Anasayfa Kitap Cevapları
27 Kasım 2023, 0:41 - Demir Yazdı

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR DİKEY Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR DİKEY Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR DİKEY Yayıncılık

Diğer Kitap.

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları ATA Yayıncılık

ATA YAYINLARI

8.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları


İçindekiler

1. ÜNİTE: MEVSİMLER VE İKLİM

  • 1. Mevsimlerin Oluşumu Cevapları Sayfa 12-13-14-15-16-17

  • 2. İklim ve Hava Hareketleri Cevapları Sayfa 18

  • Hava Olayları Cevapları Sayfa 18-19-20-21-22

  • Meteoroloji Cevapları Sayfa 23

  • Hava Tahminlerinin Günlük Yaşama Etkileri Cevapları Sayfa 23

  • İklim Cevapları Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31

  • 1.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 32-33-34-35-36

 

2. ÜNİTE: DNA VE GENETİK KOD

1. Dna ve Genetik Kod Cevapları Sayfa 38-39-40-41

Dna’nın Kendini Eşlemesi Cevapları Sayfa 42-43

Kalıtım İle İlgili Kavramlar Cevapları Sayfa 44-45-46-47-48-49

Akraba Evlilikleri Cevapları Sayfa 50-51-52

3. Mutasyon ve Modifikasyon Cevapları Sayfa 53

Mutasyon Cevapları Sayfa 53-54

Modifikasyon Cevapları Sayfa 55

Mutasyon İle Modifikasyon Arasındaki Farklar Cevapları Sayfa 56

4. Adaptasyon (çevreye Uyum) Cevapları Sayfa 57

Adaptasyon Cevapları Sayfa 57-58-59

Doğal Seçilim Cevapları Sayfa 60-61

5. Biyoteknoloji Cevapları Sayfa 62-63-64-65-66

Biyoteknolojinin Uygulama Alanları Cevapları Sayfa 67

Biyoteknolojinin Olumlu Etkileri Cevapları Sayfa 67

Biyoteknolojinin Olumsuz Etkileri Cevapları Sayfa 68-69-70-71-72

2.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 73-74-75-76

 

3. ÜNİTE: BASINÇ

  • 1. Basınç Cevapları Sayfa 78

  • Katı Basıncı Cevapları Sayfa 78-79-80-81

  • Sıvı Basıncı Cevapları Sayfa 82-83

  • Açık Hava Basıncı Cevapları Sayfa 84-85-86

  • Ç. Basıncın Günlük Yaşam ve Teknolojideki Uygulamaları Cevapları Sayfa 87-88-89-90-91-92-93-94

  • 3.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 95-96-97-98

 

4. ÜNİTE: MADDE VE ENDÜSTRİ

  • 1. Periyodik Sistem Cevapları Sayfa 100-101-102-103-104-105-106

  • 2. Fiziksel ve Kimyasal Değişimler Cevapları Sayfa 107

  • Fiziksel Değişimler Cevapları Sayfa 107-108

  • Kimyasal Değişimler Cevapları Sayfa 109-110

  • 3. Kimyasal Tepkimeler Cevapları Sayfa 111-112-113-114

  • 4. Asit ve Bazlar Cevapları Sayfa 115

  • Asit ve Bazların Genel Özellikleri Cevapları Sayfa 115-116-117-118-119-120-121

  • Asit ve Bazların Madde Üzerindeki Etkileri Cevapları Sayfa 122-123

  • Asit Yağmurları Cevapları Sayfa 124-125

  • 5. Maddenin Isı İle Etkileşimi Cevapları Sayfa 126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142-143

  • 6. Türkiye’de Kimya Endüstrisi Cevapları Sayfa 144-145

  • Türkiye’de Kimya Sektörünün Gelişimi Cevapları Sayfa 146-147

  • Kimya Endüstrisinde Meslek Dalları ve Kimya Endüstrisine Katkı Sağlayan Kuruluşlar Cevapları Sayfa 148-149-150-151-152

  • 4.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 153-154-155-156-157-158

 

5. ÜNİTE BASİT MAKİNELER

  • 1. Basit Makineler Cevapları Sayfa 160

  • Makaralar Cevapları Sayfa 161-162-163-164-165

  • Kaldıraçlar Cevapları Sayfa 166-167-168-169-170

  • Eğik Düzlem Cevapları Sayfa 171-172-173

  • Ç. Çıkrık Cevapları Sayfa 174

  • Dişli Çarklar Cevapları Sayfa 175

  • E. Kasnaklar Cevapları Sayfa 175-176-177-178-179-180

  • 5.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 181-181-182-183-184

 

6. ÜNİTE: ENERJİ DÖNÜŞÜMLERİ VE ÇEVRE BİLİMİ

  • 1. Besin Zinciri ve Enerji Akışı Cevapları Sayfa 186-187-188-189-190-191-192-193

  • 2. Enerji Dönüşümleri Cevapları Sayfa 194

  • Fotosentez Cevapları Sayfa 194-195-196-197-198-199

  • Solunum Cevapları Sayfa 200-201-202-203

  • 3. Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları Cevapları Sayfa 204

  • Madde Döngüleri Cevapları Sayfa 204-205

  • Çevre Sorunları Cevapları Sayfa 206-207-208-209-210

  • Ekolojik Ayak İzi Cevapları Sayfa 211-212-213-214

  • 4. Sürdürülebilir Kalkınma Cevapları Sayfa 215

  • Kaynakların Tasarruflu Kullanımı Cevapları Sayfa 215

  • Geri Dönüşüm Cevapları Sayfa 216-217-218-219-220-221-222

  • 6.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 223-224-225-226-227-228

 

7. ÜNİTE: ELEKTRİK YÜKLERİ VE ELEKTRİK ENERJİSİ

  • 1. Elektrik Yükleri ve Elektriklenme Cevapları Sayfa 230-231-232-233

  • Sürtünme İle Elektriklenme Cevapları Sayfa 234

  • Dokunma İle Elektriklenme Cevapları Sayfa 235

  • Etki (tesir) İle Elektriklenme Cevapları Sayfa 236-237

  • 2. Elektrik Yüklü Cisimler Cevapları Sayfa 238

  • Topraklama Cevapları Sayfa 239-240

  • 3. Elektrik Enerjisinin Dönüşümü Cevapları Sayfa 241

  • Elektrik Enerjisinin Isı ve Işık Enerjisine Dönüşümü Cevapları Sayfa 241-242-243

  • Elektrik Enerjisinin Hareket Enerjisine Dönüşümü Cevapları Sayfa 244

  • Elektrik Enerjisi Nasıl Üretilir? Cevapları Sayfa 245-246-247

  • Elektrik Enerjisinin Bilinçli Kullanılmasının Önemi Cevapları Sayfa 248-249-250-251-252-253

  • 7.Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 254-255-256-257


 

Mevsimlerin Oluşumu Cevapları

1. ÜNİTE MEVSİMLER VE İKLİM: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları  SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim 1-1

Yukarıdaki görselde Dünya’nın Güneş etrafındaki konumları gösterilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Dünya hangi konumda iken Kuzey yarım kürede bulunan Yengeç dönencesine, Güneş ışınları öğle vakti dik açı ile düşer? Açıklayınız.
Cevap: Dünya A konumunda iken Kuzey yarım kürede bulunan Yengeç dönencesine, Güneş ışınları öğle vakti dik açı ile düşer.


2) Dünya, C konumunda iken hangi yarım küre yüzeyine daha fazla ısı enerjisi oluşur? Açıklayınız.
Cevap: Dünya, C konumundayken Güneş ışınları dik bir açı ile gelir. Bu nedenle Güney yarım küre yüzeyine daha fazla ısı enerjisi oluşur.


3) Dünya, hangi konumda iken gece ve gündüz süreleri her yerde eşit olur? Açıklayınız.
Cevap: Dünya B ve D konumlarında iken (23Eylül, 21Mart) gece ve gündüz süreleri her yerde eşit olur.


4) Dünya, C konumunda iken Kuzey yarım kürede gölge boyunun daha uzun olmasının sebebi sizce ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Dünya, C konumunda iken Güneş ışınları eğik bir açı ile düşer. Bu nedenle gölge boyu daha uzun olur.


5) Dünya hangi konumda iken Kuzey yarım kürede en uzun gece yaşanır? Açıklayınız.
Cevap: Dünya C konumunda iken (21 Aralık) Kuzey yarım kürede en uzun gece yaşanır.


İklim ve Hava Hareketleri Cevapları

1. ÜNİTE MEVSİMLER VE İKLİM: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları  SDR Dikey Yayıncılık

Sıra Sizde

Çevrenizdeki hava değişimlerini bir hafta boyunca gözlemleyiniz. Hava durumuyla ilgili ‟açık, bulutlu, yağmurlu, dolu yağışlı, kar yağışlı, rüzgârlı” gibi değişkenleri “✔” işareti koyarak, sıcaklığı ise termometreyle ölçerek aşağıda verilen örnekteki gibi tabloya her gün aynı saatte kaydediniz. 
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları  SDR Dikey Yayıncılık


İklim Cevapları

1. ÜNİTE MEVSİMLER VE İKLİM: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Sonraki Ödev:  8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 212-216-217-218. Cevapları Ata Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Hava olaylarının neler olduğunu, nasıl oluştuğunu ve bunların günlük yaşantımıza olan etkilerini inceledik. Peki, iklim nedir? Hava olayları ve iklim aynı kavramlar mıdır?
Cevap: İklim havanın değişim durumudur. Hava ve iklim birbirinden farklı kavramlar olsa da birbirlerini tamamlarlar. İklimler uzun süren belli zamanlarda değişen olaylardır. Hava durumu günlük veya saatlik değişebilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Tablo 1-1’i inceleyerek iklim ve hava olayları arasındaki farkı arkadaşlarınız ile tartışınız.
Cevap: İklimler uzun süren belli zamanlarda değişen, tahminleri yılları alan ve kesin olaylardır. Hava durumu günlük veya saatlik değişebilen, tahmini bilgilerdir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Araştırınız

Küresel iklim değişikliğinin önlenmesi amacıyla pek çok ülke, çevreye son derece zararlı olan kömür gibi fosil yakıt kullanımını azaltmaya çalışmaktadır. Pek çok ülke bu alanda önlemler alırken acaba siz, bireysel olarak sera gazlarının salınımını önlemek amacıyla neler yapabilirsiniz?
Bu konuda bir araştırma yaparak sunu hazırlayınız. Sunumunuzu sınıftaki arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sera gazlarının salınımını önlemek için, kullandığımız ampulleri tasarruflu ampullerle değiştirerek karbondioksit salınımını azaltabilir, bisiklet kullanarak araçların kullanımını azaltabilir, geri dönüşümü destekleyebilir ve çöplerimizi azaltabiliriz.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim 1-2

1) Aşağıda iklim ve hava olaylarına ait özellikler karışık olarak verilmiştir. İklime ait özelliklerin harflerini iklim kutusunda verilen bölümlere, hava olaylarına ait özelliklerin harflerini hava olayları kutusunda verilen bölümlere yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları  SDR Dikey Yayıncılık


2) Aşağıda verilen kavramlardan anlamlı cümleler kurunuz. Kurduğunuz cümleleri aşağıdaki alana yazınız.
Cevap:

  • Klimatoloji verilerine göre çok yakında su seviyesi artış gösterecek.
  • Klimatologların bu yılkı araştırma raporlardı yayınlandı.
  • Meteorolojilere göre hava yarın yağışlı.
  • Canlı yayındaki meteorolog kasırga uyarısında bulundu.
  • Televizyon kanalında Akdeniz bölgesi için yeni hava tahminlerinde bulundu.
  • Sanayi devrimi sonrası sera gazlarında inanılmaz artış oldu.

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Sizce yukarıda bahsetmiş olduğumuz kişiler, neden bir ürün geliştirme ihtiyacı duymuşlardır?
Cevap: İnsanları Güneş’in zararlı etkilerinden korumak için geliştirmişlerdir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

TASARLAYALIM

Bu bölümde sizden ‟MEVSİMLER VE İKLİM” ünitesi ile ilgili günlük hayattan bir ihtiyaç veya problemi tanımlayıp bu problemin çözümüne yönelik günlük hayatta kullanılan veya karşılaşılan araç, nesne veya sistemleri geliştirmeye yönelik bir model tasarlamanız istenmektedir.
Modelinizi tasarlarken modelinizin maliyetinin düşük olmasına, kolay ulaşılabilir malzemeleri tercih etmeye, süreye ve özgün olmasına dikkat ediniz. 
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları  SDR Dikey Yayıncılık


 

1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları

1. ÜNİTE Ölçme Ve Değerlendirme Çalışmaları: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

A. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1) Dolanma düzlemi nedir? Açıklayınız.
Cevap: Gök cisimlerinin kendi etrafında veya başka bir gök cisminin etrafında dönerken izlediği yörüngeye dolanma düzlemi denir.


2) Mevsimlerin oluşma nedenleri nelerdir? Belirtiniz.
Cevap: Mevsimler, Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi nedeniyle oluşur.


3) Eksen eğikliğinin sonuçları nelerdir? Belirtiniz.
Cevap:

  • Güneş ışınlarının değişimi,
  • Mevsimlerin oluşumu,
  • Gölge boylarının değişimi gibi örnekler verilebilir.

4) Dünya’nın hareketleri ve bu hareketlerin sonucunda oluşan değişiklikler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Dünya günlük ve yıllık olarak hareket eder. Günlük hareketinde gece ve gündüz, yıllık hareketinde 4 farklı mevsim oluşur.


5) Günlük değişen hava olayları nelerdir? Belirtiniz.
Cevap: Günlük değişen hava olaylarına yağmur, nem, rüzgar, kar gibi örnekler verebiliriz.


6) Rüzgâr nasıl oluşur? Açıklayınız.
Cevap: Rüzgar, ısınma ve soğumanın yeryüzünde oluşturduğu basınç ve havanın yer değiştirmesi ile oluşur.


7) İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklayınız.
Cevap: İklim, uzun süreler aynı seyirde devam eden, kesin sonuçlar verir. Hava olayları, değişkenlik gösteren ve tahmini sonuç gösteren hava olaylarıdır.


8) Meteorolojinin günlük yaşama etkilerini kısaca açıklayınız.
Cevap: Meteoroloji günlük hava tahminleri ile nasıl giyinmemiz gerektiğine, ne zaman yolculuk yapabileceğimize, açık alandaki aktivitelerimizi ne zaman yapmamız gerektiğine yardımcı olur.


9) İklim bilimi ve iklim bilimci kavramlarını kısaca açıklayınız.
Cevap: İklim bilimi; iklimlerin insanlar ve çevrenin üzerindeki etkilerini inceler. İklim bilimci, İklim bilimi ile ilgilenen kişilere denir.


10) Küresel iklim değişikliğinin nedenleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Küresel iklim değişikliğinin nedenleri;

  • Fosil yakıtların kullanımının artması.
  • Sanayileşme.
  • Ormanların yok edilmesi ve benzeri olaylardır.

B. Aşağıda çerçeve içerisinde bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerden uygun olanları kullanarak cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap:

1) Dünya’nın dönme ekseni 23º 27′ bir açı ile eğik durmaktadır.
2) Mevsimlerin oluşumunun nedenlerinden biri de eksen eğikliği dir.
3) 21 Aralık tarihinde Güneş ışınları, Güney yarım küre yüzeyine daha fazla ısı enerjisi aktarır.
4) Dünya’nın, yıllık hareketini yaparken izlediği yol elips şeklindedir.
5) Havanın yapısında azot, oksijen ve karbondioksit gibi gazlar bulunur.
6) Yatay yönlü hava hareketlerine rüzgar denir.
7) Ülkemizde görülen iklimlerden biri de Karadeniz iklimidir.
8) Havanın yapısında bulunan ve güneş ışığını tutan gazlardan biri de metan gazıdır.
9) Sera etkisine neden olan gazların sebep olduğu küresel sıcaklık artışı, küresel iklim değişikliği olarak adlandırılır.
10) Sera gazlarının atmosferdeki miktarının artmasına fosil yakıt kullanımı neden olur.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

C. Aşağıdaki bilgiler doğru ise yay ayraç içine “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:

1) (D) Ekvator düzlemi ile Dünya’nın dolanma düzlemi çakışık değildir.
2) (Y) Güneş ışınları yıl içerisinde sadece bir yarım küreye dik olarak düşer.
3) (D) Güneş ışınlarının düşme açısı, yeryüzüne aktarılan ısı enerjisini etkiler.
4) (Y) Gece ve gündüz sürelerinde farklılık yaşanması, dolanma düzleminin uzunluğundan kaynaklanmaktadır.
5) (D) Atmosferdeki su buharı miktarına, nem adı verilir.
6) (D) Günlük sıcaklık farkları, rüzgârların oluşum sebeplerindendir.
7) () Hava olayları, günlük hayatı her zaman olumsuz etkiler.
8) (Y) İklim; dar bir bölgede, uzun sürede değişen ortalama hava koşullarıdır.
9) (D) İçilebilir su kaynaklarının azalması, küresel iklim değişikliğinin sonuçlarındandır.
10) (Y) Küresel iklim değişikliği, gelişmekte olan ülkeleri ilgilendiren bir durumdur.


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1) 20 Mayıs 2018’den, 20 Mayıs 2019’a kadar Güneş ışınları Ekvator çizgisine kaç kez dik olarak gelir?
Cevap: B) 2


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları

2) Türkiye, Kuzey yarım kürede; Avustralya ise Güney yarım kürede bulunmaktadır. Buna göre Dünya hangi konumdayken Türkiye’de yaz, Avustralya’da kış mevsimi yaşanır? 
Cevap: D) 3 – 3


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3) Aşağıda verilenlerden hangisi, Dünya’nın yıllık hareketinin bir sonucudur?
Cevap: C) Mevsimlerin oluşumu


4) “Yeryüzüne aktarılan ısı enerjisi, Güneş’ten yayılan ışık ışınlarının düşme açısının artmasına bağlı olarak artar.” diyen bir araştırmacı, görüşünü kanıtlamak için; Yukarıda verilenlerden hangi ikisini yaparsa amacına daha net ulaşabilir?

I. 21 Haziran tarihinde, Yengeç dönencesinde çalışma yapmak
II. 21 Haziran tarihinde, Oğlak dönencesinde çalışma yapmak
III. 23 Eylül tarihinde, Ekvator’da çalışma yapmak
IV. 21 Aralık tarihinde, Oğlak dönencesinde çalışma yapmak
Cevap: A) I ve II


5) Dünya’ya gelen Güneş ışınları, yukarıdaki görselde gösterilmiştir. Buna göre; Verilenlerden hangileri doğrudur?
I. Kuzey yarım küre yüzeyinde oluşan ısı enerjisi daha fazladır.
II. Güney yarım kürede yaz mevsimi başlangıcı olabilir.
III. Kuzey yarım kürede dolu yağışı gözlemlenebilir.
Cevap: B) I ve III


6) Aşağıda verilenlerden hangisi, Dünya’yı paralel olarak iki eş parçaya ayırdığı varsayılan hayali çizginin adıdır?
Cevap: B) Ekvator çizgisi


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

7) Aşağıda bazı tarihler verilmiştir. Bu tarihlerden hangilerinde tüm Dünya’da gece ve gündüz eşitliği yaşanır?

