8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-43-44. Cevapları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-43-44. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 42-43-44 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Tam Sayıların Tam Sayı Kuvvetleri Alıştırmalar Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42-43-44. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Tam Sayıların Tam Sayı Kuvvetleri Alıştırmalar Cevapları

1. Ünite 2. Bölüm: Üslü İfadeler: Üslü ifadelerin temel kurallarını (çarpma, bölme, kuvvet alma) ve negatif üslerin anlamlarını basitten karmaşığa doğru ilerleyen alıştırmalarla pekiştirerek, bu kuralları karmaşık problemlerde ve strateji gerektiren durumlarda uygulama becerisi kazandırır.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları

1. Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları

a) 3⁰ = 1

b) 5² = 25

c) 1¹⁷ = 1

ç) (−2)⁶ = 64

d) (−3)⁵ = −243

e) −7² = −49 (parantez olmadığı için önce üs alınır)

f) −(−4)³ = 64

g) −10² = −100

h) 8⁻² = 1/64

ı) (−2)⁻⁴ = 1/16

i) 9⁻³ = 1/729


2. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını üslü ifade olarak yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları

a) 3³ · 3⁷ = 3³⁺⁷ = 3¹⁰

b) 2⁵ · 2¹⁰ = 2¹⁵

c) 5³ · 5⁸ = 5¹¹

ç) 4⁷ · 4⁻⁸ = 4⁻¹

d) 9⁵ · 4⁵ = (9·4)⁵ = 36⁵

e) 6⁷ · 7⁷ = (6·7)⁷ = 42⁷

f) (−2)⁻³ · (−2)⁻⁵ = (−2)⁻⁸

g) 3¹² · 5¹² = (3·5)¹² = 15¹²

h) (−10)⁶ · 5⁶ = (−50)⁶ = 50⁶ (çift kuvvetten dolayı pozitif)


3. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını üslü ifade olarak yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları

a) 2⁸ ÷ 2⁵ = 2⁸⁻⁵ = 2³

b) 7¹² ÷ 7⁹ = 7³

c) 6¹⁰ ÷ 6⁻³ = 6¹⁰⁻⁽⁻³⁾ = 6¹³

ç) 11⁻⁴ ÷ 11² = 11⁻⁶

d) 5⁻¹ ÷ 5⁻⁷ = 5⁻¹⁻⁽⁻⁷⁾ = 5⁶

e) 9⁵ ÷ 3⁵ = (9÷3)⁵ = 3⁵

f) 14⁴ ÷ 7⁴ = (14÷7)⁴ = 2⁴ = 16

g) 25⁻⁵ ÷ 5⁻⁵ = (25÷5)⁻⁵ = 5⁻⁵

h) (−64)³ ÷ 8³ = (−64÷8)³ = (−8)³ = −512


4. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını üslü ifade olarak yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları

a) (2³)⁴ = 2³·⁴ = 2¹²

b) (3⁻⁵)³ = 3⁻¹⁵

c) (−5²)⁻⁶ = (−25)⁻⁶ = 25⁻⁶

ç) (7⁻³)⁵ = 7⁻¹⁵

d) (8⁻⁸)⁻² = 8¹⁶

e) (6⁷)⁻⁸ = 6⁻⁵⁶


5. 815 · (-729)-2 · 37 işleminin sonucunun en sade hâlini üslü ifade olarak yazınız.
Cevap:

81 = 3⁴ ve 729 = 3⁶ olduğu için,
(3⁴)⁵ · (-3⁶)⁻² · 3⁷
= 3²⁰ · 3⁻¹² · 3⁷ (Çift kuvvetten dolayı işaret (+) oldu)
= 3²⁰⁻¹²⁺⁷
= 3¹⁵


