8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 282-283-284-285-286-287-288 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Pastör’ün Savaşı Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-283-284-285-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Pastör’ün Savaşı Metni Cevapları
8. Tema Bilim ve Teknoloji: Bilimsel çalışmalar ve kararlılık, insanlığa büyük hizmetler sunabilir. Pastör’ün kuduz hastalığına karşı geliştirdiği aşı, bu kararlılığın ve bilimin insan hayatını kurtarmadaki önemini gösteren önemli bir örnektir.
İçindekiler
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282 Cevapları Hecce Yayıncılık

Hazırlık Çalışması
İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için neler yapıyorlar? Siz hayatınızı kolaylaştıracak bir icat yapacak olsaydınız ne icat ederdiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için hangi konuda sorun yaşıyor veya zorlanıyorsa o konuda yeni fikirler ve buluşlar üretiyorlar. Eve geldiğimizde ayakkabılarımızı koyduğumuz ayakkabılıkların temizleme ve mikrobu öldürme özelliği olmasını sağlardım. Dışarıdaki bütün pisliği ve bakterileri ayakkabılarımızda eve getiriyoruz. Ama temizleyen ve bakterilerin yok ettiği bir ayakkabılık icat ederdim.
• Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Pastör’ün büyüdüğü köyde olan kuduz hastalığının çaresinin olmaması ve Pastör’ün buna çözüm bulmasıdır
• Metindeki karakterler kimlerdir?
Cevap: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi
• Metinde anlatılan olay ne zaman, nerede geçmektedir?
Cevap: Bilinmeyen zamanda Fransa’nın Jura Dağları bölgesinde bulunan Dole adındaki küçük şirin bir kentte geçmektedir.
• Metnin serim, düğüm ve çözüm bölümünde neler anlatılmaktadır?
Cevap:
- Serim: Kuduz hastalığının çoğalması ve ölümlerle sonuçlanması
- Düğüm: Pastörün bunun etkisinde kalıp bu hastalık için araştırmalar yapması
- Çözüm: Pastör kuduz hastalığı için aşı üretmesi ve aşının işe yaraması
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları Hecce Yayıncılık
1. Etkinlik
Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız
Cevap:
kuduz: Hayvanlardan insana bulaşan, belirtileri ağır ve ölümcül bir hastalık.
Cümlem: Sokak da kuduz hastalığı taşıyan saldırgan köpekleri topladılar
dağlamak: Kızgın bir demirle hayvan derisine damga vurmak
Cümlem: Dağlanmış bütün koyunlar satılmıştı
sicim: Damlaları arka arkaya gelip sicim gibi akan
Cümlem: Dün gece sicim sicim yağmur yağıyordu
şarbon: Hayvanlardan insana geçen, deride kara çıban oluşturan tehlikeli bir hastalık.
Cümlem: Neden olduğunu bilmiyoruz ama kollarımızda şarbonlar oluşmaya başladı
2. Etkinlik
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız
1. Kasabalılar, kurttan niçin korkuyorlarmış?
Cevap: Koyunlara ve insanlara saldırdığı için ve kuduz hastalığının o zaman çaresi olmadığı için korkuyorlarmış
2. Aşı bulunmadan önce kuduz hastalığına yakalanan insanlar, nasıl tedavi edilmeye çalışılıyormuş?
Cevap: Kızgın demirle yakıp dağlayarak tedavi etmeye çalışırlarmış
3. Pastör, neden kuduz aşısı üzerinde çalışmaya başlamış?
Cevap: Korkulu geceleri unutamadığı için kuduz aşısı üzerine çalışmaya başlamıştır
4. Kuduz köpek tarafından ısırılan çocuğu neden Pastör’ün laboratuvarına getirmişler?
Cevap: Pastör’ün kuduz aşısı ile ilgili çalışmalar yaptığını duydukları için onun laboratuvarına götürmüşlerdir
5. Çocuğun anne ve babası, neden kuduz aşısının çocukları üzerinde denenmesini istemiş?
Cevap: Ya kuduz hastalığından ölecek yada demir bağlanmasının acısından öleceği için ne olursa olsun çocuğun üzerinde denemelerini istemişlerdir
3. Etkinlik
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Metnin konusu kuduz hastalığı ve Pastör’ün bulduğu aşıdır
Metnin Ana Fikri: Pastör, küçüklüğünden gelen etkiler yüzünden aşıyı bulmuştur ve bu konuda büyük bir başarı elde etmiştir
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 287 Cevapları Hecce Yayıncılık
4. Etkinlik
Okuduğunuz “Pastör’ün Savaşı” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız
Cevap:
Yer: Fransa’nın Jura Dağları bölgelesinde bulunan Dole adlındaki kentte
Zaman: Çok eski ve bilinmeyen zaman
Kişiler/Varlıklar: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi
Olay Örgüsü:
- Serim: Kuduz hastalığının çoğalması ve ölümlerle sonuçlanması
- Düğüm: Pastörün bunun etkisinde kalıp bu hastalık için araştırmalar yapması
- Çözüm: Pastör kuduz hastalığı için aşı üretmesi ve aşının işe yaraması
5. Etkinlik
Okuduğunuz metinde anlatılan sorunu ve bu sorunun çözümü için ürettiğiniz farklı çözüm yollarını aşağıya yazınız
Cevap: Kuduz hastalığı için köye gelen kurt ve köpeklerin yaklaşmaması için köyün etrafına elektrikli teller döşerdim. O zaman köpek ve kurtlar yaklaşamaz ve korkarlar
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları Hecce Yayıncılık
6. Etkinlik
Bilet alırsanız içeri girebilirsiniz
Yukarıdaki örnekten yararlanarak okuduğunuz metinde koşul ilişkisi içeren cümleleri tespit ederek aşağıya yazınız
Cevap:
- Eğer aşı işe yararsa kuduza çare bulmuş olacaksın.
- Hiçbir şey yapmazsak zaten ölecek.
- Eğer aşı bir işe yaramazsa durumumuz değişmeyecek ki.
7. Etkinlik
Sınıfınızda “icatların yararları” konulu bir tartışma yapınız. Tartışma sırasında düşüncelerinizi ifade ederken arkadaşlarınıza karşı saygı ve anlayış içerisinde olmaya, onların sözünü kesmemeye, konu dışına çıkmadan konuşmaya özen gösteriniz. Tartışmanın ardından aşağıda verilen değerlendirme formunu doldurunuz.
Cevap:
Konu: İcatların Yararları
“Arkadaşlar, icatlar hayatımızı kolaylaştıran en önemli gelişmelerdir. Elektrik, telefon ve bilgisayar gibi icatlar sayesinde işlerimizi daha hızlı yapıyor, iletişimi kolayca sağlıyoruz.
Ayrıca tıptaki icatlar hastalıkların erken teşhis edilmesine yardımcı oluyor ve insanların daha sağlıklı yaşamasını sağlıyor.
Kısacası icatlar, hem günlük hayatımızı kolaylaştırır hem de toplumların ilerlemesine katkı sağlar.”

8. Etkinlik
Dosya kağıdına icatlar konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekan, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı tasarlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz.
Yazdığınız metni gözden geçirerek varsa metninizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap:
İCAT GÜNÜ
Zaman: Geçen hafta
Mekan: Okul atölyesi
Şahıslar: Arda, Mine Öğretmen
Olay: Arda’nın yeni bir icat tasarlaması
Serim
Geçen hafta Mine Öğretmen, sınıftan günlük hayatı kolaylaştıracak bir icat yapmalarını istedi. Arda, ağır çantasından şikâyet ettiği için çanta ağırlığını azaltan bir sırtlık tasarlamaya karar verdi.
Düğüm
Atölyede yaptığı ilk modeller istediği gibi olmadı. Sırtlık ya eğiliyor ya da çantayı taşıyamıyordu. Arda pes edecek gibi oldu fakat öğretmeninin “Denemeye devam et.” sözü ona cesaret verdi.
Çözüm
Yaptığı son model hem sağlam hem hafif oldu. Arkadaşları denediğinde çantanın ağırlığının azaldığını hissetti. Mine Öğretmen Arda’yı tebrik ederek icadını bilim şenliğine götürmesini söyledi. Arda, sabırla çalışan herkesin bir icat yapabileceğini anladı.