I. 21 Aralık
II. 21 Haziran
III. 23 Eylül
IV. 21 Mart
Cevap: D) III ve IV


8) Yukarıda görselleriyle birlikte verilenlerden hangileri hava olaylarına örnek gösterilebilir?
Cevap: D) I, II ve III


9) Aşağıda verilen seçeneklerden hangisi iklime ait bir özelliktir?
Cevap: D) Ortalama hava olaylarıdır.


10) Aşağıda verilenlerden hangisi, gözlem ve analizler sonucu hava tahmininde bulunan bilim insanına verilen isimdir?
Cevap: B) Meteorolog


11) İklime ait özellikleri şöyle sıralayabiliriz: Yukarıda iklime ait özellikler verilmek istenmiş fakat bir tanesinde hata yapılmıştır. Buna göre kaç numaralı açıklamada yanlışlık yapılmıştır?

I. Geniş bir bölgede etkilidir.
II. Tahminî sonuçlardır.
III. En az 35-40 yıllık ortalamalardır.
IV. Çok uzun zaman içerisinde değişiklik gösterebilir.
Cevap: B) II


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

12) Aşağıda verilenlerden hangisi, atmosferdeki karbondioksit miktarını artırmaz?
Cevap: C) Güneş enerjisi


13) (..) Yukarıda verilenlerden hangileri, küresel iklim değişikliğinin sonuçları arasında yer alabilir?
Cevap: D) I, II ve III


14) Hükûmetlerarası İklim Değişikliği Paneli’ne (IPCC) göre atmosferdeki sera gazlarının artmasına sebep olan en önemli etken insan faktörüdür.

Yukarıda verilenlerden hangileri, atmosferde biriken sera gazı oranını artıran, insan faktörlerindendir?
Cevap: B) I ve III


15) Yeryüzüne yakın su buharı, sıcaklık donma noktasının altına düştüğünde sıvı hâle geçmeden direkt küçük buz kristallerine dönüşür. Oluşan bu buz kristallerine ……….. denir.

Yukarıdaki noktalı yere aşağıdakilerden hangisi yazılmalıdır?
Cevap: B) Kırağı


DNA ve Genetik Kod Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 38-41-42-43. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yeni doğan bir bebeğin anne ve babasına benzediğinin ve bu benzerliğin tesadüf olmadığının bilinmesi insanlık tarihî kadar eskidir. Peki, bu benzerliğin sebebi ne olabilir?
Cevap: Bu benzerliğin sebebi DNA ve gen aktarımıdır.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Neler Gözlemlediniz

Karşı zinciri tamamlarken nelere dikkat ettiniz? Açıklayınız.
Cevap: Kurallı bir şekilde yapmaya özen gösterdim.

DNA modelinizde bulunan şeker molekülünün sayısı hangi molekülün sayısına eşittir? Açıklayınız.
Cevap: Şeker molekülünün sayısı fosfat molekülünün sayısına eşittir.

Oluşturduğunuz DNA modelinde kaç tane timin bazı kullandınız? Nedenini açıklayınız.
Cevap: 4 tane timin bazı modeli kullandık.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bölünen bir hücreden oluşan iki yeni hücre, ana hücredeki kalıtsal bilgileri taşımaktadır. Bölünme sonucu oluşan yeni hücreler, ana hücre ile nasıl benzer kalıtsal bilgileri taşıyor olabilir? Kalıtsal bilgilerin taşınmasında DNA’nın rolü nedir?
Cevap: Gen sayesinde ana hücreyle benzer kalıtsal bilgileri taşır. Gen kromozom ve DNA’nın parçasıdır. DNA üzerinde bulunan kalıtsal genler sayesinde bilgiler taşınır. DNA yönetim özelliğine sahiptir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim

1) Aşağıdaki model üzerinde verilen noktalı yerlere uygun kavramları yazarak modeli tamamlayınız
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


2) DNA ile ilgili olarak aşağıdaki tabloda verilen ifadeler doğru ise karşısına ‟D”, yanlış ise ‟Y” yazarak cevaplayınız.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


Mutasyon ve Modifikasyon Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yanda verilen görselleri inceleyiniz. İki alyuvardaki şekil farklılığının nedeni ne olabilir?
Cevap: Bunun sebebi canlıların yapısında meydana gelen mutasyondur.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Aşağıda verilen arı görsellerini inceleyiniz. Sizce kraliçe arı neden daha büyük, işçi arı neden daha küçüktür? Bu durumun arıların beslenmesi ile ilgisi var mıdır?
Cevap: Bunun sebebi arıların beslenme şekilleridir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim

Aşağıda verilen kavramları tanımlayınız.

Mutasyon: Genlerin yapısında meydana gelen değişikliklerdir.

Modifikasyon: Genlerin işleyişinde meydana gelen değişiklik modifikasyondur.


Akraba Evlilikleri Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50-51-52. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim

1) Aşağıda sağ tarafta kalıtımla ilgili kavramların karışık olarak verilen harflerini, karşılarındaki kutucuklara düzelterek yerleştiriniz. Numaralandırılmış kutucuklardaki harfleri şifre kutusuna sıralayınız.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

2) Bezelye bitkisinde uzun boy aleli “U”, kısa boy aleli ise “u” ile gösterilmektedir. Buna göre aşağıda verilen ifadelerin karşısına genotip gösterimlerini yazınız.
Cevap:

Homozigot uzun boylu bezelye: ”UU” şeklinde gösterilir.

Sonraki Ödev:  8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91-92-94-96. Cevapları Ata Yayıncılık

Kısa boylu bezelye: ”uu” şeklinde gösterilir.

Melez uzun boylu bezelye: ”Uu” şeklinde gösterilir.


3) Aşağıda yeşil renkli bezelyelerin çaprazlanması ve çaprazlanma sonucu oluşan bezelyeler verilmiştir. Buna göre noktalı yerlere bezelyelerin genotiplerini yazınız. (Yeşil meyve rengine sahip bezelyeler “Y”, sarı meyve rengine sahip bezelyelere “y” baskındır.):
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


4) Akraba evliliklerinin genetik açıdan olası sonuçlarının neler olabileceğini aşağıda verilen bölüme yazınız.
Cevap: Akrabalar arasında genetik benzerlikler fazladır. Bu sebeple akraba evliliğinde genetik hastalıklar daha çok görülür.  Akraba evliliğinden olan çocuklarda zeka geriliği, organ yetmezliği ve ölümler görülür.


Kalıtım İle İlgili Kavramlar Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44-45-46-47-48-49. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Canlılara ait özellikler yavrulara nasıl aktarılır? Genler bazı özelliklerin oluşmasında tek başına yeterli midir?
Cevap: Kalıtsal özellikler anne ve babadan yavrulara gen yoluyla aktarılır. Genler fiziksel özelliklerimizin oluşmasında etkilidir. Kişilik özelliklerimiz aile, okul ve çevre yoluyla şekillenir.


Etkinlik 2-2

Tabloya kendi özelliklerinizi; annenizin, babanızın ve varsa kardeşinizin özelliklerini kaydediniz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Neler Gözlemlediniz

Diğer aile bireyleri ile benzer ve farklı özellikleriniz nelerdir? Karşılaştırınız.
Cevap:

Benzerlik: Saç rengim, kan grubum ve göz rengim benzerlik gösteriyor.
Farklılık: Ten rengim ve saç rengim ailemden bazılarıyla farklılık gösteriyor.

İnsanların benzer ve farklı özelliklerinin olmasını sağlayan yapılar nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Çünkü her canlının DNA’sı farklıdır. DNA’ da bulunan  nükleotitlerin sıra, sayı ve dizilişleri farklı olduğu için her canlının DNA’sı fark gösterir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Peki, Mendel’in arı döl mor çiçekli bezelye bitkisi ile arı döl beyaz çiçekli bezelye bitkisini çaprazlaması sonucu oluşan F1 dölündeki bezelye bitkilerinin tamamının mor çiçekli olmasının nedeni ne olabilir? Tartışınız.
Cevap:


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yukarıda, insanlarda üreme sonucu bebeğin oluşumu görülmektedir. Peki, bebeğin cinsiyeti nasıl belirlenmektedir? Cinsiyetin belirlenmesinde anne mi yoksa baba mı etkilidir?
Cevap: Cinsiyet kromozom aracılığıyla belirlenir.  Anneden sadece X kromozomu gelir. Babadan gelecek olan X veya Y kromozomu cinsiyeti belirler.


Adaptasyon Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yandaki görselde görülen kutup ayılarının, bulunduğu ortamla benzer renkte kılları bulunmaktadır. Sizce kıl renginin kutup ayılarına sağladığı yararlar nelerdir?
Cevap: Kendilerini göstermeden avlanmalarını kolaylaştırır.


Neler Gözlemlediniz

En az hangi renkteki boncuklar toplanmıştır? Belirtiniz.
Cevap: En az yeşil renkteki boncuklar toplanmıştır.

Boncukları toplayan arkadaşınızın, boncukları toplamada öncelik verdiği renk ya da renkler hangisiydi? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Kırmızı, beyaz renklerine öncelik verir çünkü onlar daha belirgin durur. Çimen yeşil olduğu için yeşili seçmek daha zordur.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Sıra Sizde

Aşağıdaki tabloya siz de canlı örnekleri ve bunların yaşadığı çevreye nasıl adaptasyon sağladıklarını yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yukarıdaki görsellerde soğuk ve sıcak bölgelerde yaşayan tilkiler görülmektedir. Bu canlıların ortak özellikleri nelerdir? Siz de benzer yaşam alanlarında bulunan canlıların ortak adaptasyonlarına örnekler veriniz.
Cevap: İkisi de farklı özelliklere sahiptir. Ama ikisi de vücudunda yağ depolar.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim

1) Farklı türe ait canlılar, benzer adaptasyonlar gösterebilir. Bu canlılara ve bunların göstermiş olduğu adaptasyonlara örnekler yazınız.
Cevap: Çöl tilkisi ve deve vücudunda yağı depoladığı için çöl ortamında açlığa dayanıklıdırlar.

2) Doğal seçilim nedir? Açıklayınız.
Cevap: Adaptasyon sağlayan canlıların yaşamının devam etmesi, sağlayamayan canlıların da hayatta kalamamasına doğal seçilim deriz.

3) Doğal seçilime neden olan faktörleri sıralayınız.
Cevap: Rekabet, beslenme şartları, iklim şartları doğal seçilime neden olan faktörlerdir.

4) Varyasyon nedir? Yazınız.
Cevap: Canlılar kalıtsal çeşitliliğe sahiptir, buna da varyasyon deriz.


Biyoteknoloji Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Canlılardaki göz rengi, boy uzunluğu gibi genetik bilgileri değiştirmeyi ister miydiniz? Genetik bilgiyi değiştirerek o canlının hangi özelliklerinin değişmesini isterdiniz?
Cevap: Evet isterdim. Örneğin boyunun kısalığından şikayetçi olan bir insanın boy uzunluğu genetiğini değiştirmek isterdim.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Tartışınız

Gelecekte biyoteknolojik çalışmaların nasıl bir sonuç doğuracağını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Olumlu veya olumsuz sonuçlar doğurabilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Tartışınız

Biyoteknoloji uygulamalarının insanlık için oluşturabileceği yararları ya da zararları sınıfınızda arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Gelecekte biyoteknoloji çalışmaları hem olumlu hem de olumsuz gelişmelere sebep olabilir. Bunlardan; kalıtsal hastalıkların düzeltilmesi, gıda çeşitliliğinin arttırılması olumlu olabilirken, gen bozukluğu mutasyon gibi çalışmalar olumsuz özelliklere sahip olabilir.


Araştırınız

Gelecekte, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarındaki uygulamaların neler olabileceği hakkında araştırmalar yaparak, bu alandaki uygulamaların neler olabileceği hakkında tahminlerde bulununuz.
Cevap: Gelecekte biyoteknoloji ve genetik mühendisliği alanlarında yapay organ yapımı, gen aktarımı, kalıtsal hastalıkların düzeltilmesi, sınırsız gıda üretimi gibi uygulamalar olabilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Kendimizi Değerlendirelim

Aşağıda verilen kavram haritasındaki ifadeleri en soldaki ifadeden başlayarak okuyunuz. İfadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek doğru çıkışı bulunuz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları

2. ÜNİTE DNA ve GENETİK KOD: 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73-74-75-76. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

A. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1) Kromozom kavramını açıklayınız.
Cevap: Canlılarda kalıtımı sağlayan genetik birimdir.

2) DNA’nın yapısını bir model üzerinde gösteriniz.
Cevap:
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3) DNA kendini nasıl eşler? Açıklayınız.
Cevap: DNA zinciri açılır, eşlemeler yapılır. Eşlemeler yapılınca da aynı kalıtsal bilgiye sahip DNA’lar bir araya gelir.

4) Genotip ve fenotip kavramlarını açıklayınız.
Cevap: Genotip canlının sahip olduğu genlerdir. Fenotip ise bir canlının dış görünüşüdür.

5) Akraba evliliklerinin genetik sonuçları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Kalıtsal hastalıklar, zeka geriliği ve ölüm gibi sonuçlar doğurabilir.

6) Mutasyon ve modifikasyon kavramlarını açıklayınız.
Cevap: Modifikasyon genin işleyişi, mutasyon ise genin yapısında meydana gelen değişikliklerdir.

7) Adaptasyon kavramını açıklayınız.
Cevap: Canlıların belirli bir iklim ve çevreye uyum sağlaması olayıdır.

8) Doğal ve yapay seçilim nedir? Açıklayınız.
Cevap: Doğal seçilim canlıların oldukları ortama uyum sağlayıp sağlayamamaları durumudur. Yapay seçilim ise üstün canlılar seçilip güçsüzlerin yok edilmesi durumudur.

9) Biyoteknolojik çalışmaların olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Kalıtsal hastalıkların düzeltilmesi, gıda çeşitliliğinin arttırılması olumlu olabilirken, gen bozukluğu mutasyon gibi çalışmalar olumsuz özelliklere sahip olabilir.

10) Biyoteknolojinin gıda üretimi ve hayvancılık uygulamaları nelerdir?
Cevap: Besin değeri yüksek gıda üretimi, daha kaliteli et üretimi gibi örnekler verebiliriz.


