8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96-100-101. Cevapları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96-100-101. Cevapları Sonuç Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 96-97-98-99-100-101 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çizgi ve Sütun Grafikleri Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96-100-101. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Çizgi ve Sütun Grafikleri Cevapları

2. Ünite Kareköklü İfadeler Veri Analizi: Grafikler, verileri görsel olarak daha anlaşılır ve karşılaştırılabilir hale getirir. Bu sayede bilgiler arasındaki ilişkileri ve değişimleri kolayca fark edebiliriz.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Sonuç Yayınları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Sonuç Yayınları

Gazete ve dergilerde bazı araştırmaları incelerken araştırma sonuçlarının grafiklerle gösterildiğini fark eden Murat, bunun sebebini merak etmiştir. Sizce araştırma sonuçları neden grafiklerle gösteriliyor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Araştırma sonuçları grafiklerle gösterilir çünkü grafikler verileri daha anlaşılır, düzenli ve görsel olarak dikkat çekici hale getirir. Bu sayede veriler arasındaki farkları, artış ve azalışları kolayca görebiliriz. Ayrıca grafikler, bilgiyi kısa sürede anlamamıza yardımcı olur.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Sonuç Yayınları

Alıştırmalar

1. Emre Bey’in beş hafta boyunca misafirlerine ikram ettiği vişne suyu ve elma suyu miktarları, yandaki ikili sütun grafiğinde verilmiştir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Sonuç Yayınları

İkili sütun grafiğine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Emre Bey, kaçıncı hafta misafirlerine eşit miktarda vişne suyu ve elma suyu ikram etmiştir?
Cevap: 3. haftada hem vişne suyu hem de elma suyu miktarı 20 L’dir. Bu nedenle bu hafta iki meyve suyunun miktarı eşittir.

b) Emre Bey, beş hafta boyunca misafirlerine kaç L vişne suyu ikram etmiştir?
Cevap:

Vişne suyu miktarları:

  1. Hafta: 15 L
  2. Hafta: 20 L
  3. Hafta: 20 L
  4. Hafta: 30 L
  5. Hafta: 20 L

Toplam: 15 + 20 + 20 + 30 + 20 = 105 L
Beş haftanın her birinde verilen vişne suyu miktarları toplanarak sonuca ulaşılır.

c) Emre Bey, beş hafta boyunca misafirlerine kaç L elma suyu ikram etmiştir?
Cevap:

Elma suyu miktarları:

  1. Hafta: 25 L
  2. Hafta: 10 L
  3. Hafta: 20 L
  4. Hafta: 25 L
  5. Hafta: 15 L

Toplam: 25 + 10 + 20 + 25 + 15 = 95 L
Tüm haftalardaki elma suyu miktarları toplanarak toplam 95 litre elde edilir.


2. Ayşen, yaz tatili boyunca annesine yardım etmek için annesinin mağazasında satılan bazı ürünleri paketledi. Ayşen’in yaz boyunca yaptığı sarı, mavi ve kırmızı paket sayılarının aylara göre dağılımı, yandaki üçlü sütun grafiğinde verilmiştir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları Sonuç Yayınları

Buna göre üçlü sütun grafiğini yorumlayınız.
Cevap:

Haziran: Sarı 100, Mavi 200, Kırmızı 250 → En fazla sarı ve kırmızı, en az mavi paket yapılmıştır.

Temmuz: Sarı 250, Mavi 100, Kırmızı 100 → Toplam paket sayısı azalmıştır, özellikle sarı paket sayısı çok düşmüştür.

Ağustos: Sarı 150, Mavi 200, Kırmızı 150 → Mavi paket en fazladır, kırmızı paket en azdır.

Ayşen en fazla paketi Haziran ayında, en az paketi ise Temmuz ayında yapmıştır.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Sonuç Yayınları

Hakan ile Bilge’nin dört hafta boyunca kumbaralarında biriken paralar, yandaki çizgi grafiğinde verilmiştir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Sonuç Yayınları

Buna göre çizgi grafiğini yorumlayınız.
Cevap:

  1. hafta sonunda Hakan’ın kumbarasında 50 TL, Bilge’nin kumbarasında 75 TL vardır.
  2. hafta sonunda Hakan’ın parası 75 TL’ye yükselmiş, Bilge’nin parası değişmemiştir (75 TL).
  3. hafta sonunda Hakan’ın parası aynı kalmış (75 TL), Bilge’nin parası 125 TL’ye yükselmiştir.
  4. hafta sonunda Hakan 125 TL’ye, Bilge 125 TL’ye ulaşmıştır.

Hakan’ın parası bazı haftalar artmış, bazı haftalar aynı kalmıştır.
Bilge’nin parası ilk iki hafta aynı kalmış, üçüncü hafta artmış, dördüncü hafta ise değişmemiştir.


Yunus, tatilde dedesine yardım etmek için bahçeye gitti. Yunus beş gün boyunca bahçeden elma, kiraz ve erik toplayarak birbirlerine karıştırmadan topladıklarını birer sepete koydu. Dedesi sepetteki meyvelerden dostlarına ikramlarda bulundu.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları Sonuç Yayınları

Her günün sonunda sepetlerde kalan meyve miktarları yandaki üçlü çizgi grafiğinde verilmiştir.

Çizgi grafiğine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) 3. günün sonunda sepetlerde toplam kaç kg elma, kiraz ve erik vardır?
Cevap:

Elma 5 + Kiraz 10 + Erik 15 = 30 kg

Sonuç: 3. günün sonunda sepetlerde toplam 30 kg meyve vardır.


b) Beş gün boyunca her günün sonunda sepetlerde kalan erik ve elma miktarlarının arasındaki fark kaç kg’dır?
Cevap:

1. Toplam Kalan Erik Miktarı: 15 + 20 + 15 + 15 + 5 = 70 kg

2. Toplam Kalan Elma Miktarı: 10 + 10 + 5 + 15 + 10 = 50 kg

Fark = Toplam Erik – Toplam Elma Fark = 70 kg – 50 kg = 20 kg

Sonuç: Beş gün boyunca kalan erik ve elma miktarlarının arasındaki fark 20 kg’dır.


c) Beş gün boyunca her günün sonunda sepetlerde kalan elma, kiraz ve erik miktarlarının toplamı kaç kg’dır?
Cevap:

(1. gün) 10 + 20 + 15 = 45
(2. gün) 10 + 15 + 20 = 45
(3. gün) 5 + 10 + 15 = 30
(4. gün) 15 + 15 + 15 = 45
(5. gün) 10 + 15 + 5 = 30

Toplam: 45 + 45 + 30 + 45 + 30 = 195 kg

Sonuç: Beş gün boyunca sepetlerde kalan meyvelerin toplamı 195 kg’dır.


Sonraki Ödevler