Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 3 Aralık 2024 - Yazar: Sena

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83-84. Cevapları Özgün Yayıncılık

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83-84. Cevapları Özgün Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 78-79-80-81-82-83-84 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Okumak Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-80-81-82-83-84. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Okumak Metni Cevapları

3. Tema: Okuma Kültürü 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84. Cevapları Özgün Yayıncılık


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları Özgün Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

Neden kitap okumanız gerektiğini hiç düşündünüz mü? Bu sorunun cevabını defterinize kısaca not alınız. 
Cevap: Hayal dünyamızın gelişmesi, kelime haznemizin artması ve kendimizi geliştirmek için kitap okumalıyız.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Özgün Yayıncılık

1. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde bazı kelimeler koyu yazılmıştır. Bu kelimelerin eş anlamlılarını bularak örnekteki gibi yeni cümleler kurunuz.
Cevap:

1. İnsanı insanlaştıran etkenler arasında okumanın büyük önemini kim yadsıyabilir?
→ Teyzemin üzerimdeki emeğini nasıl inkâr edebilirim? 

2. Harfleri belleyip kitap ya da gazete yapraklarına ister sesli ister sessiz, göz gezdirmeyi okuma sayacak mıyız?
→ Okuduğu kitabın her sayfasını öğrenmiş.  

3. Hiç kimse yazılanların tümünü okuyamayacağına göre sınırlıdır insanın ele alacağı yapıtlar ve yayınlar.
→ En sevdiğim şairin tüm eserlerini ezbere biliyorum. 

4. Okumanın ereği bilgi depolama değil de kafanın yargı gücünü artırmak ise insanın belirli sayıda yapıt çerçevesini aşamayacağı kesin.
→ Asıl amacım başarılı bir cerrah olmak. 

5. Mallarme’nin Deniz Meltemi’nde düşlediği üzere kimse okuyamaz kitapların tümünü.
→ Hayallerimin ilk sırasında dünyayı gezmek var. 

6. Seksen sekiz yaşında gözlerini yuman André Gide son yıllarında şöyle yakınıyordu.
→ Canı sıkıldığı için sızlanıp duruyordu


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Özgün Yayıncılık

2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Yazar, okuma eylemini nasıl tanımlamıştır?
Cevap: Bir başkasının yardımı ile düşünmek şeklinde tanımlamıştır.


2. Yazarın “Okumanın ereği bilgi depolama değil de kafanın yargı gücünü artırmak ise insanın belirli sayıda yapıt çerçevesini aşamayacağı kesin.” cümlesinden hareketle okumanın temel amacını söyleyiniz.
Cevap: Bilgiyi depolamakla yetinmeden, hafızamızda bu bilgiyi geliştirmektir.


3. Metinde yazar, kendi düşüncelerinin inandırıcılığını artırmak için kimlerin sözlerini öne sürmüştür?
Cevap: Yazar, André Gide, Royer Collard, Victor Hudo ve Montesquieu’den sözlerini öne sürmüştür.


4. Yazarın klasik ve çağdaş olarak nitelendirdiği eserler hangileridir?
Cevap: Yazar klasik olarak nitelendirdiği eserlerin toplumumuzun sorunlarını kavrayamayan, çağdaş olarak nitelendirdiği eserlerin yenilik getirenler olarak belirtmiştir.


5. Montesquieu’nun cümlesinde ne anlatılmak istenmektedir? Onun düşüncelerine katılıyor musunuz?
Cevap: Bu cümlede okumanın her türlü üzüntü ve hayatın kötü yanlarına iyi gelerek, üzüntüleri giderdiği anlatılmak istenmiştir.


6. Metinden alınan “Her yazar herkese seslenemediği gibi, herkes her yazarın sesini duyamaz. Ve Mallarme’nin Deniz Meltemi’nde düşlediği üzere kimse okuyamaz kitapların tümünü.” cümlelerinde ne anlatılmaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Her yazarın tüm okurlara seslenemeyeceğini her okurun da her yazarın derinliğini anlayamayacağını anlatmak istemiştir. Çünkü her okur her yazarın derinliğini ve dilini anlayamaz.


3. Etkinlik

Aşağıya metinle ilgili iki soru yazınız ve bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap:

Metinden anlatılanlara katılıyor musunuz? 
→ Metinde anlatılanlara katılıyorum. Çünkü bende her okurun her yazarın derinliğini anlayamayacağını düşünüyorum.

