Anasayfa Kitap Cevapları
4 Ekim 2024, 22:00 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69. Cevapları MEB Yayınları

Çokgenlerin Temel Elemanları Cevapları

1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki çokgenin kenarlarına karşılık gelen doğru parçalarını sembolle gösteriniz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları


Aşağıdaki şekilde işaretlenmiş açıları sembolle gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Aşağıdaki kareli zemine bir çokgen çiziniz. Çizdiğiniz çokgenin kenarlarını, köşelerini, iç açılarını ve dış açılarını belirleyerek sembolle gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

Bir köşe seçerek bir isimlendirme de siz yapınız.
Cevap: EFABCD Üçgeni


Örnek 2

Aşağıdaki örnekte verildiği gibi çokgenlerin köşe noktalarını isimlendiriniz ve tabloyu örnekteki gibi doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 3

Aşağıdaki çokgenlerin kenar uzunluklarını cetvelle, açılarını açıölçerle ölçünüz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki ABCDE beşgeninin kenar uzunlukları ve iç açılarının ölçüleri eşit olduğundan düzgün çokgendir. “ABCDE düzgün beşgeni” şeklinde okunur. Düzgün çokgenlerin dış açı ölçülerinin eşit olup olmadığını tartışınız
Cevap: Düzgün çokgenin dış açı ölçüleri eşittir.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 175-176. Cevapları MEB Yayınları

Örnek 4

Aşağıdaki eşkenar üçgenin iç açılarını ölçerek düzgün çokgen olup olmadığı hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Üçgenin iç açılarının hepsi 60° olduğu için birbirine eşittir. Bu da düzgün çokgen olduğunu gösterir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Kadriye Hanım, mutfak dolaplarını düzgün çokgen şeklindeki yapışkanlı kâğıtlarla kaplamak istiyor. Yukarıdaki gibi birkaç örnek baktıktan sonra kâğıtların tasarımını çocuklarına yaptırmaya karar veriyor. Bu amaçla keserek ve yapıştırarak çalışabilmeleri için eşkenar üçgen, kare, düzgün beşgen, düzgün altıgen çizimlerini içeren çok sayıda çıktı alıyor. Kızı İlkay’dan tek çeşit düzgün çokgen, oğlu Eren’den ise iki veya daha çok çeşit düzgün çokgen kullanarak tasarım yapmasını istiyor. İlkay ve Eren’e yardım ediniz.
Cevap:

İlkay’ın tasarımı:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Eren’in tasarımı:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

4) Elde ettiğiniz üçgenin kenarlarını ve açılarını ölçünüz. Hangi üçgeni yaptığınızı bulabildiniz mi? Ölçüm sonuçlarını arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Oluşan açılar eşittir. Bu da eşkenar üçgen olduğunu gösterir.

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

6) Elde ettiğiniz altıgenin kenarlarını ve açılarını ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Ortaya çıkan altıgenin açıları ve kenarları eşittir.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 310-311-312-313. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 4

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları

Çizdiğiniz doğru parçalarını sembolle gösteriniz. Bu çalışmayı diğer çokgenlerle de yapınız. Elde ettiğiniz doğru parçalarının sayısı değişti mi? Sınıfça tartışınız.
Cevap: Yaptığımız çizim ile [AC] ve [BD] köşegenleri oluşmuştur. Şekle yeni doğru parçaların eklenmesi yeni kenarların ve köşegenlerin oluşmasına neden olmuştur.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

4. etkinlikte dörtgene ait kaç köşegen buldunuz? Köşegenleri sembolle gösteriniz. Elde ettiğiniz sonuçları arkadaşlarınızın sonuçlarıyla karşılaştırınız
Cevap: Şekilde iki köşegen buldum. Oluşturduğumuz köşegenler [AC] ve [BD]’dir.


A noktasıyla aynı kenarlarda olan noktalar E ve B noktalarıdır.
A noktasından bu noktalara köşegen çizilmez çünkü çizilen doğru parçaları kenar olur.
A noktasıyla aynı kenarda olmayan noktalar C ve D noktasıdır.
A noktasından bu noktalara doğru parçası çizilebilir. [AD] ve
[AC] yandaki beşgenin köşegenlerinden bazılarıdır.
B, C, D ve E noktalarından çizilebilecek köşegenleri de cetvel yardımıyla siz çiziniz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 5

İsmi verilen çokgenleri ve onlara ait köşegenleri çizerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

Köşegeni olmayan çokgen var mı? Varsa olmama nedenini açıklayınız.
Cevap:  Köşegeni olmayan çokgen üçgendir. Olmama nedeni köşegen değil kenarı oluşturur.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap