuştu.


→Kediler sokakta aç kalmıştı.
→Kalemin ucunu açtım ve öyle kullandım.


8. Aşağıda verilen ifadelerden hayalî olanların başına “H”, gerçek olanların başına “G” yazınız.
Cevap:

……H……. Ay Dede benimle konuştu!
…..H…….. Orman bize gülümsüyordu.
……G……. Araba bozulunca yolda kaldık.
…….H…... Küçük kedinin canı sıkılıyordu.
…..G…….. Başarılı olmak istiyorsan çok çalışmalısın.
….G……... Ben de sizinle oynamak istiyorum.
……H……. Dere, kocaman kollarıyla beni kucaklıyordu.
…..H…….. Rüzgâr büyük bir öfkeyle esiyordu.


9. Aşağıdaki cümleleri okuyarak cümlelerdeki altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bu kelimelerin gerçek mi, mecaz mı, terim anlamıyla mı kullanıldığını yanlarına yazınız.
Cevap:

Defterime bir üçgen çizdim. → Terim Anlamlı
Babamla annem koyu bir sohbete daldılar. → Mecaz Anlamlı
Kaçan köpeği son anda yakaladı. → Gerçek Anlamlı 
Öğretmenimi çok seviyorum. → Gerçek Anlamlı
Kendini zayıf hissettiğin alanlarda çok çalışmalısın. → Mecaz Anlamlı


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları ADA Yayınları

10. Fatmanur, Atatürk’ün hayatı konusunda bir konuşma yapacaktır. Fatmanur konuşmasında sizce aşağıdaki bilgilerden hangilerine değinmelidir? İşaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları ADA Yayınları


11. “güçlü” kelimesinin anlamlarını uygun olan cümlelerle eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları ADA Yayınları


“Hayır” olarak işaretlediğiniz ölçütler için neler yapmanız gerektiği konusunda konuşunuz.


Sonraki Derse Hazırlık

Güvenilir genel ağ siteleri, dergi, gazete ve kitaplardan yardımlaşmayla ilgili atasözü ve deyimler bularak sınıfa getiriniz.

Atasözleri:

1. Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
Anlamı: İnsanlar işbirliği yaparak daha başarılı olabilirler. Tek başına gücü olmayan bir şey, birlikte çalışıldığında mümkün hale gelir.

2. Birlikten kuvvet doğar.
Anlamı: İnsanlar bir araya geldiklerinde ve birlikte hareket ettiklerinde daha güçlü olurlar.

3. Yardımcıyı Allah gönderir.
Anlamı: İnsan zor durumda kaldığında, beklenmedik yerden yardım gelebilir.

4. Komşu komşuya körebe, darısı başına.
Anlamı: İnsanlar birbirine yardım etmelidir, çünkü herkes bir gün yardıma ihtiyaç duyabilir.

5. El ele verip düğün bayram etmek.
Anlamı: İşbirliği yaparak başarıya ulaşmak ve birlikte sevinmek.

6. Ak akça kara gün içindir.
Anlamı: İyi günlerde biriktirilen kaynaklar, kötü günlerde yardımcı olur.

7. Dost ağacın meyvesidir.
Anlamı: İnsanın dostu, zor zamanlarda anlaşılır; gerçek dost, yardımlaşmayla belli olur.

8. Birinin derdini bin kişi bilir, çaresini de bir bilir.
Anlamı: Yardım etmek isteyen çok olabilir ama gerçekten yardım edecek kişi azdır; o yüzden kıymetlidir.

9. İyi dost kara günde belli olur.
Anlamı: Zor günlerde insanın gerçek dostları ortaya çıkar, çünkü o zaman yardım ederler.

10. Yalnız taş duvar olmaz.
Anlamı: Bir işi tek başına başarmak zordur; insanların birbirine destek olması gerekir.


Deyimler:

1. El birliği ile
Örnek: El birliği ile bu projeyi tamamladık.

2. Gönülden yardım etmek
Örnek: O, her zaman gönülden yardım eden bir insandır.

3. Canla başla yardım etmek
Örnek: Depremzedelere canla başla yardım ediyorlar.

4. El uzatmak
Örnek: Zor durumda olanlara el uzatmalıyız.

5. Yanında olmak
Örnek: Kötü gününde her zaman onun yanında oldum.

6. Omuz omuza vermek
Örnek: Zorlukları omuz omuza vererek aştık.

7. İmkanlar ölçüsünde yardım etmek
Örnek: İmkanlar ölçüsünde yardım etmeye çalıştım.

8. Yardıma koşmak
Örnek: İmdat çağırana hemen yardıma koştular.

9. El açmak
Örnek: Yardım için el açmak zorunda kaldı.

10. Can simidi olmak
Örnek: O zor anımda bana can simidi oldu.


Sonraki Ödevler