5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129 Cevapları
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129 Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 126-127-128-129 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129 Cevapları Birinci Kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Mezopotamya ve Anadolu Medeniyetlerinin Ortak Kültürel Mirasa Katkıları Cevapları
3. Ünite Ortak Mirasımız: Tarih öncesi yerleşim yerlerinden Mezopotamya’ya, tarımdan tekerleğe kadar uzanan bu yolculuk, geçmişin günlük yaşamını, icatlarını ve bunların günümüze yansımasını somutlaştırarak anlama becerisini geliştiriyor.
Sonraki Sayfalar 131-132-133-134
İçindekiler
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları
Verilen yönergeye göre etkinliği yapınız.
Öğretmeninizin rehberliğinde bir daire oluşturunuz. Konuşma sırasının kimde olduğunu belirtecek bir nesne seçiniz.
Nesneyi elinde bulunduran öğrenciye “Çayönü, Çatalhöyük veya Hacılar yerleşim yerlerinden birinde yaşayan biri olduğunuzu hayal ediniz. Nasıl bir yaşantınız olurdu?” sorusunu yöneltiniz.
Edindiğiniz bilgilere göre görüşlerinizi ifade ediniz.
Etkinliğin sonunda Çayönü, Çatalhöyük veya Hacılar yerleşim yerlerindeki sosyal yaşamın nasıl olduğunu aşağıdaki sayfaya yazınız veya resmini çiziniz.
Hazırladığınız ürün bütüncül dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.
Cevap:
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları
Değerlendirelim
Anadolu’daki ilk yerleşim yerlerine ait bazı kavramlar numaralandırılarak aşağıda verilmiştir. Soruları okuyarak ilgili kavramın
numarasını cevap alanlarına yazınız. (Bir numarayı birden fazla cevap alanına yazabilirsiniz.)
Tarih boyunca türlü nedenlerle yıkılan yerleşme bölgelerinde yıkıntıların üst üste birikmesiyle oluşan yapay tepedir.
Cevap: Höyük (2)
Şanlıurfa’da bulunan ve tarihte bilinen ilk inanç merkezidir.
Cevap: Göbeklitepe (1)
Çayönü, Çatalhöyük ve Hacılar’da yaşayan insanların temel geçim kaynağıdır.
Cevap: Tarım (7)
Etrafı savunma duvarları ile çevrili, Anadolu’nun ilk yerleşim yeridir.
Cevap: Hacılar (4)
Hz. İsa’nın doğduğu gündür.
Cevap: Milat (5)
Geçmişte yaşamış uygarlıklara ait her türlü kalıntıyı kazı yaparak gün yüzüne çıkaran ve bunları inceleyen bilim dalıdır.
Cevap: Arkeoloji (8)
Anadolu’da yerleşik yaşama geçen insanların tarım ürünlerini biçmek için kullandıkları araçlardan biridir.
Cevap: Orak (11)
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları
Düşünelim
Mezopotamya ve Anadolu medeniyetleri ile ilgili dilsiz haritayı inceleyiniz ve etkinliği yapınız.
1. Adım: Harita üzerinde Fırat ve Dicle nehirlerini daha belirgin hâle getiriniz. İki nehir arasında kalan alanı boyayınız.
2. Adım: Harita üzerinde Anadolu Yarımadası’nı kesik çizgilerle gösteriniz ve farklı bir renk ile boyayınız.
3. Adım: Boyadığınız alanlarda günümüzde hangi devletler bulunmaktadır? Aşağıdaki alana yazınız.
Cevap: Fırat Nehri ile Dicle Nehirleri arasında Türkiye Cumhuriyeti, Suriye ve Irak bulunmaktadır.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları
Görsel 3.34’te verilen icat nedir? Günümüzde hangi alanlarda kullanılıyor. Yazınız.
Cevap: Bu görseldeki icat tekerlektir. Günümüzde ulaşım amacıyla arabalarda, motosikletlerde, trenlerde, uçaklarda kullanılır. Hatta makinelerin kusursuz çalışması için çark gibi amaçlarla kullanılır. Örneğin lunaparkın mekanizmasında bolca tekerlek bulunur.
Görsel 3.35’te verilen icat nedir? Bu icat olmasaydı hayatımız nasıl olurdu?
Cevap: Bu görseldeki icat yazıdır. Bu icat olmasaydı geçmiş hakkında bilgi edinemez, yeterince öğrenemez ve cahil kalırdık. Medeniyetimiz bugünkü kadar gelişmiş olmazdı.
Görsel 3.36’da verilen icat nedir? Bu icadın olmadığı bir hayatta ihtiyaçlarımızı nasıl giderirdik?
Cevap: Bu görseldeki icat paradır. Paranın olmadığı bir dünyada takas sistemiyle alışveriş yapmak zorunda kalırdık ki buda çok mantıklı olmadığı için alışveriş yaparken zorlanırdık.