8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95-99-104. Cevapları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95-99-104. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çizgi ve Sütun Grafiklerini Yorumlama Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95-99-104. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Çizgi ve Sütun Grafiklerini Yorumlama Cevapları

2. Ünite 2. Bölüm Veri Analizi: Grafikler, verilerin görsel olarak daha anlaşılır hale getirilmesini sağlar ve karşılaştırmalar yapmamıza yardımcı olur. Doğru grafik türünü seçerek, veriler arasındaki ilişkileri ve değişimleri daha etkili bir şekilde analiz edebiliriz.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

Sabah uyandınız, okula gideceksiniz. Odanızın penceresinden dışarıya baktınız ve havanın biraz bulutlu olduğunu gördünüz. Hemen aklınızdan “Bugün yağmur yağar mı? Yanıma şemsiyemi mi alsam yağmurluğumu mu? Aslında hava güneşli gibi sandaletlerimi mi giyeyim?” gibi sorular geçer değil mi?
Peki ne yapacağınıza kendi yaptığınız gözlemlere dayanarak mı, yoksa meteorolojinin verilerine göre hava durumu tahmini yapan yayınlara bakarak mı karar verirsiniz?

Cevap: Genellikle meteorolojinin verilerine göre hava durumu tahminlerine bakarak karar veririm. Çünkü meteoroloji uzmanları hava olaylarını ölçüm cihazları ve istatistiksel verilerle analiz eder, bu yüzden yaptıkları tahminler benim kendi gözlemlerime göre daha güvenilirdir.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 1

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları

Aşağıdaki grafik Selim ve Selma isimli iki kardeşin hafta içi yürüdükleri yolun metre cinsinden değerlerini göstermektedir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) İki kardeşin en fazla yürüdükleri gün hangisidir?
Cevap: Grafikte hem Selim hem de Selma için en yüksek noktalar Perşembe günüdür.


b) İki kardeşin hangi günde yürüdükleri mesafelerin farkı en fazladır?
Cevap: Farklar yaklaşık olarak şu şekildedir:

Pazartesi: 7200 – 6600 = 600 m

Salı: 7400 – 7000 = 400 m

Çarşamba: 8000 – 7800 = 200 m

Perşembe: 8400 – 8000 = 400 m

Cuma: 6600 – 6800 = 200 m

En büyük fark 600 m ile Pazartesi günüdür.


c) İki kardeşin beş günde yürüdükleri mesafelerin ortalamalarını ayrı ayrı bulunuz.
Cevap:

Selim’in yürüdüğü mesafeler (m):
7200 + 7400 + 8000 + 8400 + 6600 = 37 600 m
Ortalama: 37 600 ÷ 5 = 7 520 m

Selma’nın yürüdüğü mesafeler (m):
6600 + 7000 + 7800 + 8000 + 6800 = 36 200 m
Ortalama: 36 200 ÷ 5 = 7 240 m


Sıra Sizde 2

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki grafik bir şirketin aylara göre gelir-gider dağılımını göstermektedir.
Bu grafikten yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Şirketin kâr ettiği aylar hangileridir?
Cevap:

Kar Ettiği Aylar (Gelir > Gider):

Ocak: Gelir 120 milyon TL, Gider 70 milyon TL

Şubat: Gelir 100 milyon TL, Gider 60 milyon TL

Mart: Gelir 110 milyon TL, Gider 80 milyon TL

Haziran: Gelir 100 milyon TL, Gider 60 milyon TL

Temmuz: Gelir 120 milyon TL, Gider 80 milyon TL

Ağustos: Gelir 130 milyon TL, Gider 70 milyon TL

Kar edilen aylar: Ocak, Şubat, Mart, Haziran, Temmuz, Ağustos

Zarar Ettiği Aylar (Gelir < Gider):

Mayıs: Gelir 90 milyon TL, Gider 100 milyon TL

Zarar edilen ay: Mayıs

Gelir ve Giderin Eşit Olduğu Ay:

Nisan: Gelir 90 milyon TL, Gider 90 milyon TL


b) Şirketin zarar ettiği aylar hangileridir?
Cevap: Mayıs

Zarar edilen aylar = Giderin gelirden fazla olduğu aylar

Mayıs ayında gider (100) > gelir (90).


c) Şirketin temmuz ayındaki kârı, bu sekiz aydaki toplam kârının yüzde kaçıdır?
Cevap:

Her ayın karını (Gelir – Gider) bulalım:
Ocak: 120 – 70 = 50
Şubat: 100 – 60 = 40
Mart: 110 – 80 = 30
Nisan: 90 – 90 = 0
Mayıs: 90 – 100 = -10
Haziran: 100 – 60 = 40
Temmuz: 120 – 80 = 40
Ağustos: 130 – 70 = 60

Toplam kar:
50 + 40 + 30 + 0 – 10 + 40 + 40 + 60 = 250

Temmuz ayı karı: 40

Oran hesabı:
(40 ÷ 250) × 100 = 16

Sonuç: Temmuz ayındaki kar, toplam karın %16’sıdır.


ç) Hangi aydan itibaren gelir sürekli artmıştır?
Cevap:

Gelir değerlerine bakalım:
Ocak (120) → Şubat (100) → Mart (110) → Nisan (90) → Mayıs (90) → Haziran (100) → Temmuz (120) → Ağustos (130)

Sürekli artış Haziran ayından itibaren başlamıştır.

Sonuç: Haziran ayından itibaren


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 3

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları

Aşağıdaki tabloda bir evde 8 ayda kullanılan doğal gaz ve su miktarları metreküp olarak verilmiştir.
Tablodaki verileri hangi grafik türü ile göstermenin daha uygun olabileceğini belirleyiniz ve bu grafiği çiziniz.
Cevap:

Bu grafik, aylara göre doğal gaz ve su tüketiminin değişimini açıkça gösteriyor:

Doğal gaz kullanımı kış aylarında (Aralık–Şubat) artıyor, baharda azalıyor.

Su kullanımı ise genel olarak dengeli ama Şubat ve Nisan’da biraz artıyor.

Aylara Göre Kullanılan Doğal Gaz ve Su Miktarı


Sıra Sizde 4

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Bir okulun kütüphanesindeki kitapların türlerine göre sayılarını gösteren tablo aşağıda verilmiştir.
Tablodaki verilerin en uygun hangi grafik türü ile gösterebileceğini belirleyiniz. Belirlediğiniz grafiğin çizimini aşağıdaki kareli zemine yapınız.
Cevap:

Bu tablo sütun grafiği ile en uygun şekilde gösterilir çünkü her kitap türü için sayısal bir değer (kitap sayısı) verilmiş.

Sütun grafiğinde:

Yatay eksen (x ekseni): Kitap türleri (Anı, Roman, Hikâye, Gezi, Şiir, Biyografi)

Dikey eksen (y ekseni): Kitap sayısı

Her kitap türü için bir sütun çizilir ve sütunun yüksekliği o türdeki kitap sayısını gösterir.

Veriler:

  • Anı → 25
  • Roman → 35
  • Hikâye → 30
  • Gezi → 15
  • Şiir → 10
  • Biyografi → 5

okulun kütüphanesindeki kitapların türleri


Sonraki Ödevler