İletişimde empati kurmak, istemeden karşı tarafımızdaki insanı kırmamak için ve rencide etmemek için çok önemlidir. Sağlıklı bir iletişim kurmak istiyorsanız ve kalp kırmaktan çekiniyorsanız ayrıca kalbiniz kırılsın istemiyorsanız empati yapmayı alışkanlık haline getirmelisiniz.
Ben patavatsız insanlardan hoşlanmam ve patavatsız insanları çok kaba bulurum, onlarla da iletişim kurmak istemem. Çevremdeki insanlar, empati kurmayı bilen, kalp kırmaktan çekinen ve anlayışlı kişilerdir. Birisiyle veya birileriyle iletişim kurarken iletişim kurduğumuz insanların özel hayatlarını, sorunlarını ve içlerinde neler yaşadığını bilemezsiniz. Konuşmaya başlamadan önce kuracağınız cümleleri ilk önce düşündükten ve empati yaptıktan sonra konuşmalıyız. İnsanların bizden iletişimini kesmemeleri için ve bize kaba dememeleri için, bizimle iletişim kurmaktan memnun kalmaları için empati kurmayı bilen birisi olmalıyız.
İletişimde ve hayatımızda her zaman empati kurmalıyız. Empati sayesinde bize yanlış gelen bir düşünceyi kendimizi o kişinin yerine koyarak baktığımızda oldukça mantıklı bulabiliriz.