2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140. Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 136-137-138-139-140 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Kelimelerin Masalı Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-137-138-139-140. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Kelimelerin Masalı Dinleme Metni Cevapları
4. Tema: Okuma Serüvenimiz: Kitaplar, bize yeni kelimeler ve bilgiler kazandırarak hayal gücümüzü geliştirir. Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibidir.
İçindekiler
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları Birinci Kitap
Görseli inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Kitap okumanın önemi anlatılıyor olabilir.
Dinleme esnasında anlamını bilmediğiniz sözcükleri belirleyiniz.
Cevap:
- Gizli
- Hazine
- Hayal gücü
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları Birinci Kitap
Metnin konusunu yazınız. Dinleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Metnin konusu kitap okumanın önemidir. Tahminim doğru çıktı.
Sözlük Özgürlüktür
Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap:
keşfetmek
Tahminim: Yeni bir şey bulmak.
Sözlük Anlamı: Bilinmeyen bir şeyi bulmak.
hazine
Tahminim: Değerli bir şeyin gizlenmesi.
Sözlük Anlamı: Değerli şeylerin bir arada olması.
Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler yazınız.
Cevap:
keşfetmek: Yazın tatil köyünde yeni yerler keşfettik.
hazine: Dedem gençken tarlada hazine bulmuş.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları Birinci Kitap
Dinlerken belirlediğiniz sözcüklerin anlamını www.sozluk.gov.tr adresinden araştırıp sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Gizli: Saklanılmış şey.
Hazine: Değerli bir şeyin gizlenmesi.
Hayal gücü: İstediğimiz şeyleri zihinde canlandırmak.
Dinleme sürecinizi değerlendiriniz. Dinleme kurallarından uyguladığınız kurallar için gülen yüzü boyayınız. Uygulamadığınız kurallar için üzgün yüzü boyayınız.
Cevap:

Metinle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Metindeki kızın neden kitap okumaya zamanı kalmıyormuş?
Cevap: Diğer eğlencelerinden dolayı vakit bulamıyormuş.
2. Metindeki kız bulduğu harflerle nasıl bir oyun oynuyormuş?
Cevap: Harflerle anlamlı kelimeler bulma oyunu oynuyormuş.
3. Metindeki kız bulduğu oyun sayesinde neyi keşfetmiş?
Cevap: Bulduğu oyu sayesinde kelimeleri cümleleri anlamlandırmayı keşfetmiş.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları Birinci Kitap
Harf ve sözcüklerle oynanabilecek bir oyun yazınız.
Cevap: İsim, şehir oyunu. Oyun en az iki kişiyle oynanmaktadır. İsim, şehir, hayvan, meslek, eşya gibi kategoriler belirlenir. Daha sonra bir harf belirlenir o harfle başlayan kelimeler bulunur. Kim en çok bulursa kazanır.
Yazdığınız oyunu arkadaşlarınıza anlatınız.
Tablodaki harfleri kullanarak arkadaşlarınızla “İsim-Şehir” oyununu oynayınız.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları
Metinden yola çıkarak soruları cevaplayınız.
“Kitapların dostluğu” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Kitapların bize yol gösterdiğini arkadaşlık ettiğini anlıyorum.
“Kitaplar, okuyanların iyiliğini ister.” cümlesine katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Evet, bu cümleye katılıyorum. Çünkü kitaplar kişiye bilgi ve güzellik kazandırır.
“Kelimeler, keşfedilmeyi bekleyen gizli bir hazine gibiydi.” cümlesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Kelimeler içlerinde güzel anlamlar saklar. Onları keşfettikçe değerli bir hazine bulmuş gibi oluruz.
Okulunuzda kitap okumaya teşvik edecek ne tür ekinlikler yapılabilir? Arkadaşlarınızla düşününüz. Etkinlik önerilerinizi yazarak okul müdürünüzle paylaşınız.
Cevap: Haftada bir der kitap okuma saati yapılabilir. Herkes her hafta cuma günü son ders kitap okuma saati yaparak kitap okuma farkındalığı yaratılabilir.









