5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 68-69-70-71-72 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Tema Kontrol Noktası Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71-72. Cevapları 1. Kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


1. Tema Kontrol Noktası Cevapları

1. Tema: Oyun Dünyası: Mangala gibi geleneksel zeka oyunlarını inceleyerek, bu oyunların kültürel mirasımızdaki yerini ve sosyalleşme araçları olarak işlevini keşfeder. Dinlediği metinleri analiz ederek sınıflandırma yapma ve betimleme yapma gibi temel dil becerilerini geliştirir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Birinci Kitap

1. Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.

a. Aşağıdaki görsellerden hangisi mangala oyununu gösteriyor olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları


b. Mangala oyunu nasıl oynanmaktadır?
Cevap: Mangala her oyucunun önünde altışar tane kuyu bulunan ve birer tane geniş kuyusu olan bir tahta oyunudur. Oyunda bulunan 48 taş her kuyuya dörder tane dizilerek oynanmaya hazır hale getirilir. Oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşları sağa doğru, her kuyuya birer taş bırakarak oyunu başlatır. Oyuncu karşı oyuncunun kuyusundaki taşlara denk gelirse ve kuyudaki taşlar çift sayıda olursa oyuncu bu taşların hepsini alır ve kendi büyük kuyusuna koyar.


c. Sizce mangalanın sosyalleşme ve kültür paylaşımı araçlarından biri olarak görülmesinin sebebi nedir?
Cevap: Mangala tarihi bir oyun olması ve iki kişiyle oynanmasından dolayı hem kültürel hem de sosyal açıdan faydalıdır.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

2) a. Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: Anahtar kelime: mangala, kültü ve arkadaşlık.


b. Aşağıda anlamı verilen kelimelerin metnin anahtar kelimelerinden hangilerine ait olduğunu yazınız.
Cevap:

Anlam: Yetenek ve zeka geliştirici, belli kuralları olan, iyi vakit geçirmeye yarayan eğlence. → Mangala

Anlam: Kişinin yatkınlık ve öğrenime bağlı olarak bir işi başarma ve bir işlemi amaca uygun olarak sonuçlandırma yeteneği; maharet.→ Zeka


3) a. Zeka oyunlarından hangileri oynadınız?
Cevap: Zeka oyunlarından satranç ve sudoku oynadım.


b. Oynadığınız bir zeka oyunundaki gözlem ve deneyimlerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap: Satranç oynarken hamleleri düşünerek yapmayı, karşıdaki oyuncunun bir sonraki hamlesini tahmin edebilmeyi, başlangıç noktalarını yakalamayı, açıkları yakalamayı bilmeli ve oyuna bu yönergelerle hakim olmaya çalışmalıyız.


c. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap: Konuşurken dinleyicilerle göz teması kurmak ve akıcı konuşmak gibi güçlü yönlerim var ancak konuşurken beden dilini kullanmakta zorlandığım için bu yönümü geliştirmem gerekir.


Karekodu okutarak “Gizemli Kutu” adlı metni dikkatlice dinleyiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.

a. Köydeki insanların özellikleri nelerdir?
Cevap: Birbirine yardım eden, bilgilerini paylaşan, dayanışma içinde ve bilge insanlardır.


b. Hikmet’in bulmacaları çözerken gösterdiği liderlik ve cesaret hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: ereddüt ederek cesaretini toplaması ve başkalarına ilham vererek kendi yolunu oluşturması, onun doğuştan bir lider ve cesur biri olduğunu gösterir.


5) a. Dinlediğiniz metinden sınıflandırma yapabilmek için ”özellik- nesnellik, öncelik- sonralık, gerçek- hayal ürünü” özelliklerinden birini seçiniz.
Cevap: Öncelik – Sonralık.
Metin, olayların kronolojik bir sırayla anlatıldığı bir hikayedir. Önce gezginin köye gelmesi, sonra kutuyu göstermesi, Hikmet’in bulmacaları çözmesi ve son olarak kutudan çıkanların incelenmesi gibi olaylar belirli bir zaman sırasına göre düzenlenmiştir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları

b. Seçtiğiniz ölçüte göre sınıflandırma yapınız. Sınıflandırmanızı aşağıdaki tablolara yazınız. Buna göre tablolarınızı adlandırınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları


c. Yaptığınız sınıflandırmadan çıkardığınız sonucu yazınız.
Cevap: Nesnel ifadeler herkes tarafından doğru kabul edlen, öznel ifadelerse herkes tarafından kabul edilmek zorunda olmayan ifadelerdir. Metinde hem nesnel hem öznel ifadeler bulunmaktadır.


6) a. Verilen görseldeki kişilerden birini seçiniz. Bu kişiyi betimlemek üzere bir paragraf planlayınız. Planınıza uygun taslak metninizi yazınız.
Cevap:

Planım: Seçtiğim kişiyi fiziksel ve giyim tarzıyla anlatmak.

Taslak Metnim: Seçtiğim kişi dalgalı saçlara uzun ve ince bir dene sahip. Gözlerinde gözlük, üzerinde dizlerinin altına uzanan yeşil bir elbise, elbise üzerinde krem bir ceket ve sağ kolunda bir çanta bulunmakta.


b. Yazmayı bitirdikten sonra paragrafınızı anlatılanların uygunluğu, büyük harflerin ve noktalama işaretlerinin kullanımı açısından gözden geçirip düzenleyiniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları

Okuma Becerisi

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Sesimin daha gür çıkmasına özen göstermeliyim.
  2. Duraksamadan akıcı konuşmalıyım.
  3. Vurgu ve tonlamaya daha çok dikkat etmek.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları1

Yazma Becerisi

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Türkçeyi daha doğru ve etkili kullanmak.
  2. Yazım ve noktalama kurallarına uymak.
  3. Yazılarımda daha düzgün ve anlaşılır cümleler kurmak.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları MEB Yayınları

Dinleme/İzleme Becerisi

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  1. Anlamını bilmediğim kelimelerin anlamlarını güvenilir kaynaktan kontrol etmek.
  2. Dinlerken daha dikkatli olmak.
  3. Not alma becerimi geliştirmek.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları MEB Yayınları1

Konuşma Becerisi

Geliştirmek istediğim becerilerim:

1. Sesimin daha gür çıkmasına özen göstermeliyim.
2. Dinleyicilerle göz teması kurmaya özen göstermeliyim.
3. Konuşurken akıcı olmaya ve duraksamamaya dikkat etmeliyim.


Sonraki Ödevler