Anasayfa Kitap Cevapları
6 Mayıs 2024, 22:07 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242. Cevapları KOZA Yayınları

Piyano ile Piyanist Dinleme Metni Cevapları

8. TEMA Sanat: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242. Cevapları KOZA Yayıncılık


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları KOZA Yayınları

HAZIRLIK

1. Ne tür müzikler dinlemekten hoşlanırsınız?
Cevap: Pop ve düğün müzikleri dinlemekten hoşlanırım.


2. Aşağıda görselleri verilen müzik aletlerinden hangilerinin seslerini beğeniyorsunuz? Neden?
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları KOZA Yayınları

1. ETKİNLİK

Dinleyeceğiniz metinden alınmış aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sizce metnin devamında paragrafta anlatılan olay ne şekilde gelişmiş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:

“Doğrusu bu tam aradığım gibi bir piyano.” dedi. Kuyruklu Piyano kulaklarına inanamadı. Doğru mu duymuştu! Gerçekten onun aradığı gibi bir piyano muydu? Genç adam parmaklarını Kuyruklu Piyano’nun üzerinde gezdirdi.
Tahminim: Elini gezdirirken elinin çarptığı düğmeler öyle ahenkli bir ses çıkardı ki adam büyülenerek hemen almak istedi.


2. ETKİNLİK

Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimeleri, sözlük anlamlarından yararlanarak bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları KOZA Yayınları

3. ETKİNLİK

Siz Kuyruklu Piyano’nun yerinde olsaydınız dükkândan çıkabilmek için neler yapar, nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.
Cevap: Kuyruklu piyanonun yerinde olsaydım güzel sesler çıkararak ilgi çekmeye çalışırdım.


4. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Deyimleri birer cümlede kullanarak belirtilen yere yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları KOZA Yayınları

Nefes almak: Sene sonunda derin bir nefes aldık.
El ovuşturmak: Babamın verdiği harçlığı görünce el ovuşturdum.
Kendinden geçmek: Tatlının lezzetinden kendimden geçtim.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 85-87-88-89-90-91-92. Cevapları KOZA Yayınları

5. ETKİNLİK

“Piyano ile Piyanist” metnine tek kelimelik ve cümle şeklinde birer başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi aşağıya yazınız.

Tek kelimelik başlık: Piyano
Bu başlığı seçme nedenim: Metinde piyanodan bahsedildiği için seçtim.

Cümle şeklindeki başlık: Piyanonun Gitme Azmi
Bu başlığı seçme nedenim: Piyano satılmak için kendini göstermeye çalışmasından dolayı seçtim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları KOZA Yayınları

6. ETKİNLİK

Metnin ana fikrini en iyi ifade eden atasözünü işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları KOZA Yayınları


7. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız

Müşteriler Kuyruklu Piyano’yu neden almıyorlar?
Cevap: Kuyruklu Piyano büyük ve pahalı olduğu için müşteriler almıyorlar.


Kuyruklu Piyano, yanına gelen iyi giyimli adamla başta neden ilgilenmiyor?
Cevap: Kuyruklu Piyano, yanına gelen iyi giyimli adamın kendisini almayacağını düşündüğü için ilgilenmiyor.


Kuyruklu Piyano satın alınacağını nasıl anlıyor?
Cevap: Kuyruklu piyano satın alınacağını müşterinin tuşlarına dokunmasıyla anlıyor.


İyi giyimli adam Kuyruklu Piyano için salonunda nasıl yer açmayı düşünüyor?
Cevap: Salonundaki gereksiz eşyaları kaldırarak yer açmayı düşünüyor.


Kendinize bir şeyler alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Bir şeyler alırken ihtiyaç olup olmadığına, fiyatına ve ürünün kalitesine dikkat ediyorum.


8. ETKİNLİK

Metni bir kez daha dinleyiniz. Metne ait hikâye unsurlarını yazınız.

Şahıs kadrosu: Kuyruklu piyano, dükkan sahibi, iyi giyimli iki adam.

Olay: Kuyruklu piyanonun kimse tarafından satın alınmaması. Piyanonun satılmak için verdiği çaba.

Yer (mekân): Dükkan

Zaman: Bilinmiyor


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları KOZA Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
Cevap:

ahmetin bu davranışı onu hayli üzmüştü
⇒ Ahmet’in bu davranışı onu hayli üzmüştü.

İstiklâl marşımızın yazarı Mehmet akif Ersoydur.
⇒ İstiklal Marşı’mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’dur.

19 mayıs Atatürkü anma Gençlik ve Spor bayramını coşkuyla kutladık
⇒ 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı coşkuyla kutladık.


10. ETKİNLİK

Bir müzik grubu kurduğunuzu hayal ediniz. Grubunuzda kimlerin yer alacağı, hangi enstrümanları çalacakları, vokalin kim olacağı ve grubunuzun söyleyeceği şarkılar hakkında kısa bir hikâye yazınız. Metninize, içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazmaya başlamadan önce ana fikrinizi belirleyiniz. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan bir taslak oluşturunuz. Taslağınızda bu bölümlerde ne tür bilgilere yer vereceğinizi belirleyiniz. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Sena, Tusem, Galip, Meltem ve Emre aynı okula giden beş arkadaştı. Bir gün, müzikle ilgilenen bu beş arkadaş, okulda bir müzik grubu kurmaya karar verdi. Ancak henüz grupta kimin ne yapacağına karar vermemişlerdi.

Sonraki Ödev:  Toplumsal Kuralların İhlalini Anlatan Gazete Haberleri Derleyiniz.

Bir araya gelerek bu konuyu konuşmaya başladılar. Sena’nın piyano çalmayı çok istediğini öğrenen arkadaşları, onun piyanoyu üstleneceği konusunda anlaştılar. Tusem ise davul çalmaktan hoşlanıyordu, bu yüzden davulları kendi üzerine aldı. Galip, gitar çalmayı seviyordu ve grup için gitarist olmayı kabul etti. Meltem’in güzel bir sesi olduğunu herkes biliyordu, ona solistlik görevi düştü. Son olarak Emre, bas gitar çalmayı tercih ediyordu ve bas gitarist olarak gruba katıldı.

Enstrümanları belirledikten sonra sıra geldi hangi şarkıları çalacaklarına karar vermeye. Her biri birkaç şarkı önerdi ve ardından oy kullanarak ortak bir karar vermeye çalıştılar. Sonunda, popüler bir şarkı olan “Harika Bir Gün”ü çalmaya karar verdiler.

Grubun adını da seçmek için birbirleriyle fikir alışverişinde bulundular. Sonunda, “Melodi Yıldızları” adını koyarak karar verdiler.

Artık müzik grubu tamamlanmıştı ve prova yapmaları gerekiyordu. Her hafta okulun müzik odasında buluşup çalışmalara başladılar.

Haftalar geçtikçe, “Melodi Yıldızları” adını duyan diğer öğrenciler de merakla onları izlemeye başladı. Grubun performansı o kadar etkileyiciydi ki, okuldaki etkinliklerde sahne almaya başladılar. Öğretmenler, veliler ve diğer öğrenciler tarafından büyük beğeni topladılar ve grup kendini böylece geliştirmeye devam etti.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap