5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95-96-99-100-101. Cevapları
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95-96-99-100-101. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 95-96-97-98-99-100-101 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kur’an-ı Kerim İç Düzeni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95-96-99-100-101. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Kur’an-ı Kerim İç Düzeni Cevapları
3. Ünite Kur’an- Kerim: Kur’an-ı Kerim, Allah’ın bizlere gönderdiği en kutsal kitaptır ve hayatımız için bir rehberdir. Ayetler, sureler ve cüzler gibi bölümlerden oluşan Kur’an-ı Kerim, bize doğru yolu gösterir ve huzur verir.
İçindekiler
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları
Üniteye Başlarken
Okumayı ilk öğrendiğimizde duyduğumuz o büyük heyecanı düşünün. Kâinatın en büyük kitabını tanımaya başlarken de aynı heyecanı hissederiz, değil mi? Kur’an-ı Kerim’in sayfalarını açtığımızda her cümlesinde ve her sayfasında bir düzenin varlığını keşfederiz. Yüce Allah’ın bizim için hangi güzellikleri yarattığını hatırlarız. O’na nasıl dua ve ibadet edeceğimizi öğreniriz. Kur’an-ı Kerim, bize iyilik ve güzellikleri gösterir, kötülük ve çirkinliklerden de uzak durmamızı öğütler. Ailemize, toplumumuza ve diğer varlıklara karşı görevlerimizi bildirir.
Peki siz Kur’an-ı Kerim’i birkaç cümleyle nasıl anlatırsınız?
Cevap: Kur’an-ı Kerim bana huzur veren, Allah’ın emir ve yasaklarını bildiren mutluluk veren ve rehber olan bir kitaptır.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları
Konuya Başlarken

1. Daha önce Kur’an-ı Kerim’in sayfası gördünüz mü? Burada neler dikkatinizi çekti?
Cevap: Kur’an-ı Kerim’in sayfalarındaki durak motifleri ve sayfaların tersten başlaması dikkatimi çekti.
2. Görsel 3.1’i inceleyerek Kur’an’ın sayfa düzeniyle ilgili gördüklerinizi not ediniz.
Cevap: Ayetler ve cüzler birbirinden ayrılmıştır.
3. Kur’an-ı Kerim’in sayfalarına dair neleri merak ettiğinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kelimelerin üzerindeki küçük harflerin ne olduğunu merak ediyorum.
5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 99-100 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik- 1
Yönerge
Bir sonraki sayfada Kur’an-ı Kerim ile ilgili temel kavramlar ve bilgilerin birbiriyle ilişkisini gösteren bir kavram haritası verilmiştir. Kavram haritasını doğru ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:

Kur’an-ı Kerim Kavramları
Cüz Kavramı
Kur’an-ı Kerim’in her bir bölümüne Cüz denir. (Kur’an toplamda 30 Cüz‘den oluşur.)
Bir Cüz genellikle 20 sayfadan oluşur.
Cüz gülü, Cüz’ün başlangıcını belirten bir semboldür.
Sure Kavramı
Kur’an-ı Kerim aynı zamanda Surelerden oluşur.
Kur’an-ı Kerim’de toplam 114 adet Sure bulunur.
Her Sure, Besmele ile başlar.
Fatiha, Surelerin ilk sıradadır.
Nas, Surelerin son sıradadır.
Bakara Suresi, Kur’an’daki Sure’lerin en uzundur.
Kevser Suresi, Kur’an’daki Sure’lerin en kısasıdır.
Ayet Kavramı
Sure’ler, Ayet’lerden oluşur.
Ayet’ler, Durak işaretleri ile birbirinden ayrılır.
İniş yerine göre Ayet’ler ikiye ayrılır:
- Mekke’de inmişse: Mekki ayetlerdir.
- Medine’de inmişse: Medeni ayetlerdir.
Değerlendirme
1. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Boşluklara oklarla gösterilen kavramın adını yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları
2. Ayet, sure ve cüz arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Cüz Kur’an’daki surelerin bütününü, sure ayetlerin bütününü oluşturur. Suredeki her bir cümleye de ayet denir.
Kontrol Noktası
Aşağıdaki tabloda iki parçaya ayrılmış cümleleri anlamlı bir bütün olacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap:















