5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-29-30-31. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 26-27-28-29-30-31 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Topsuz Basketbol Oyunu Metni-1 Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-29-30-31. Cevapları 1. Kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Topsuz Basketbol Oyunu Metni-1 Cevapları
1. Tema: Oyun Dünyası: Oyunların durmasına neden olan bir sorunu, hayal gücü ve yaratıcılıkla fırsata çevirme sürecini anlatarak, zorluklar karşısında çözüm üretmenin ve gerçekliğin sınırlarını zorlamanın önemini vurgular.
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Birinci Kitap
Keşif Yolculuğu
Arkadaşlarınızla oynamaktan zevk aldığınız fiziksel oyunlar nelerdir?
Cevap: Arkadaşlarımla birlikte oynamaktan zevk aldığım oyunlar saklambaç, körebe ve seksek oyunudur.
Oyun oynamak için hiçbir şeyiniz olmasaydı buna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz?
Cevap: Oyun oynamak için hiçbir şeyimiz olmasaydı da her şeyden oyun üretebilirdim. Kafamı yukarı kaldırdığımda bulutları sayar, yoldan geçen arabaların renklerini sayardım.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin ilişkili olduğu kavramları işaretleyiniz.
Cevap:
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
1.“Topsuz basketbol oyunu” fikri nasıl ortaya çıkmıştır ev çocuklar bu fikre nasıl tepki vermiştir?
Cevap: Topun patlamasıyla bu fikir ortaya çıkmıştır. Çocuklar bu fikre çok heyecanlanıp, şaşırarak tepki vermiştir.
2.Metinde geçen “oyunlarda bir sorun varsa bir öğrenme fırsatı da vardır.” cümlesi ne anlama gelmektedir?
Cevap: Sorunlara çözüm bularak yeni şeyler öğrenebiliriz.
3.Mete’nin tedavi olmak için Satürn gezegenini seçmesinin sebebi ne olabilir?
Cevap: Hayal edebilmesi ve bunun bir sınırı olmamasıdır.
4.Siz oyundaki bir çocuk olsaydınız Mani’nin çözümü hakkında ne düşünürdünüz?
Cevap: Ben Mani’nin çözümüne çok heyecanlanırdım. ve ona katılırdım.
5.Çocukların topsuz basketbol oyununu izleyen biri neler düşünebilir? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Çocukların topsuz basketbol oyununu izleyen biri onların sadece koşup zıpladığı bir kargaşa olduğunu düşünebilir. Çünkü ellerinde top olmadığı için dışardan böyle görünebilir.
6.Çocukların oyunda özgür olmaları ne anlama geliyor ? Açıklayınız.
Cevap: Çocukların oyunda özgür olmaları sınır tanımadıkları için daha çok eğlenecekleri anlamına geliyor.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
a. Metindeki bilgilerle deneyimlerinizi ilişkilendirerek Mani’nin kişilik özelliklerinden üçünü belirleyip aşağıdaki alanlara yazınız. Mani’nin bu özelliklere sahip olduğunu metindeki hangi bilgilerden anladığınızı belirtiniz.
Cevap: Mani, hayalperest, çözümcü ve yaratıcı bir çocuktur. Bunları da top kaybolunca pes etmeyip yaratıcı bir şekilde hayal ederek çözmesinden anladım.
- Yaratıcı Problem Çözücü: Top patlayınca “Topsuz Basketbol” fikrini bulur.
- Lider: Şaşkınlıkla karşılanan fikrini bizzat canlandırarak herkesi oyununa ikna eder.
- Pes Etmeyen: “Bir problem varsa bir çözüm de vardı” diyen, zorluklardan yılmayan bir karakterdir.
b. Mani’nin sorunla karşılaştığında nasıl bir tutum sergilediğini hatırlayınız. Onun yaklaşım tarzına göre bir sorunla karşılaştığınızda nasıl davranmanız gerekir? Kendi cümlelerinizle yazınız.
Cevap: Bende Mani gibi bir sorunla karşılaşırsam, o soruna üzülmek yerine Mani gibi çözüm üretmeye çalışır, hayal gücümü ortaya koyardım.
4. Etkinlik
Aşağıda metinden alınan iki cümle verilmiştir.
a. Bu cümlelerde ifade edilenlerin gerçekte yaşanıp yaşanmadığını belirleyiniz.
Cevap: Çocuklar aralarında neşeli bir koşuşturmaya başlamıştır ama Mete Satürn Devlet Hastanesine gitmemiştir o hayal ürünüdür.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları
b. Siz de metni inceleyiniz ve benzer cümleler belirleyip uygun listeye ekleyiniz.
Cevap:
c. Bu listeleri adlandıracak olsanız aşağıdakilerden hangisini seçerdiniz? İşaretleyiniz.
Cevap: Gerçek-Hayal Ürünü
5. Etkinlik
a. Daha önce dinlediğiniz “oyun durdu” ve okuduğunuz ” Topsuz Basketbol Oyunu” metinleri ile ilgili istenen bilgileri yazınız.
Cevap:
b. Yazdığınız bilgilerden hareketle bu metinlerdeki olayların benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.
Cevap:
Benzerlikler:
- Her iki metinde de bir sorun yaşanıyor.
- Kahramanlar sorun karşısında ilk anda olumsuz duygular hissediyor.
- Sorunlar sonunda bir şekilde çözülüyor.
Farklılıklar:
- İlk metinde sorun bilgisayar oyununun bozulması, ikinci metinde ise basketbol toplarının patlaması.
- İlk metinde kahraman üzülüyor, çözümü ailesi buluyor.
- İkinci metinde kahraman üzülmek yerine çözüm arıyor ve kendi hayal gücüyle çözüm üretiyor.
Cevap2: Her iki olay çocukların başından geçmiş ve oyunlar hakkındadır. Farklı olarak ise topsuz basketbol metninde hayali unsurlar. Ayrıca Oyun Durdu metnindeki karakter sayısı, Topsuz Basketbol metnine göre daha azdır.