8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-16 Cevapları
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-16 Cevapları Sonuç Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 12-13-14-15-16 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Pozitif Tam Sayıların Pozitif Tam Sayı Çarpanlarını Bulma, Pozitif Tam Sayıları Üslü İfade ya da Üslü İfadelerin Çarpımı Şeklinde Yazma Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-16 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Pozitif Tam Sayıların Pozitif Tam Sayı Çarpanlarını Bulma, Pozitif Tam Sayıları Üslü İfade ya da Üslü İfadelerin Çarpımı Şeklinde Yazma Cevapları
1. Ünite Çarpanlar ve Katlar: Sayıların asal çarpanlarına ayırma ve üslü ifade olarak yazma becerilerini, günlük hayattan bir kart örneğiyle somutlaştırarak mantıksal düşünme ve problem çözme yeteneğini geliştirmeyi hedefliyor.
İçindekiler
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Sonuç Yayınları
Nevzat Öğretmen, öğrencilerine İstanbul’daki tarihi yapıları tanıtmak istiyor. Bu yapılardan bazılarının görsellerini alanı 340 cm2 olan dikdörtgen biçimindeki kartlara yapıştırıyor. Kartların kenar uzunlukları, “cm” biriminde doğal sayılar olduğuna göre Nevzat Öğretmen’in farklı kenar uzunluklarına sahip kaç farklı kart oluşturabileceği bulunurken nasıl bir yol izlenebilir? Açıklayınız.
Cevap: Kartların alanı 340 cm².
Bir dikdörtgenin alanı = kısa kenar × uzun kenar.
Yani 340’ı çarpan iki sayı bulmamız gerekiyor.
340’ın çarpan çiftleri:
- 1 × 340
- 2 × 170
- 4 × 85
- 5 × 68
- 10 × 34
- 17 × 20
Toplam 6 farklı kart yapılabilir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayınları
Alıştırmalar
Yukarıda verilen şemadaki ifadeleri en soldan başlayarak inceleyiniz. İfadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu takip ediniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız? Yazınız.
Cevap:
“205’in en büyük asal çarpanı 41’dir.” → Doğru
“100’ün 2 tane asal çarpanı vardır.” → Doğru
“75 = 5² × 3” → Doğru
Bu yoldan gidince 1. çıkışa ulaşılır.
2. Aşağıdaki pozitif tam sayıların asal çarpanlarını ve pozitif tam sayı çarpanlarını belirleyiniz.
Cevap:
a) 92
Asal çarpanlarına ayır: 92 ÷ 2 = 46, 46 ÷ 2 = 23 (23 asal)
Asal çarpanlar: 2 ve 23
Çarpanlar: 1, 2, 4, 23, 46, 92
b) 108
108 ÷ 2 = 54, ÷ 2 = 27, 27 ÷ 3 = 9, ÷ 3 = 3, ÷ 3 = 1
Asal çarpanlar: 2 ve 3
Çarpanlar: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27, 36, 54, 108
c) 240
240 ÷ 2 = 120, ÷ 2 = 60, ÷ 2 = 30, ÷ 2 = 15, ÷ 3 = 5, ÷ 5 = 1
Asal çarpanlar: 2, 3, 5
Çarpanlar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 16, 20, 24, 30, 40, 48, 60, 80, 120, 240
ç) 310
310 ÷ 2 = 155, ÷ 5 = 31 (31 asal)
Asal çarpanlar: 2, 5, 31
Çarpanlar: 1, 2, 5, 10, 31, 62, 155, 310
d) 375
375 ÷ 3 = 125, ÷ 5 = 25, ÷ 5 = 5, ÷ 5 = 1
Asal çarpanlar: 3 ve 5
Çarpanlar: 1, 3, 5, 15, 25, 75, 125, 375
e) 520
520 ÷ 2 = 260, ÷ 2 = 130, ÷ 2 = 65, ÷ 5 = 13 (asal)
Asal çarpanlar: 2, 5, 13
Çarpanlar: 1, 2, 4, 5, 10, 13, 20, 26, 52, 65, 130, 260, 520
3. Aşağıdaki pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:
a) 112
112 = 2 × 56 = 2² × 28 = 2³ × 14 = 2⁴ × 7
112 = 2⁴ × 7
b) 128
128 hep 2’ye bölünür → 128 = 2⁷
128 = 2⁷
c) 580
580 ÷ 2 = 290 ÷ 2 = 145 ÷ 5 = 29 (asal)
580 = 2² × 5 × 29
ç) 604
604 ÷ 2 = 302 ÷ 2 = 151 (asal)
604 = 2² × 151
d) 720
720 ÷ 2 = 360 ÷ 2 = 180 ÷ 2 = 90 ÷ 2 = 45 ÷ 3 = 15 ÷ 3 = 5 ÷ 5 = 1
720 = 2⁴ × 3² × 5
e) 810
810 ÷ 2 = 405 ÷ 3 = 135 ÷ 3 = 45 ÷ 3 = 15 ÷ 3 = 5 ÷ 5 = 1
810 = 2 × 3⁴ × 5