B. Aşağıda çerçeve içerisinde bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerden uygun olanları kullanarak cümlelerde boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

C. Aşağıdaki bilgiler doğru ise yay ayraç içine “D”, yanlış ise “Y” yazınız.

1) (Y) Genler birleşerek nükleotidleri oluşturur.
2) (D) DNA kendini eşleyebilir.
3) (D) Kalıtım ile ilgili çalışma yapan önemli bilim insanlarından biri de Gregor Mendel’dir.
4) (Y) Baskın aleller küçük harfler ile gösterilir.
5) (Y) Çekinik aleller etkisini her durumda gösterebilir.
6) (Y) Spor yapan bir kişinin kaslarının gelişmesi adaptasyondur.
7) (D) Orak hücreli anemi, mutasyon sonucu ortaya çıkan genetik bir hastalıktır.
8) (D) Canlıların doğadaki yaşama şartlarına adaptasyon gösterenlerin hayatta kalmasına, gösteremeyenlerin ise
yok olmasına ‟doğal seçilim” denir.
9) (D) Antibiyotik biyoteknoloji ürünüdür.
10) (D) Biyoteknolojik çalışmaların olumlu ve olumsuz yönleri vardır.


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1) Fen bilimleri dersinde öğretmen; Ege, Ata, Seher ve İpek’e sırasıyla ‟kromozom, nükleotid, DNA ve gen” yazan pankartları vererek sınıftan dışarıya çıkmalarını istiyor. Öğretmen, öğrencileri hangi sıra ile sınıfa alır ise kromozom, nükleotid, DNA ve gen yapılarının, küçükten büyüğe doğru sıralamasını sınıftaki öğrencilere göstermiş olur?
Cevap:
A) Ege – Seher – Ata – İpek
B) Ege – İpek – Seher – Ata
C) Ata – Seher – İpek – Ege
D) Ata – İpek – Seher – Ege


2) Aleller ile ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
Cevap:
A) Kendini eşleyebilir.
B) Yapısında DNA bulunur.
C) Karekterlerin oluşumunda etkilidir.
D) Bir araya gelerek nükleotid oluşturur.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

4) Aşağıdaki I, II ve III ile numaralandırılmış DNA moleküllerinden hangisi ya da hangileri üzerindeki hatalar onarılamaz?

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık
Cevap:
A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III


5) I. UU
II. Kk
III. aa
Yukarıda bazı karakterlerin oluşumuna etki eden aleller gösterilmiştir. Bu alellerden hangileri homozigot durumdadır?
Cevap:
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve III
D) I, II ve III


6) Kısa boylu bir bezelye için;
I. Erkek atasında uzun boy aleli vardır.
II. Dişi atasının alelleri homozigot durumdadır.
III. Erkek atası melez durumdadır.
Yukarıda verilenlerden hangileri doğru olabilir?
(Bezelyelerde uzun boy aleli, kısa boy aleline baskındır.)
Cevap:
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


7) Beyaz çiçekli bezelyelerin çaprazlanması sonucunda oluşacak olan bezelyelerin mor çiçekli olma olasılığı kaçtır? (Bezelyelerde mor çiçek aleli ‟B”, beyaz çiçek aleline ‟b” baskındır.)
Cevap:
A) 100
B) 75
C) 25
D) 0


8) Aşağıdaki çaprazlamalardan hangisinin sonucunda melez genotipli birey oluşmaz?
Cevap:
A) SS X SS
B) SS X Ss
C) Ss X Ss
D) SS X Ss


9) Aşağıda verilenlerden hangisi sağlıklı bireylerin oluşmasına engel olabilir?
Cevap:
A) Kimyasal maddelerden uzak durmak
B) Akraba evlilikleri
C) Sağlıklı beslenme
D) Alkol ve sigara kullanmamak


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

10) ‟Çevrenin etkisi ile gen işleyişindeki değişikliklere ‟modifikasyon” adı verilir.” Buna göre aşağıdakilerden hangisi modifikasyon örneği değildir?
Cevap:
A) Orak hücreli anemi hastalığı
B) Derinin güneş ışığı altında bronzlaşması
C) Çuha bitkisinin farklı sıcaklıkta farklı renk çiçek açması
D) Halter sporu yapan kişilerin kaslı olması


11)

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Yukarıda verilen görsellerden hangisi ya da hangileri mutasyonları açıklamak için kullanılabilir?
Cevap:
A) Yalnız I
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


12) Aşağıda verilenlerden hangisi adaptasyonlara örnek olarak gösterilebilir?
Cevap:
A) Kutup tilkilerinin kısa kuyruklu olması.
B) Altı parmaklı bireylerin oluşması.
C) Van kedisinin göz renklerinin farklı olması.
D) Dört boynuzlu keçilerin oluşması.


13) Biyoteknolojinin gelecekteki uygulama alanları;
I. Farklı canlı türlerinin ortaya çıkmasına,
II. Hastalıklı genlerin düzeltilmesine,
III. Çok daha verimli ürün oluşturulmasına
maddelerinden hangilerine olanak sağlayabilir?
Cevap:
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


14) I. Klonlama
II. Gen aktarımı
III. Geleneksel ıslah
Yukarıda verilenlerden hangileri genetik mühendisliğinin çalışma alanlarındandır?
Cevap:
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


15) Aşağıda verilen yöntemlerden hangisi, embriyo oluşturma oranını artırmak için uygulanır?
Cevap:
A) Klonlama
B) Islah
C) Aşılama
D) Gen tedavisi

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap