6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 17-18-19-20-21-22-23 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Tarihi Eserleri ve Mutfağıyla Ünlü Kentimiz Hatay Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-20-21-22-23. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema: Milli Kültürümüz 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22-23. Cevapları MEB Yayınları
1. Mustafa Kemal Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişiyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.
“Her milletin kendine mahsus gelenekleri, kendine mahsus âdetleri, kendine göre millî hususiyetleri vardır.”
Mustafa Kemal ATATÜRK
Cevap: Her milletin farklı kültürlere sahip olduğunu anlatmak istediğini düşünüyorum.
2. Ülkemizde en çok hangi şehri görmek istersiniz? Neden? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ülkemizde en çok Ankara’yı görmek isterdim. Çünkü Mustafa Kemal Atatürk’ün anıtını ziyaret etmek ve başkentimizi görmek isterdim.
Aşağıdaki numaralandırılmış, karışık hâlde verilen harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğü oluşturmaktadır. Harf gruplarının altında bu sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Hangi numaralı sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili harf grubunun altındaki noktalı yere yazınız. Ardından bu sözcükleri ve bu sözcüklerin anlamlarını, oluşturduğunuz “Benim Sözlüğüm” defterine ekleyiniz.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Amik Ovası’nda yetişen ürünler nelerdir?
Cevap: Kargı bitkisi yetişmektedir.
2. Ney çalgısı, hangi bitkiden yapılmaktadır?
Cevap: Ney çalgısı, kargı adlı bitkinin gövdesinden yapılmaktadır.
3. Hatay, göçmen kuşları gözlemlemek için neden çok iyi bir yerdir?
Cevap: Göçmen kuşları göçleri sırasında ülkemize Hatay’dan girerler bu yüzden gözlemlemek için güzel bir yerdir.
4. Antakya Arkeoloji Müzesinin ülkemiz açısından önemi nedir? Açıklayınız.
Cevap: Antakya Arkeoloji Müzesi dünyanın en zengin ikinci mozaik müzesi olduğu için önemlidir.
5. Metinde Hatay’a ait hangi tarihî doğal güzelliklerin adı geçmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde Hatay’ın İpek böceği yetiştiriciliği, defne yaprağı sabunu, bakırcılar, mozaik eserler ve semercilerin adı geçmektedir.
6. Metinde anlatılanlardan hareketle Hatay’la ilgili bir slogan oluşturunuz.
Cevap: Görmek istersen tarihi güzellikler durma sende Hatay’a gel.
Metinle ilgili cevaplarıyla birlikte iki soru hazırlayınız. Sorularınızı arkadaşlarınıza yöneltiniz.
1. Soru: Göçmen kuşlar ülkemizden ne tarafa doğru giderler?
Cevabı: Göçmen kuşlar Avrupa’ya ve Asya’nın batısına doğru giderler.
2.Soru: Mozaik müzesindeki, mozaiklerde nelere yer verilir.
Cevabı: Mozaik müzesindeki, mozaiklerde mitolojik, dini ve gündelik olaylara yer verilmiştir.
a. Aşağıdaki cümlelerde “bahçe” sözcüğüne getirilen ve kırmızı renkle yazılan ekleri inceleyiniz. Daha sonra bu eklerin görevini açıklayınız.
Cevap: Kelimeye iyelik (aitlik) anlamı vermiştir.
b. Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
-m -leri -si -(i)niz -(u)muz -n
• Benim şapka m kırmızı.
• Bizim okul umuuz sahile yakın.
• Onun kedi si sürekli oyun oynuyor.
• Senin hediye n çok güzeldi.
• Onların defter leri rengârenkti.
• Sizin görev iniz çok kutsal.
c. b maddesinde yazdığınız ekler olmasaydı cümlelerin anlamı nasıl etkilenirdi, değişirdi?
Cevap: Bu ekler olmasaydı cümlelerin kime söylendiğinin anlamı belli olmazdı.
a. Aşağıda, ülkemizde bir şehirle özdeşleşmiş bir yer, tarihî eser veya ürün adı yer almaktadır. Bunlardan ve harf ipuçlarından hareketle şehirlerimizi bularak eksik harfleri yazınız.
Cevap:
b. Etkinliğin a. maddesinde bulduğunuz şehirlerin yerlerini aşağıdaki Türkiye haritasında belirleyiniz. Her şehrin karşısındaki harfi, haritada belirlediğiniz alana yazınız. “Bursa”nın yeri örnek olması için haritada gösterilmiştir.
Cevap:
c. Siz de gezip gördüğünüz ya da çevrenizde bulunan bir yer veya tarihî eserle ilgili bilgilerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İstanbul’un Fatih ilçesinde yer alan, Sanki Yedim Camisini gezmiştim. Bu camii Osmanlı döneminde yapılan bir ibadethanedir. Bu camiyi yapan kişinin sanki yedim diyerek biriktirdiği parayla bu camiyi yaptırdığı rivayet edilir.
Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden yararlanarak yaşadığınız şehri tanıtan bir konuşma yapınız.
Cevap: Ben İstanbul’da yaşıyorum. İstanbul tarihi eserleriyle, güzellikleriyle ve kalabalığıyla bilinen bir şehirdir. Geçmişten kalan bir sürü yapısı ve farklı kültürlerin bir arada olduğu bir şehirdir.
Aşağıya, “yurt sevgisi” temalı bir şiir yazınız. Şiiriniz için bir başlık bulunuz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Ay yıldızın altında
Yaşarız insanca
Vatanca toprakça
Yaşarız insanca
Bin cihana değişmem
Benim güzel yurdumu
Verseler dünyaları
Vermem ben yurdumu
Hikâyesi olan bir türkü belirleyiniz. Türkünün hikâyesini öğreniniz.
Cevap: Aşık Veysel’in güzelliğin on para etmez türküsü, karısının bir gece vakti onu terk etmesi üzerine yazdığı bir türküdür.
Karamanoğlu tükçe için çok önemli çalışmalar yapmıştır.Türkçe’mizi konuşarak Türkçe’mize değer katmıştır uluslararası bilinirliğini arttırmıştır.Harika
Mrb çok hoşuma gitti
. Devam edin çok yardımcı oluyor güzelmiş tavsiye ederim
Çok sağolun bana yardımcı oluyorsunuz
Çok katkı sağladı teşekürler
çok iyi olmuş ama 1. etkinliğin b bölümünü yapmamışsınız bunun dışında güzeldi
çok güzel cevaplarım hep doğru oluyor ellerinize sağlık çok güzel olmuş♡❤
Harika bir site yardımcı oldu tavsiye ederim
Çocuğum için çok yararlı bir site sağol un
Harika Bir site yardımcı oldu
Bana çok yardımcı oldu çok iyi
Sağ olun sizin sayenizde cevabı öğreniyorum Allah razı olsun
Çok güzel çok teşekkürler.
Çok takıldığım bir şey için sağol
Yardımınız çok teşekkür ederim
çok güzel bir uygulama
Bana çok lazım oluyor kullanmazsam ödev yapamıyorum