Metindeki okumakla ilgili düşüncelere katılıyor musunuz?
→ Metindeki okumakla ilgili düşüncelere katılıyorum. Kitap okudukça geliştiğimizi, derinliğimizin ve algımızın genişleyerek bilinçlendiğimizi düşünüyorum.


4. Etkinlik

Sohbet (söyleşi) türüyle ilgili aşağıda verilen ifadeler doğru ise yanındaki kutuya “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Özgün Yayıncılık


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Özgün Yayıncılık

5. Etkinlik

Metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini aşağıya yazınız.
Cevap:

Konu: Okumanın amacı.

Ana Fikir: Okumanın hayal gücünü çoğalttığı.

Yardımcı Fikir: Okumanın insanı insan yaptığı.

Yardımcı Fikir: Okumanın başkasının düşünceleri olduğu.

Yardımcı Fikir: Okumanın yargı gücünü arttırdığı.

Yardımcı Fikir: Sadece klasiklerden okuyarak çağımız ve günümüzü anlayamayacağımız.


6. Etkinlik

Metne farklı başlıklar öneriniz.
Cevap: OKUMANIN FAYDASI


7. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde hangi anlam ilişkisinin olduğunu tespit edip uygun kutucukla eşleştiriniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Özgün Yayıncılık


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları Özgün Yayıncılık

8. Etkinlik

Defterinize “Bir başkasının yardımı ve desteği ile düşünmedir okumak.” cümlesini açıklayan bir yazı yazınız. 

Yazınızın giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinde neler anlatacağınızı önceden planlayınız. Yazınızı bu plan doğrultusunda oluşturunuz. 

Yazınızda öne süreceğiniz fikirleri metin, grafik, animasyon, ses, müzik, video gibi kaynaklardan herhangi biri ile destekleyiniz.
Cevap: Okumak kafamızda oluşturduğumuz bilgi ve sorulara cevap aramak, kimi zaman bu bilgileri yenileriyle yer değiştirmek, yeni bilgiler keşfetmek ve benliğimizi geliştirmektedir.


9. Etkinlik

Nasıl abur cubur yiyen, mide fesadına uğrarsa her eline geçen kitabı rastgele okuyan, sindirmeden okuyan kimse de giderek kafa fesadına uğrar. Uğraş dışındaki okumaktan beklenilen, usun işlemesi, duyguların incelip olgunlaşmasıdır. Okumaktan amaç; kendimizi, çevremizi, toplumumuzu ve evrendeki yerimizi kavramaktır. Cevdet YALÇIN

a) Yukarıdaki paragraf, İhsan Akay’ın “Okumak” adlı metnindeki hangi paragrafla anlamca aynı doğrultudadır, açıklayarak iki yazarın “okumak” eylemine bakış açılarını karşılaştırınız.
Cevap: Verilen paragraf ile metnin üçüncü paragrafı aynı anlam doğrultusuna sahiptir. Yazarlar her şeyi okumanın değil seçerek okumanın yararlı olacağını savunmaktadır.


b) İhsan Akay’ın “çok okumak değil özümseyerek okumak” fikrine katılıyor musunuz? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Sınıfta eleştirel konuşma yöntemini uygulayınız. (Bu yöntemde bir öğrencinin fikrini diğer bir öğrenci gerekçe sunarak eleştirmelidir.)
Cevap: Bu fikre katılıyorum. Çünkü önemli olanın sadece okumak olması değil, önemli olanın içimize işleyerek, ders çıkarıp, öğrenerek ve geliştirerek okumak olduğunu düşünüyorum.


10. Etkinlik

Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen çekimli fiillerin yanına, bu fiilin aldığı kipin numarasını yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları Özgün Yayıncılık


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Özgün Yayıncılık

11. Etkinlik

a) Aşağıdaki duvar yazısını ve karikatürü inceleyiniz. Verdikleri mesajları altlarına yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Özgün Yayıncılık


b) İncelediğiniz karikatürden yola çıkarak, karikatüristin iletisini nasıl sunduğunu, çiziminde nelere dikkat ettiğini belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap: Karikatürist iletisini az söz, az resimle öz bir şekilde anlatmıştır. Günümüz gençlerine doğru bir şekilde hitap etmeye dikkat etmiştir.


Gelecek Derse Hazırlık

Sizi çok etkileyen (mutlu eden, öfkelendiren, hüzünlendiren, şaşırtan…) bir olayı şiirle anlatınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Özgün Yayıncılık1



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap