8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 60-61 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Akraba Evliliği Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 60-61. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Akraba Evliliği Etkinlik Cevapları

2. Ünite Dna ve Genetik Kod: Akraba evliliklerinin genetik risklerini ve kalıtsal hastalıkların aktarım mekanizmalarını, Mendel genetiği prensipleri ışığında analiz ederek bilimsel okuryazarlığı ve sağlık bilincini geliştirir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları

Araştıralım Ve Tartışalım

• Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını araştırınız. Araştırma sonuçlarınızdan yola çıkarak akraba evliliğinin sakıncalarının neler olabileceğini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Akraba evlilikleri aynı DNA’ya sahip bireylerin bir araya gelmesindir. Bu DNA’ların birleşmesi çekinik hastalıkların ortaya çıkmasına, bedensel ve zihinsel engellerin meydana gelmesine neden olur.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları

Neler Öğrendik?

1) Aşağıdaki tabloda verilen ifadelerin başındaki kutulara uygun kavramların başındaki harfleri yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları


2) Bir çiftçi, tarlasına sarı renkli bezelye tohumları ekmiştir. Hasat zamanı geldiğinde topladığı bezelye tohumlarının içinde sarı tohumlu bezelyelerin yanında yeşil tohumlu bezelyelerin de olduğunu fark etmiştir.

Buna göre çiftçinin tarlasına ektiği bezelye tohumlarının genotipi ne olabilir? Yazınız.
Cevap: Bezelye tohumlarının genotipi melezdir. Bu melez tohuma sahip bezelyelerin bir araya gelmesi çekinik bulunan yeşil bezelyenin yetişmesini sağlamıştır.


3) Buruşuk tohumlu bir bezelye bitkisi ile melez döl düz tohumlu bir bezelye bitkisi çaprazlandığında oluşacak döllerin fenotip ve genotip oranını yazınız (Bezelyelerde düz tohumlu olma aleli buruşuk tohumlu olma aleline baskındır.).
Cevap:

D: Düz tohum aleli
d: Buruşuk tohum aleli
Dd x dd
G: Dd, Dd, dd, dd
%50 Melez döl düz tohum
%50 Saf döl buruşuk tohum


4) Melez döl mor çiçekli iki bezelye çaprazlandığında beyaz çiçekli bezelye oluşma olasılığı yüzde kaçtır? Yazınız (Bezelyelerde mor çiçekli olma aleli beyaz çiçekli olma aleline baskındır.).
Cevap: Beyaz çiçekli bezelye oluşma olasılığı %25’tir.


5) Akraba evliliği sonucu dünyaya gelen çocuklarda kalıtsal hastalık görülme oranının yüksek olmasının nedenini açıklayınız.
Cevap: Akrabalar benzer DNA’lara sahiptir. Benzer DNA’daki kişilerin bir araya gelmesi de hasta genlerin birleşme olasılığını arttırmaktadır. Bu nedenle akraba evliliklerinde kalıtsal hastalık görülme oranı fazladır.


Sonraki Ödevler