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları

6. Aşağıdaki işlemlerle karşılarındaki ifadeleri bir eşitlik oluşturacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları

a) 2⁻¹² · 4³ = 2⁻¹² · (2²)³ = 2⁻¹² · 2⁶ = 2⁻⁶

b) (−5)⁻² = 1/(−5)² = 1/25 = 5⁻²

c) 3⁷ · (−4)⁷ = (3 · (−4))⁷ = (−12)⁷

ç) 2⁻² · (2⁷ ÷ 2⁶) = 2⁻² · 2¹ = 2⁻¹ = 1/2

d) (1⁸)⁹ = 1⁷² = 1

e) 125⁵ ÷ 5⁷ = (5³)⁵ ÷ 5⁷ = 5¹⁵ ÷ 5⁷ = 5¹⁵⁻⁷ = 5⁸


7. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarının en sade hâlini üslü ifade olarak yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları

a) (25⁴ · 8³) / 5⁻¹ = 10⁹

b) (9³ · (−25)⁴) / (27 · (−5)²) = 3³ · 5⁶

c) (2⁶ · 8⁻⁴) / (16⁴ · 128⁻²) = 2⁻⁸

ç) (81² · 3⁻⁵) / (3⁶ · (1/3²)⁴) = 3⁵


8.
2a= 1/32 ve 3-b = 1/27 olmak üzere 10b·a üslü ifadesinin değeri kaç basamak doğal sayıdır?
Cevap:

9. Uzun kenar uzunluğu 32 cm, kısa kenar uzunluğu 16 cm olan dikdörtgen şeklinde bir karton aşağıda verilmiştir. Bu karton birinci adımdaki gibi ortadan dikey kesilip yarısı, ardından ikinci adımdaki gibi ortadan yatay kesilip tekrar yarısı alınıyor. Sonra bu kesme işlemi 6. adım’a kadar devam ediyor.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları

Buna göre 6. adım sonunda elde edilen karton parçasının bir yüzünün alanı kaç santimetrekaredir?
Cevap:

Başlangıç: 32×16 cm

6. adım sonunda: 4×2 cm

Alan: 4 · 2 = 8 cm²


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları

Düşünme Zamanı

Aşağıda her birinde iki çubuk bulunan düzeneklere altlarındaki boncuklar eklenecektir.
Boncukların tamamını aynı renkler yan yana olacak şekilde ekleyerek üslü ifadeler oluşturunuz.
Boncuklar nasıl yerleştirilirse oluşacak üslü ifadelerin çarpımı olabilecek en büyük değere sahip olur? Bu üslü ifadeleri aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

a) Üst sol tarafa 2 kırmızı, alt sol tarafa 1 mavi eklenmeli.

b) Üst sol tarafa 2 mavi, alt sol tarafa 1 kırmızı eklenmeli.

c) Üst sol tarafa 1 kırmızı, üst sağ tarafa 2 mavi eklenmeli.

ç) Üst sol tarafa 1 mavi, alt sol tarafa 2 kırmızı eklenmeli.


a)
Eklemeler: 2 kırmızı → üst çubuğun sola (top_left), 1 mavi → alt çubuğun sola.
Oluşan ifadeler: (−5)4 ve 5−4
Sadeleştirilmiş: (−5)4 = 625, 5−4 = 1/625
Çarpım: 625 · 1/625 = 1

b)
Eklemeler: 1 kırmızı → alt çubuğun sola (bot_left), 2 mavi → üst çubuğun sola.
Oluşan ifadeler: 43 ve (−4)−4
Sadeleştirilmiş: 43 = 64, (−4)−4 = 1/256
Çarpım: 64 · 1/256 = 1/4

c)
Eklemeler: 1 kırmızı → üst çubuğun sola (top_left), 2 mavi → üst çubuğun sağa.
Oluşan ifadeler: (−5)7 ve (−4)1
Sadeleştirilmiş: (−5)7 = −78125, (−4)1 = −4
Çarpım: (−78125) · (−4) = 312500

Not: burada her iki ifade de negatif olduğu için çarpım pozitif ve büyük oluyor — bu yerleştirme en büyük sonucu veriyor.

ç)
Eklemeler: 2 kırmızı → alt çubuğun sola (bot_left), 1 mavi → üst çubuğun sola.
Oluşan ifadeler: 4−3 ve (−4)4
Sadeleştirilmiş: 4−3 = 1/64, (−4)4 = 256
Çarpım: 1/64 · 256 = 4


Sonraki Ödevler