2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103-104-107-108-109-110. Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103-104-107-108-109-110. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 103-104-105-106-107-108-109-110 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çiçekli Çaydanlık Metni Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103-104-107-108-109-110. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Çiçekli Çaydanlık Metni Cevapları
3. Tema: Doğada Neler Oluyor?: Atık maddeler, geri dönüştürülerek farklı amaçlarla kullanılabilir ve çevreye katkı sağlar. Eski eşyaların yeniden değerlendirilmesi, hem doğal kaynakların korunmasına yardımcı olur hem de yaratıcı çözümler geliştirmemizi sağlar.
İçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları Birinci Kitap
Metne Yolculuk Başlıyor
Atık madde denilince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Geri dönüşümü sağlanabilen kullanılmış cam, plastik, kağıt ve benzeri ürünler aklıma geliyor.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları Birinci Kitap
Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde eskimiş bir çaydanlığın geri dönüştürülmesi anlatılmış olabilir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları Birinci Kitap
Metnin konusunu yazınız. Okuma öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metinde çaydanlığın farklı şekillerde kullanılabileceği anlatılmıştır. Tahminim doğrudur.
Sözlük Özgürlüktür
Görsellerden hareketle sözcüklerin anlamını tahmin edip sözlük anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
🌱 Fide → Tohumdan yetiştirilip başka yerlere dikilmek için hazırlanan bitki.
🏫 Atölye → El ustalığı isteyen işlerin yapıldığı veya sanatla uğraşanların çalıştığı yer.
🪴 Fesleğen → Yaprakları güzel kokulu, süs bitkisi.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları Birinci Kitap
Sözlük Özgürlüktür
Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap:
fide: Bahçeye domates fideleri ektik.
atölye: Dedem atölyesinde çeşitli mücevherler yapıyor.
fesleğen: Annem tavuk yemeklerine fesleğen de ekler.
Okurken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını www.sozluk.gov.tr adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Fide: Tohum.
Atölye: Çeşitli çalışmaların yapıldığı yer.
Fesleğen: Çiçek
Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. İpek’in annesi çiçekli çaydanlığı niçin kenara ayırdı?
Cevap: İpek’in annesi çiçekli çaydanlığını eskidiği için kenara koydu.
2. İpek, çiçekli çaydanlığı nasıl değerlendirdi?
Cevap: İpek, çiçekli çaydanlığı kalemlik gibi kullanarak değerlendirdi.
3. Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı hangi amaçla kullandı?
Cevap: Ressam Çiğdem çiçekli çaydanlığı fırçalarını koyup düzenli tutmak için kullandı.
4. Perihan teyze çiçekli çaydanlığa ne dikti?
Cevap: Perihan teyze çiçekli çaydanlığa fesleğenler dikti.
5. Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri ne oldu?
Cevap: Çiçekli çaydanlığın en son misafirleri üç küçük kuş yumurtalar oldu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Birinci Kitap
Atıkları değerlendirmenin çevreye ne gibi yararları olabilir? Konuşmanızı hazırlayıp arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atıkları değerlendirmek çevredeki çöp oranını azaltır, doğa temiz kalır, maddi kazanç sağlanır.
Konuşmanızı verilen kurallara göre değerlendiriniz. uyguladığınız kurallar için gülen yüzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün yüzü boyayınız.
Cevap:
✔ Konuşmama başlamadan önce hazırlık yaptım.
✔ Dinleyiciler ile göz teması kurdum.
✔ Konuşmamda konuşma hızımı ayarladım.
✔ Konuşmamda vurgu ve tonlamaya dikkat ettim.
✔ Konuşmamda anlamlı ve kurallı cümleler kurdum.
✔ Konuşmamda işitilebilir ses düzeyinde konuştum.
Cümleleri uygun benzetme ifadeleriyle tamamlayınız.
Cevap:
- Atıkların hepsini çöp gibi atamamalıyız.
- Eski çaydanlığı ayna gibi parlattı.
- Eski kıyafetini terzide yeni gibi yaptırdı.
- Plastik şişeden yaptığı kalemliği büyülenmiş gibi izliyordu.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Birinci Kitap
Cümleleri okuyunuz. Koyu yazılmış ifadeler cümlelere nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Koyu yazılmış ifadeler cümlelere soru anlamı katmıştır.
Cümleleri uygun ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
- Şişe kapaklarından abaküs yapar mısın?
- Çiçekleri teneke kutuya dikelim mi?
- Atık pilleri, atık pil toplama kutusuna attın mı?