E-ticaret, sanal ortamlar aracılığıyla mal ve hizmet alım satımının normal ticaret kadar hesap verilebilir ve vergilendirilebilir olmasıdır. İnternetin her alanda artan popülaritesi ve kullanımı, e-ticaret alanına halkın ilgisini artırmıştır. Sivil toplumun ekonomik alanda gelişmesi, ekonominin iyileşmesi ve son zamanlarda üretimdeki artış nedeniyle, kullanıcıların sanal ortamda karşılaştırma ve fiyat yapabileceği bir rekabet gelişmiş ve kullanıcılar online alışverişe başlamıştır.
E-ticaret, kullanıcıların aynı anda, her yerden daha fazla kullanıcıya ulaşabilmeyi ve zamandan tasarruf etmeyi sevmesinin nedenlerinden biridir. E-ticaretin işletmelere sunduğu tüm kolaylıklar göz önüne alındığında, e-ticaret sektörünün sürekli gelişim ve artan hacim gösterdiği söylenebilir. E-ticaret siteleri, alternatif ödeme yöntemleri, Paypal vb. kullanıcılarına kalite ve uygun fiyat sağlamak. Çoklu alternatifli kurye hizmeti anlaşmaları, ürünlerin kullanıcılara hızlı teslimatı, web sitesine özel kampanyalar, indirimler, hediyeler ve kuponlar gibi seçenekler, kullanıcıların internet üzerinden istedikleri ürünleri satın almalarının temelini oluşturmaktadır.
E ticaret ne alacağımıza tam anlamıyla karar vererek alım yapmanın ve fiyat karşılaştırmanın kolaylığını sağlar.